«Πληθωριστική» ήταν κατά κύριο λόγο η αύξηση των πωλήσεων το 2023 στην ένδυση πάνω από το επίπεδο που είχε φτάσει προ της πανδημίας (2019), βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ.
Αυτό σημαίνει πως το υψηλότερο σε σχέση με το επίπεδο τζίρου στην ένδυση οφείλεται ιδίως στην εκτίναξη των τιμών. Συνοπτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης κύκλου εργασιών (δηλαδή ο τζίρος ο οποίος προκύπτει από το γινόμενο των τιμών επί των μονάδων προϊόντων που πωλήθηκαν) επί μεταξύ 2019 – 2023 αυξήθηκε κατά 14,8%.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ωστόσο, κατά την ίδια περίοδο, ο δείκτης όγκου (δηλαδή οι μονάδες των προϊόντων) στην ένδυση – υπόδηση το 2019 – 2023 αυξήθηκε μόλις κατά 4,4%, ενώ ο δείκτης τιμών κατά 10,8%.
Με άλλα λόγια, ο δείκτης όγκου αυξήθηκε με ρυθμό σχεδόν υποτετραπλάσιο σε σχέση με το ρυθμό αύξησης του δείκτη κύκλου εργασιών (τζίρου), γεγονός που «δείχνει» πως ήταν κυρίως η αύξηση των τιμών εκείνη που συμπαρέσυρε το τζίρο προς τα πάνω και όχι η αύξηση του πλήθους των προϊόντων που πωλήθηκαν.
Αναλυτικότερα, ο δείκτης κύκλου εργασιών (τζίρου) το 2019 έφθανε τις 104,6 μονάδες, αλλά το 2020 σημείωσε σημαντική πτώση λόγω της πανδημίας covid-19 στις 80,4 μονάδες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το 2021 ο δείκτης αυξήθηκε στις 104,3 μονάδες, το 2022 αυξήθηκε στις 112,4 μονάδες, ενώ γηκτο 2023, όταν ο δείκτης έφθασε τις 120,1 μονάδες.
Το 2019 ο δείκτης όγκου βρισκόταν στις 110,4 μονάδες, αλλά το 2020 μειώθηκε (λόγω της πανδημίας) στις 86,4 μονάδες. Το 2021 ο δείκτης εκτοξεύθηκε στις 110,9 μονάδες, ενώ τα επόμενα έτη, 2022 και 2023, παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στις 113,7 και 114,8 μονάδες αντίστοιχα.
Το 2023 ο δείκτης τιμών του κλάδου ένδυσης και υπόδησης ανήλθε στις 109,97 μονάδες έναντι 99,09 μονάδων το 2019 ή αλλιώς αυξήθηκε κατά 10,8 μονάδες.