Επιχειρήσεις

Ποιο είναι το δίκτυο μαρίνων στο Ιόνιο Πέλαγος – Τα οφέλη από την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος  

Ένα σημαντικό δίκτυο υποδομών που θα βοηθήσει στην ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της χώρας, ιδίως σε μια περιοχή όπως αυτή του Ιονίου Πελάγους όπου υπάρχει αυξημένη ζήτηση για θέσεις ελλιμενισμού σε μαρίνες κι ενώ η χώρα μας δέχεται πίεση από αναδυόμενες ή εδραιωμένες ανταγωνιστικές αγορές (Κροατία, Μαυροβούνιο, Ιταλία, Μάλτα, Κύπρο, Τουρκία), προωθείται μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.

Ειδικότερα, το ΤΑΙΠΕΔ έχει προχωρήσει διαγωνισμούς για την αξιοποίηση μαρίνων σε διάφορες περιοχές και νησιά του Ιουνίου Πελάγους, όπως η Κέρκυρα, η Κεφαλονιά, η Πύλος, ενώ παράλληλα, προωθεί και την αναβάθμιση λιμένων και τουριστικών καταφυγίων στα δυτικά της χώρας (Ζακύνθου, στη θέση Σπηλιά εντός του κεντρικού λιμένα Κέρκυρας, Λευκίμμης κ.α.), με στόχο να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας διεθνώς.

Η προώθηση αυτών των υποδομών, για τις οποίες πάντως δεν λείπουν και τοπικές αντιδράσεις για όρους δόμησης, επιβάρυνση περιβάλλοντος ή για αντισταθμιστικά οφέλη, εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν την εικόνα του τουρισμού, θα αυξήσουν τις θέσεις ελλιμενισμού για μικρότερα σκάφη ή και για mega yachts, θα βοηθήσουν στην προσέλκυση υψηλού εισοδήματος τουριστών, θα συνδράμουν στην οικονομική ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών.

Με τις νέες υποδομές θα δημιουργηθούν αρκετές νέες θέσεις εργασίας στην κάθε περιοχή, τόσο κατά το στάδιο της κατασκευής, όσο και κατά την λειτουργία της κάθε μαρίνας. Τα οφέλη για το ελληνικό δημόσιο θα προέλθουν από τα εφάπαξ τιμήματα, τις επενδύσεις, τα μελλοντικά μισθώματα και προφανώς από την ευρύτερη τόνωση της τοπικής οικονομίας.

Μόλις προ ημερών πραγματοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση της Μαρίνας Πύλου για 40 έτη, μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου και του Ταμείου και αφετέρου της εταιρείας ΜΑΡΙΝΑ ΠΥΛΟΥ Α.Ε. ως Παραχωρησιούχου και των μετόχων της, D MARINAS HELLAS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. και ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Α.Ε. (η γνωστή ΤΕΜΕΣ, του ομίλου Κωνσταντακόπουλου).

Υπενθυμίζεται ότι η συνολική αξία της συμφωνίας για την αξιοποίηση της Μαρίνας Πύλου ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει εφάπαξ καταβλητέο ποσό 550.000 ευρώ κατά την έναρξη της παραχώρησης συν ποσοστό επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων της μαρίνας.

Εκτιμάται ότι ο νέος παραχωρησιούχος θα υλοποιήσει τα επόμενα έτη επενδύσεις της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών και της επιχειρησιακής ικανότητας της Μαρίνας Πύλου. Η μαρίνα Πύλου βρίσκεται στο κεντρικό και βορειανατολικό τμήμα της παραλιακής ζώνης της πόλης της Πύλου, με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 130 τουριστικών σκαφών με μήκος από 8 έως 30 μέτρα. 

Η υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στο Δημόσιο (ΤΑΙΠΕΔ) και την Lamda Marinas, μέλος του ομίλου Lamda Development,  για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής της μαρίνας μεγάλων σκαφών (mega-yachts) εντός του λιμένα Κέρκυρας, είναι προ των πυλών. Η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 40 έτη. Η μαρίνα mega-yachts είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο υποδομής, το οποίο πρόκειται να ενισχύσει τον τουρισμό στην Κέρκυρα.

Η Lamda Marinas ήταν ο μοναδικός ενδιαφερόμενος για την παραχώρηση χώρου στον λιμένα Κέρκυρας και τη δημιουργία της νέας μαρίνας mega–yacht και προς την κατεύθυνση αυτήν πρόσφερε τίμημα 89 εκατ. ευρώ για το σύνολο της περιόδου (υπο)παραχώρησης της νέας μαρίνας, διάρκειας 40 ετών.

Για τη δημιουργία της νέας μαρίνας, η Lamda Marinas θα επενδύσει 50 εκατ. ευρώ. Θα μπορεί να φιλοξενήσει και μεγάλα σκάφη αναψυχής, μήκους έως 140 μέτρα, ενώ συνολικά το σχέδιο προβλέπει η φιλοξενία 98 σκαφών. Η μαρίνα θα μπορεί να λειτουργήσει ξενοδοχείο, εστιατόριο, καφέ-μπαρ, καταστήματα κ.α.

Μια και ο λόγος για την Κέρκυρα, το ΤΑΙΠΕΔ προωθεί και διαγωνισμό για την υπο-παραχώρηση λιμενικών υπηρεσιών και του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης του τουριστικού καταφυγίου στη θέση Σπηλιά, εντός του κεντρικού λιμένα Κέρκυρας. Η διάρκεια της Σύμβασης υπο-παραχώρησης ανέρχεται σε είκοσι πέντε (25) έτη. Η συνολική επιφάνεια της χερσαίας ζώνης του καταφυγίου είναι 7.800 τ.μ. ενώ η θαλάσσια ζώνη καταλαμβάνει 35.000 τ.μ.

Σημαντικά έργα για την πλήρη ανάπτυξη του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στη θέση Σπηλιά βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων μηνών. Με την ολοκλήρωση των έργων θα δημιουργηθούν συνολικά 80 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής μήκους έως 25 μέτρων ενώ στις παρεμβάσεις περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η διαμόρφωση δικτύου κυκλοφορίας για πεζούς και οχήματα, θέσεις στάθμευσης, παγκάκια και χώροι πρασίνου.

Επίσης, μεταξύ άλλων, στο νησί σχεδιάζεται και η αναβάθμιση του λιμένα Λευκίμμης που βρίσκεται στη Νότια Κέρκυρα. Η μαρίνα έχει χερσαία ζώνη έκτασης 35 στρεμμάτων περίπου και δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 160 σκαφών, με τα ευρύτερα πλάνα να κάνουν λόγο για χρήσεις ελλιμενισμού σκαφών μήκους έως 45 μέτρων, εμπορικές, εστίαση, αθλητικές κ.α.

Νοτιότερα, στο Αργοστόλι Κεφαλονιάς και την τοπική μαρίνα, τα έργα ανάπτυξης αφορούν στη ριζική αναβάθμιση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και επιπλέον την αξιοποίηση της χερσαίας ζώνης της μαρίνας συμπεριλαμβανομένων κτιρίων και δρόμων καθώς και τη διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου υψηλής αισθητικής. Στόχος είναι η δημιουργία ενός πόλου τουρισμού και αναψυχής και η ανάπτυξη της συγκεκριμένης περιοχής που θα συνεισφέρει συνολικά στην ανάδειξη του νησιού της Κεφαλονιάς.

Η Μαρίνα Αργοστολίου βρίσκεται στον όρμο του Αργοστολίου, 11 χιλιόμετρα από τον Διεθνή αερολιμένα Κεφαλονιάς «Άννα Πολλάτου». Η δυναμικότητά της ανέρχεται σε περίπου 170 θέσεις αναλόγως της διάταξης και του μεγέθους των σκαφών. Τον διαγωνισμό για την παραχώρηση υπηρεσιών λειτουργίας λιμένος και του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Αργοστολίου (διάρκεια της παραχώρησης 40 έτη, με δυνατότητα παράτασης για επιπλέον 10 κατά το μέγιστο) έχει κερδίσει η YACHT TRADE CONSORTIUM S.A. με προσφορά η οποία περιλαμβάνει εφάπαξ τίμημα ύψους 1,5 εκατ. ευρώ και ετήσιο αντάλλαγμα που ανέρχεται σε 1,9% επί των ακαθάριστων εσόδων από τη λειτουργία της Μαρίνας. Η εταιρεία αναμένεται να υλοποιήσει επενδύσεις που θα υπερβούν τα 30 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και τη συντήρηση των υποδομών.   

Στη δε Ζάκυνθο, προς αξιοποίηση είναι η Μαρίνα Ζακύνθου που γειτνιάζει με τον κύριο λιμένα της Ζακύνθου. Διαθέτει 150 θέσεις ελλιμενισμού και χερσαία ζώνη 37.000 τ.μ., ενώ η θαλάσσια έκταση που περιλαμβάνει ανέρχεται σε 65.000 τ.μ. Στους χώρους της μαρίνας επιτρέπεται η ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων, όπως ενδεικτικά ξενοδοχεία, καταστήματα εστίασης, κέντρα ψυχαγωγίας.

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα