Τα χρονοδιαγράμματα για την παραλαβή δύο μεγάλων οδικών συμβάσεων παραχώρησης, της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού, έδωσε ο Γ. Περιστέρης, κατά τη διάρκεια της χτεσινής (26.6.2024) Γενική Συνέλευσης του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ισχυρότερου ομίλου υποδομών – κατασκευών της χώρας, εκτίμησε ότι στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025 αναμένεται να παραδοθεί στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η σύμβαση της Αττικής Οδού, ενώ περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα αναμένεται και η Εγνατία Οδός να περάσει στην εισηγμένη.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ειδικότερα, ο κ. Περιστέρης σημείωσε ότι με βάση τις δυνατότητες της Πολιτείας για την παράδοση, εκτιμάται ότι αυτή θα γίνει στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025, επαναλαμβάνοντας ότι στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «είμαστε έτοιμοι για όλα».
Αναφορικά με την Εγνατία Οδό σημείωσε ότι είναι ένας πολύς δύσκολος άξονας, έχει κατασκευαστεί πριν πολλά χρόνια, έχει πολλές διαδικασίες για να παραδοθεί στον ιδιώτη, με το χρονοδιάγραμμα να «δείχνει» μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.
Σχετικά με την παραχώρηση του ΒΟΑΚ σημείωσε ότι προσεχώς ο διαγωνισμός τελειώνει, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραδίδει τα απαραίτητα έγγραφα και σύντομα θα υπάρχουν εξελίξεις.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο κ. Περιστέρης εξέφρασε και το ενδιαφέρον του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για έργα (παραχωρήσεις) σε Βουλγαρία και Ρουμανία, όπου πάντως δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα διαγωνισμών, δηλώνοντας την ετοιμότητα του γκρουπ να διεκδικήσει έργα εφόσον προχωρήσουν διαδικασίες.
Αναφορά έκανε και στην επένδυση, ύψους 1,5 δισ. ευρώ (με την Hard Rock) για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο στο Ελληνικό, σημειώνοντας ότι «έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες, θα συνεχίσουμε με εργασίες θεμελίωσης, η εκτίμηση είναι ότι το θέμα με την έκδοση της πολεοδομικής άδειας για το σύνολο του έργου εκτιμάται θα έχει κλείσει στο πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ θα χρειαστούν 3 3,5 χρόνια για την έναρξη λειτουργίας, δηλαδή το 2028».
Σημείωσε επίσης ότι παραμένει έντονο το πρόβλημα της έλλειψης εργατικών χεριών που δεν μπορεί να λυθεί από τις γειτονικές χώρες, ενώ γίνεται προσπάθεια να έρθουν από ασιατικές χώρες δίχως ο αριθμός να είναι ικανοποιητικός.
Τέλος, επανέλαβε την χρησιμότητα των Πρότυπων Προτάσεων που έχει καταθέσει ο όμιλος είτε με τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – ΑΒΑΞ για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, είτε αυτόνομα για τον οδικό άξονα Ελευσίνα – Οινόφυτα, με την επισήμανση όμως ότι αν και είναι έργα απολύτως απαραίτητα, δεν έχουν εξεταστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Μνεία έκανε και στην ανάγκη για καλύτερη διαχείριση των υδάτινων πόρων στην Ελλάδα στο πλαίσιο της κλιματικής κρίσης, αλλά και για την ανάγκη προώθησης υποδομών στον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων.