Επιχειρήσεις

Σε 12 με 18 μήνες θα ξαναγίνει λειτουργικός ο Λιμένας Βόλου

Από το 2025 αναμένονται νεότερα για την υπογραφή, ή όχι, της σύμβασης πώλησης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ).

Ο σχετικός διαγωνισμός (του ΤΑΙΠΕΔ) έχει εμπλακεί σε κύκλο προσφυγών ανάμεσα στους διεκδικητές και ειδικότερα τον ΟΛΘ, συμφερόντων του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, που επικράτησε στη σχετική διαδικασία, και του ομίλου Goldair που έχει στραφεί, φτάνοντας στο ΣτΕ, κατά αποφάσεων του ΤΑΙΠΕΔ. Με αυτές τις αποφάσεις ανακηρύχθηκε ο ΟΛΘ ως προτιμητέος επενδυτής για την σύμβαση πώλησης του 67% του ΟΛΒ.

Μάλιστα, υπάρχουν σχέδια από την κοινοπραξία Goldair Cargo – Goldair Handling ακόμα και για προσφυγή σε Ευρωπαϊκά δικαστήρια, εξέλιξη που σίγουρα θα επιφέρει νέες καθυστερήσεις σχεδόν ενός έτους.

Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτή η νομική αντιπαράθεση είναι το ένα από τα προβλήματα που παρουσιάζει ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου.

Αυτό, καθώς, η λιμενική υποδομή υπέστη μεγάλες ζημίες από τις περσινές κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias», που έπληξαν ουσιαστικά τη λειτουργικότητά του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα χρειαστούν σε πρώτη φάση έργα αποκατάστασης ύψους τουλάχιστον 6 έως 7 εκατ. ευρώ αλλά και χρονικό διάστημα πολλών μηνών για να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις που θα κάνουν εν νέου την υποδομή ασφαλή, προσβάσιμη και λειτουργική.

Η αδυναμία εξυπηρέτησης χρηστών του λιμανιού έχει συνέπειες όχι μόνο για το λιμάνι, αλλά και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτό ή έχουν κάποια σχέση με την υποδομή.

Ειδικότερα ο Daniel έφερε υλικά που αύξησαν τη στάθμη πυθμένα του λιμένα και η οποία τώρα πρέπει να βυθοκοριστεί, ήτοι, έχει μειωθεί το βάθος του λιμένα Βόλου που εξυπηρετεί εν γένει πλοία 200-250 μέτρων. Πλέον δεν ελλιμενίζονται μεγάλα πλοία και έχουν μειωθεί οι λιμενικές υπηρεσίες.

Το έργο, ύψους 6 έως 7 εκατ. ευρώ, αφορά την εκπόνηση της σχετικής προμελέτης και στη συνέχεια την ανάθεση της σχετικής εργολαβίας καθαρισμού του πυθμένα του λιμένα Βόλου. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα χρειαστούν πάνω από 12 μήνες, ίσως και 16-18 μήνες, μέχρι την αποκατάσταση του λιμένα στα προηγούμενα βάθη.

Κατά άλλες πηγές, υπάρχουν προβλήματα σε εκβολές χειμάρρων που φτάνουν στη λιμενολεκάνη, στην ιχθυόσκαλα Βόλου και άλλα σημεία, προκαλώντας προβλήματα και στην λειτουργία των αλιευτικών.

Προφανώς, λοιπόν, η αποκατάσταση των ζημιών που επέφεραν οι 700 χιλιάδες τόνοι φερτών υλικών που έπεσαν στο λιμάνι τίθεται σε προτεραιότητα.

Μέσα στο προσεχές διάστημα, μάλλον στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, αναμένεται να ξεκινήσουν από ειδική μονάδα του ΤΑΙΠΕΔ οι διαδικασίες ωρίμανσης του διαγωνισμού για τις απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης.

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
ΤτΕ: Στα 590 εκατ. ευρώ η μέση μηνιαία εκταμίευση για δάνεια προς επιχειρήσεις, αρνητικός παραμένει ο ρυθμός στα δάνεια λιανικής
Στο 10μηνο του 2024 τα επιχειρηματικά δάνεια «έτρεξαν» με ρυθμό 8,5% - Με θετικό ρυθμό κινούνται τα καταναλωτικά, κλείνουν σταδιακά το αρνητικό έδαφος τα στεγαστικά
ΤτΕ: Στα 590 εκατ. ευρώ η μέση μηνιαία εκταμίευση για δάνεια προς επιχειρήσεις, αρνητικός παραμένει ο ρυθμός στα δάνεια λιανικής