Site icon NewsIT
05:15 | 14.02.24

Συγκοινωνίες: Σενάρια καθυστέρησης παράδοσης 250 νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη λόγω Ερυθράς Θάλασσας

Συγκοινωνίες: Σενάρια καθυστέρησης παράδοσης 250 νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη λόγω Ερυθράς Θάλασσας

Group of people traveling in bus. Passengers commuting by public transport. Back view, wide angle.

Αγγελική Νικολάου

Για μια ακόμα δεκαετία αναμένεται να παραμείνουν στους δρόμους της Αθήνας 300 λεωφορεία, μέσω leasing, για να ενισχύσουν τις Αστικές Συγκοινωνίες, κι ενώ αναμένεται και ο διαγωνισμός για τη νέα προμήθεια «πράσινων» λεωφορείων για την πρωτεύουσα και τη Θεσσαλονίκη. 

Προ ημερών αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» του υπουργείου Υποδομών και μεταφορών η έγκριση απόφασης ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης, για τα έτη 2025 έως και 2034 της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.», με αντικείμενο την ανάθεση με διεθνή διαγωνιστική διαδικασία δημόσιας σύμβασης για τις «Υπηρεσίες μίσθωσης δεκαετούς διάρκειας τριακοσίων καινούριων αστικών λεωφορείων». 

Το ποσό που δεσμεύει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεπερνά αθροιστικά τα 181 εκατ. ευρώ και για κάθε έτος είναι σχεδόν 20,7 εκατ. ευρώ (πλην του 2034 που υπολογίζονται 15,7 εκατ. ευρώ).

Ο λόγος για τον οποίον γίνεται αυτή η κίνηση σχετίζεται με το ότι στο υπουργείο και στον ΟΑΣΑ σχεδιάζουν την κυκλοφορία καινούριων αστικών λεωφορείων τα οποία θα αντικαταστήσουν εκατοντάδες παλαιότερα οχήματα τα οποία κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας. Η ανανέωση, επί της ουσίας, της σύμβασης leasing αλλά με νέα οχήματα έχει ως στόχο να διατηρήσει τη συχνότητα των δρομολογίων προς όφελος του επιβατικού κοινού, ενώ προφανώς υπάρχουν και περιβαλλοντικά οφέλη. 

Η ΟΣΥ («Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.»), πρόκειται να μισθώσει μέσω διεθνούς διαγωνισμού 300 λεωφορεία diesel, ίδιος αριθμός με εκείνο της σύμβασης leasing που «τρέχει» από το 2021. Πλην όμως τα νέα λεωφορεία θα είναι καινούρια και όχι μεταχειρισμένα.

Όλες οι κινήσεις γίνονται προς την κατεύθυνση προμήθειας καινούργιων και μη ρυπογόνων οχημάτων, ενώ όταν υπεγράφη το προηγούμενο leasing το 2021 τα λεωφορεία ήταν 10ετίας.

Πάντως, να αναφέρουμε ότι η προηγούμενη σύμβαση ήταν διάρκειας 3+1 ετών, με λήξη της 3ετίας τον προσεχή Απρίλιο, κατά συνέπεια καλύπτεται τυχόν «τρύπα» στα δρομολόγια για το 2025, καθώς δεν αναμένεται να έχουμε νωρίτερα εξελίξεις για τα νέα 300 οχήματα.

Σε σχέση με τα πρώτα 250 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στην Αθήνα (140) και Θεσσαλονίκη (110), που αποτελούν την πρώτη παρτίδα αφίξεων των «πράσινων» οχημάτων, αυτά αναμένονταν τον Απρίλιο, ωστόσο, οι αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν προκαλέσει ήδη κάποιες, σχετικά μικρής διάρκειας ακόμα, καθυστερήσεις.

Δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία έρχονται από την Κίνα, πιθανώς το όριο του Απριλίου να μην τηρηθεί και να γίνει στα μέσα Μαΐου η κυκλοφορία τους στους δρόμους των δύο μεγάλων πόλεων.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version