Επιχειρήσεις

Τα σαντορινιά κρασιά της Santo Wines ταξιδεύουν στον κόσμο με «όχημα» την UPS

Σημαντικές εξαγωγικές προοπτικές σε όλες τις ηπείρους ανοίγουν για τα κρασιά της Σαντορίνης, μετά από τη συνεργασία που υπέγραψε η Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων Santo Wines με την UPS, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες αποστολής και εφοδιαστικής παγκοσμίως.

Όπως ανέφερε σε εκπροσώπους του Τύπου ο εμπορικός διευθυντής της UPS Ελλάδος Δημήτρης Κυριαζής, η εμπειρία της UPS στην αποστολή αλκοολούχων ποτών με κανόνες της παγκόσμιας αγοράς, δίνει τη δυνατότητα στη Santo Wines να μεταφέρει σε κάθε γωνιά του κόσμου τα σαντορινιά κρασιά, αναδεικνύοντας τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα.

Η συνεργασία των δύο πλευρών είναι ιδιαίτερα σημαντική τη δεδομένη χρονική στιγμή, όπου τα ελληνικά κρασιά στρέφονται στις εξαγωγές.  Ήδη το 13% της συνολικής οινοπαραγωγής της χώρας εξάγεται σε πολλές χώρες από Ευρώπη μέχρι Ασία και Αμερική, με την πρωτιά να κατέχει η γερμανική αλλά και η αμερικάνικη αγορά.

Η ζήτηση για τα σαντορινιά κρασιά είναι ανοδική στις περισσότερες αγορές που δραστηριοποιείται η Santo Wines, όχι όμως και για τη Μεγάλη Βρετανία, όπου μετά το Brexit, οι όροι της αγοράς έχουν αλλάξει, το ίδιο και τα κόστη εκτελωνισμού, που καθώς αυξήθηκαν καθιστούν μη συμφέρουσα την εξαγωγή κρασιών προς τη βρετανική αγορά.  Ήδη, στο πρώτο εξάμηνο 2021, η Santo Wines μείωσε τις εξαγωγές της προς τη Μεγάλη Βρετανία κατά 50% περίπου.  Σε παγκόσμιο επίπεδο, η διοίκηση της Santo Wines, εκτιμά ότι το 2025 η κατανάλωση κρασιού θα ανέλθει στα 265 δισ. εκατόλιτρα, ενώ για το 2023 αναμένεται αύξηση της κατανάλωσης κατά 2%

Σχετικά με τις επιλογές των εξαγωγικών προορισμών πρέπει να είναι προσεκτικές, καθώς ο διεθνής ανταγωνισμός στην αγορά κρασιού είναι μεγάλος και ασκείται κυρίως από Γαλλία, Ιταλία και ακολούθως Ισπανία.  Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η αξία της αγοράς κρασιού ανήλθε στα 130 δισ. ευρώ το 2021, οι προβλέψεις ωστόσο κάνουν λόγο ότι θα αυξηθεί στα 219 δισ. ευρώ το 2025.  

Μέσα σε ένα έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, ο ρόλος των μεταφορικών εταιρειών παίζει σημαντικό ρόλο για την επιτυχία της εξαγωγικής δραστηριότητας των ελληνικών εταιρειών, συμφωνούν οι δύο πλευρές.

Η Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων Santo Wines ιδρύθηκε – με τη σημερινή μορφή της – το 1947, ενώ αποτελεί μετεξέλιξη άλλου συνεταιρισμού που ιδρύθηκε πίσω στο 1911. Στις εγκαταστάσεις της λειτουργεί το υπερσύγχρονο οινοποιείο Santowines, το Κέντρο Οινοτουρισμού SantoWines, καθώς και το μοναδικό στο νησί, εργοστάσιο επεξεργασίας για το Τοματάκι Σαντορίνης «SANTO».  Στόχος της Santo Wines αποτελεί η ανάδειξη όλων των τοπικών προϊόντων του νησιού: Οίνοι ΠΟΠ Σαντορίνη, Τοματάκι Σαντορίνης ΠΟΠ, Φάβα Σαντορίνης ΠΟΠ, κάπαρη, καπαρόφυλλα και παραδοσιακά γλυκά όπως σταφύλι και τοματάκι. Η Ένωση απαρτίζεται από 1200 μέλη.

Σχετικά με την UPS ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα το 1996, διαθέτοντας σήμερα στόλο από 120 οχήματα, ενώ προσφέρει απασχόληση σε περισσότερα από 160 άτομα προσωπικό. Στην Ελλάδα διαθέτει δύο γραφεία ταχυμεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Με διεθνή παρουσία που συμπληρώνει φέτος τα 115 χρόνια, η εταιρεία εξυπηρετεί 220 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, πραγματοποιεί περισσότερες από 2.200 πτήσεις καθημερινά, μεταφέροντας περισσότερα από 6,3 δισ. πακέτα ετησίως. Όσον αφορά τη μεταφορά φιαλών κρασιού, σήμερα εξυπηρετεί 72 χώρες.

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα