Site icon NewsIT
05:03 | 20.02.24

ΤΑΙΠΕΔ: Γιατί είναι σημαντική η αναβάθμιση του Λιμένα Κύμης ως κεντρική «πύλη» – Τα σχέδια για «θαλάσσια Εγνατία Οδό»

ΤΑΙΠΕΔ: Γιατί είναι σημαντική η αναβάθμιση του Λιμένα Κύμης ως κεντρική «πύλη» – Τα σχέδια για «θαλάσσια Εγνατία Οδό»

ÁõîçìÝíç áðü ôï ðñùß ç êßíçóç óôï ëéìÜíé ôïõ ÐåéñáéÜ .ÐáñáóêåõÞ 9 Áõãïýóôïõ 2019 (EUROKINISSI/ÃÉÙÑÃÏÓ ÓÔÅÑÃÉÏÐÏÕËÏÓ)

Αγγελική Νικολάου

Την προώθηση ενεργειών με στόχο τη στρατηγική αναβάθμισης του Λιμένα Κύμης έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ προβλέπονται επενδύσεις 11,3 εκατ. ευρώ οι οποίες στοχεύουν στην ενίσχυση του επιβατικού, τουριστικού και αλιευτικού χαρακτήρα της υποδομής.

Η τουριστική αξιοποίηση του λιμανιού μέσω της επέκταση του υφιστάμενου τουριστικού λιμένα σκαφών αναψυχής από το ΤΑΙΠΕΔ, η δημιουργία υδατοδρομίου, η ενίσχυση του ναυταθλητισμού και των αλιευτικών χρήσεων, η καλύτερη οργάνωση της αποβάθρας εξυπηρέτησης ακτοπλοΐας – κρουαζιερόπλοιων, η ανάπτυξη απαραίτητων κτηριακών υποδομών κ.α. εντάσσονται στο ευρύτερο μακροπρόθεσμο πλάνου επενδύσεων.

Πρακτικά, η μελλοντική ανάπτυξη του λιμένα θα αφορά στη βελτιστοποίηση της αξιοποίησης του δυναμικού της υφιστάμενης εγκατάστασης του Λιμένα Κύμης.

Ωστόσο, τα οφέλη δεν θα είναι μόνο τοπικά αλλά ευρύτερα και μάλιστα στρατηγικού χαρακτήρα.

Ο λιμένας Κύμης αν και σε μία ομολογουμένως στρατηγική θέση παραμένει σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητος παρόλο που στο πρόσφατο χωροταξικό σχέδιο χαρακτηρίστηκε ως εθνικής σημασίας.

Ο λιμένας βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της Ελλάδας, γεγονός που τον καθιστά κατάλληλο κόμβο σύνδεσης της Κεντρικής και Νότιας Ελλάδας, ως και τη Μακεδονία με τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Παράλληλα θα μπορούσε να λειτουργήσει διακρατικά συνδέοντας την Ελλάδα με την Τουρκία, την Μέση Ανατολή και την Μαύρη θάλασσα, όπως επίσης να αποτελέσει σταθμό στον άξονα Λισσαβόνα – Κασπία Θάλασσα που έχει υιοθετήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Επομένως, η προνομιακή γεωγραφική θέση του θα πρέπει να αξιοποιηθεί και να αποτελέσει την «κύρια πύλη» σύνδεσης της κεντρικής Ελλάδος με το βόρειο και ανατολικό Αιγαίο , την Αλεξανδρούπολη, την Τουρκία και τις παρευξείνιες χώρες.

Εκτιμάται ότι θα περιορίζει τον χρόνο και το κόστος μετακίνησης εξασφαλίζοντας γρηγορότερη και ασφαλέστερη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, θα δημιουργήσει προϋποθέσεις οικονομικής , τουριστικής, πολιτιστικής ανάπτυξης των νησιωτικών περιοχών, θα μειώσει σημαντικά τον θαλάσσιο χρόνο ταξιδιού σε σχέση με τους λιμένες Λαυρίου, Ραφήνας και Πειραιά.

Παράλληλα, θα αξιοποιήσει τις υπάρχουσες υποδομές των λιμανιών Κύμης – Μύρινας – Σιγρίου – Μεστών, στη βάση επιδιώξεων της κεντρικής εξουσίας σε ότι αφορά τα μεγάλα έργα στήριξης της περιφερειακής ανάπτυξης.

Αναμένεται να συμβάλει στην αποσυμφόρηση του Πειραιά, ενώ θα αποσυμφορήσει τον εθνικό οδικό άξονα Αλεξανδρούπολη – Θεσσαλονίκη – Αθήνα καθώς δημιουργεί νέα παράλληλη Θαλάσσια Εγνατία οδό Αλεξανδρούπολη – Κύμη.

Τέλος, σε ότι αφορά τις χερσαίες διασυνδέσεις, η πλήρης αξιοποίηση του λιμένα είναι συνδεδεμένη με την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσής με την εθνική οδό Αθήνα – Θεσσαλονίκη και την κατασκευή νέου κλειστού αυτοκινητοδρόμου Χαλκίδα – Κύμη. Ο τελευταίος αυτός άξονας «υπακούει» στις επιταγές του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version