Επιχειρήσεις

Τράπεζα Πειραιώς: Πόσο θα επηρεάσει τα κεφάλαια η εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής

Το ενδεχόμενο deal αφήνει την Πειραιώς με ικανό μαξιλάρι κεφαλαίων για να τηρήσει την μερισματική πολιτική που υποσχέθηκε στους μετόχους

Σε δύο ζητήματα, α) το κόστος που θα έχει στα κεφάλαια της Τράπεζας Πειραιώς η εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής και β) το τι θα γίνει με το 10% που διατηρεί η Εθνική Τράπεζα στην Εθνική Ασφαλιστική, επικεντρώνεται το ενδιαφέρον μετά τη χθεσινή ανακοίνωση της Τράπεζας Πειραιώς ότι βρίσκεται σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με το CVC Capital για την εξαγορά του 70% της Εθνικής Ασφαλιστικής.

Η Τράπεζα Πειραιώς ανακοίνωσε ότι προσφέρει τίμημα 469 εκατ. ευρώ για το 70% της ασφαλιστικής και εφόσον η συναλλαγή ολοκληρωθεί, αναμένεται να διαφοροποιήσει και να ενισχύσει περαιτέρω τις πηγές εσόδων της Τράπεζας, δημιουργώντας σημαντικά υψηλότερη αξία για τους μετόχους της. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, η έκβαση – θετική ή αρνητική – των διαπραγματεύσεων Πειραιώς – CVC δεν θα καθυστερήσει και θα προηγηθεί των ανακοινώσεων αποτελεσμάτων 2024 που έχει προγραμματίσει η Πειραιώς για τις 24 Φεβρουαρίου. Αναφορικά με το κόστος της εξαγοράς της Εθνικής Ασφαλιστικής, η Πειραιώς εκτιμά ότι η proforma επίπτωση στην κεφαλαιακή της θέση θα ανέλθει σε περίπου 150 μονάδες βάσης έναντι του Σεπτεμβρίου 2024. Η επίπτωση αυτή αντιστοιχεί σε δείκτη κεφαλαίων με ικανοποιητικό κεφαλαιακό απόθεμα έναντι του επιπέδου Pillar 2 Guidance άνω των 200 μονάδων βάσης.

H Διοίκηση της Πειραιώς θα επιδιώξει το ενδεχόμενο υιοθέτησης του εποπτικού μηχανισμού Danish Compromise, δηλαδή του μηχανισμού που επιτρέπει στις τράπεζες να εφαρμόζουν την στάθμιση κινδύνου στο ενεργητικό τους από τις μετοχικές συμμετοχές τους σε ασφαλιστικές εταιρείες, αντί να τις αφαιρούν εξ ολοκλήρου από τα κεφάλαιά τους. Εάν αυτό επιτευχθεί, η Πειραιώς εκτιμά ότι θα μειώσει την κεφαλαιακή επίπτωση της ενδεχόμενης συναλλαγής σε λιγότερο από 100 μονάδες βάσης.

Το αν ο «δανέζικος συμβιβασμός» γίνει αποδεκτός ή όχι τον τελικό λόγο θα έχει η ΕΚΤ. Το θέμα, πάντως, δεν αναμένεται να επηρεάσει τη μερισματική πολιτική της Τράπεζας, όπως εκτιμούν διεθνείς αναλυτές. Η Goldman Sachs εκτιμά ότι μετά την εξαγορά, ο δείκτης CET1 της Πειραιώς θα υποχωρήσει μεν, αλλά θα διατηρήσει ένα buffer άνω των 300 bps πάνω από την ελάχιστη εποπτική απαίτηση.

Η Goldman Sachs κάνει λόγο για κεφαλαιακό μαξιλάρι 1,1 δισ. ευρώ στα κεφάλαια του 2025, το οποίο είναι επαρκές για να τηρηθεί η μερισματική πολιτική που έχει προαναγγείλει η Πειραιώς (30%/40%/50%/50% τα έτη 2024-27). Από την πλευρά της, και η Autonomous πιστεύει ότι δεν θα θιγεί το πλάνο διανομής κερδών 35% και 50% από τα κέρδη 2024 – 2025, εκτιμώντας ότι οι διανομές θα είναι 40% – 50% σε μετρητά και επαναγορές μετοχών.

Σημειώνεται ότι η Εθνική Ασφαλιστική είναι η κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα, διαθέτοντας όλο το φάσμα των ασφαλιστικών προϊόντων, με μερίδιο αγοράς περίπου 14% (17% στις ασφαλίσεις ζωής και 11% στους γενικούς κλάδους) και 0,8 δισ. ευρώ ακαθάριστα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα το 2023. Το συνολικό ενεργητικό της διαμορφώθηκε σε 4 δισ. ευρώ και το μετοχικό κεφάλαιο σε 0,4 δισ. ευρώ το 2023.

Η Εθνική Ασφαλιστική κατέγραψε κέρδη προ φόρων προσαρμοσμένα για μη επαναλαμβανόμενα στοιχεία περίπου 100 εκατ. ευρώ το 2023. Το δίκτυο πωλήσεων της Εθνικής Ασφαλιστικής εκτείνεται σε όλη την Ελλάδα και απαρτίζονταν το 2023 από περίπου 130 Γραφεία Δικτύου Πωλήσεων με περισσότερους από 1,6 χιλ. Ασφαλιστικούς Πράκτορες, 1,1 χιλ. Συνεργαζόμενα Ασφαλιστικά Πρακτορεία και περίπου 135 Συνεργαζόμενους Μεσίτες Ασφαλίσεων, υποστηριζόμενο και από δίκτυο 6 καταστημάτων.

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα
Ford: Οι δασμοί Τραμπ σε Μεξικό και Καναδά θα πλήξουν την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ο επικεφαλής της Ford υποστήριξε ότι η Hyundai, η Kia και η Toyota θα μπορούσαν να εισάγουν εκατομμύρια οχήματα από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία στις ΗΠΑ χωρίς καμία πρόσθετη επιβάρυνση
Ford: Οι δασμοί Τραμπ σε Μεξικό και Καναδά θα πλήξουν την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία