Επιχειρήσεις

Βίκος: Η επένδυση των 22 εκατ. ευρώ, η πορεία 30 χρόνων και το επόμενο στοίχημα

Νέες υπερσύγχρονες γραμμές εμφιάλωσης νερού κι αναψυκτικών σε καινοτόμα γυάλινα μπουκάλια και πρωτοποριακές συσκευασίες can είναι η πιο πρόσφατη μεγάλη επένδυση ύψους 22 εκατ. ευρώ, της εταιρείας Βίκος, στο Καλπάκι Ιωαννίνων, μέσω της οποίας η οικογένεια Σεπετά κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα, να μπει δυναμικά στην επαγγελματική εστίαση (HoReCa) και να ισχυροποιήσει τη θέση της στην αγορά, ανοίγοντας νέα κανάλια διανομής.

Για τους στόχους και τη στρατηγική της Βίκος, που φέτος συμπληρώνει 30 χρόνια λειτουργίας, μίλησαν σε εκπροσώπους του Τύπου οι ιδρυτές της εταιρείας Πέτρος Σεπετάς και Ελένη Θεοχάρη και οι εκπρόσωποι δεύτερης γενιάς, Κωνσταντίνος Σεπετάς, Ρηγίνος Σεπετάς και Παύλος Σεπετάς, στο πλαίσιο ξενάγησης στο νέο υπερσύγχρονο εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού κι αναψυκτικών. 

Απέναντι στην Pepsi

Αναδρομή από το δύσκολο ξεκίνημα της Βίκος, την προσήλωση στο στόχο και τις επενδύσεις που την οδήγησαν στην κορυφή, στο σήμερα και στο μέλλον της εταιρείας έκανε ο Πέτρος Σεπετάς. Αρχικά μίλησε για την απόφαση που έλαβε αρχές της δεκαετίας του ’90 να δραστηριοποιηθεί μαζί με τη σύζυγό του Ελένη Θεοχάρη στην εμφιάλωση νερού, αξιοποιώντας την εμπειρία που είχε αποκτήσει εργαζόμενος σε εταιρεία τροφίμων και ποτών στην Άρτα.

Όπως είπε, οι συνθήκες της εποχής ήταν αντίξοες και για κάποιους το στοίχημα της επιτυχίας φάνταζε δύσκολο, όχι όμως για τον ίδιο.  Ούτε η μεγάλη χιλιομετρική και χρονική απόσταση των Ιωαννίνων από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά ούτε και η σκιά των πολυεθνικών στάθηκαν εμπόδια. 

«Ακόμα θυμάμαι τα λόγια στελέχους πολυεθνικής, όταν μου είπε “Που πάς να τα βάλεις με την Pepsi;”,  ανέφερε στην ομιλία του, αναπολώντας τα πρώτα βήματα μιας εταιρείας, που σήμερα έχει κατακτήσει την επιτυχία, φθάνοντας να αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη μη αλκοολούχων ποτών εταιρεία στην Ελλάδα, μετά την Coca-Cola 3E, απασχολώντας 450 άτομα προσωπικό.

«Είχα πίστη, ότι με την πολύ δουλειά το εγχείρημα θα πετύχει» ανέφερε, λέγοντας: «Το όνειρο δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ, παρά και τις αρχικές αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας να παραχωρηθεί έκταση στο Καλπάκι, επειδή κατά περιόδους βοσκούσαν πρόβατα». Η έκταση 60 στρεμμάτων περιήλθε στη Βίκος, μετά από διαγωνισμό, με τίμημα 50.000 ευρώ. Σήμερα ο δήμος παίρνει 200.000 ευρώ το χρόνο από την άδεια εμπορίας νερού που της παραχωρεί, ενώ επιπλέον 200.000 ευρώ, δίνει και στα Ιωάννινα. 

Τα οφέλη είναι πολλαπλά, καθώς η λειτουργία της Βίκος και οι νέες επενδύσεις ενισχύουν την τοπική κοινωνία  οικονομικά  και τη στηρίζουν κοινωνικά, με πρωτοβουλίες κι έργα. Ο κ. Σεπετάς δήλωσε ιδιαίτερα περήφανος για την επόμενη γενιά, τον Κωνσταντίνο, τον Παύλο και το Ρηγίνο, που συνεισφέρουν με τις ιδέες τους στην ανάπτυξη νέων προϊόντων και τον εκσυγχρονισμό της εταιρείας, αλλά και για τους εργαζόμενους, που αποτελούν τα μέλη της μεγάλης οικογένειας Βίκος.

Αναπτυξιακή στρατηγική

Για την απόφαση της εταιρείας να επενδύσει σε ένα νέο μεγάλο κεφάλαιο, τη HoReCa (Hotel, Restaurant, Catering), μίλησε ο sales and marketing director Κωνσταντίνος Σεπετάς.  Τα ήδη αναγνωρισμένα προϊόντα, καθώς και το νεότερο μέλος, το pink grapefruit, είναι το «διαβατήριο» για την είσοδο της Βίκος στην επαγγελματική εστίαση, ενώ το νέο εργοστάσιο αποτελεί το «όχημα» για να υλοποιήσει τα επενδυτικά της σχέδια.

Με καταμερισμό των δραστηριοτήτων,  από τις θέσεις του μάρκετινγκ και των πωλήσεων ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, της οικονομικής διαχείρισης και του ανθρώπινου δυναμικού ο Ρηγίνος Σεπετάς και τη ψηφιοποίηση, καθώς και την εφοδιαστική αλυσίδα ο Παύλος Σεπετάς, σύσσωμη η διοίκηση σε συνεργασία με τους εργαζομένους θέτουν ένα κοινό στόχο που τον υλοποιούν με συλλογική ευθύνη.    

Το μότο της εταιρείας Δύναμη μας η ροή μας, που αποτελεί έμπνευση της Ελένης Θεοχάρη, αποτυπώνει τη δυναμική της εταιρείας και την αναπτυξιακή της πορεία, η οποία στηρίζεται στις Αρχές Βιώσιμης Ανάπτυξης.  Με έμφαση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η Βίκος επενδύει  σε ΑΠΕ, καθιερώνει την επιστρεφόμενη φιάλη και βάζει τα θεμέλια για τη φιάλη από ανακυκλώσιμο υλικό.   

Όσον αφορά τα μερίδια που κατέχει η Βίκος στα αναψυκτικά, όπως αναφέρθηκε, με βάση τον όγκο πωλήσεων σε σούπερ μάρκετ και μικρή λιανική, το ποσοστό ανέρχεται στο 7,1%, με προοπτική να ξεπεράσει το 10%. Αντίστοιχα, μεγάλη αύξηση αναμένεται να καταγράψουν οι πωλήσεις, εκτιμώντας ότι θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ, από 91,4 εκατ. ευρώ, που διαμορφώθηκαν το 2021.

 

Ξενάγηση στο εργοστάσιο

Η μεγάλη επένδυση των 22 εκατ. ευρώ στο Δήμο Πωγωνίου, έχει  ολοκληρωθεί. Υπόδειγμα σύγχρονου σχεδιασμού,  η νέα παραγωγική μονάδα , λειτουργεί στα πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης. Αποτελεί στολίδι για την Ήπειρο και μια ακόμα «ψήφο» εμπιστοσύνης της Βίκος για την περιοχή, καθώς έρχεται ως συνέχεια φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος 25 εκατ. ευρώ της τελευταίας πενταετίας. 

Με δυναμική παραγωγικότητα 42.000 συσκευασίες can και 20.000 γυάλινες φιάλες ανά ώρα, η νέα μονάδα δίνει ώθηση στη συνολική παραγωγική δυναμικότητα,  η οποία πλέον, αυξάνεται στις 421.000 φιάλες ανά ώρα.   

Με την προσθήκη της νέας μονάδας, η Βίκος λειτουργεί 4 υπερσύγχρονα εργοστάσια με καθετοποιημένη παραγωγή που εμφιαλώνουν νερό και παράγουν αναψυκτικά και ένα εργοστάσιο, που παράγει προπλάσματα φιαλών από Pet και πώματα. Οι νέες επενδύσεις και η ανάληψη καθηκόντων από την νεότερη γενιά, δημιουργούν ισχυρά θεμέλια κι εγγύηση για διατήρηση της αναπτυξιακής πορείας. 

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα