Θέμα χρόνου είναι η εκκίνηση βασικών εργασιών στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5 χιλιομέτρων, που προωθείται μέσω ΣΔΙΤ από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Intrakat, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Σχεδόν έναν χρόνο μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, γίνεται το επόμενο βήμα για να ξεκινήσουν έργα στο εν λόγω κεντρικό «κομμάτι» του ΒΟΑK από τις ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ΑΚΤΩΡ και Intrakat.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Προ ημερών το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έδωσε την έγκρισή του για την εγκατάσταση και λειτουργία των προσωρινών εργοταξιακών χώρων που θα φιλοξενηθούν παραπλεύρως και κοντά με το υπό κατασκευή οδικό έργο μήκους 22,5 χιλιομέτρων και θεωρούνται προκειμένου να γίνει η εγκατάσταση του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού και των λοιπών υποστηρικτικών μηχανημάτων έργου για την εκτέλεση του έργου.
Ο νέος ΒΟΑΚ αποτελεί μία επένδυση που φιλοδοξεί να συμβάλλει στη μείωση των ατυχημάτων, να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των μετακινήσεων, μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης, προσφέροντας καλύτερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης.
Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά – Ηράκλειο θα διανύεται σε μόλις 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά – Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά. Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η υπογραφή της σύμβασης για τη ΣΔΙΤ έγινε τον Απρίλιο του 2023 στην Κρήτη, παρουσία του Πρωθυπουργού, ωστόσο χρειάστηκαν 11 μήνες για να ολοκληρωθούν τα προαπαιτούμενα, να εκκινήσουν μελέτες και το έργο να πάρει τον δρόμο της κατασκευής.
Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια, ενώ ο ορίζοντας ολοκλήρωσης εκτιμάται για το 2027.
Προβλέπονταν 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 12 γέφυρες μονού κλάδου 1,7 χλμ., 5 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 6,75 χλμ., 1 cut & cover διπλού κλάδου, 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους.
Όσον αφορά σε μια άλλη εργολαβία, του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ, το έργο μήκους 14,5 χιλ. κατασκευάζεται ως δημόσιο με προϋπολογισμό 169 εκατ. έχοντας και δικαίωμα προαίρεσης επιπλέον ποσού 17 εκατ., με χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ύψους 137 εκατ. ευρώ.
Πρόσφατα, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε ότι εκπονούνται οι υπολειπόμενες μελέτες, εγκρίθηκαν οριστικές μελέτες οδοποιίας, ολοκληρώθηκαν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, εκδόθηκαν αποφάσεις απαλλοτριώσεων.
Σε ό,τι αφορά την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο μήκους 157,5 χιλ. εκκρεμεί ακόμη η έγκριση του πρακτικού του διαγωνισμού για την ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου (καλύτερη προσφορά από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).