Επιχειρήσεις

Χρονιά – ορόσημο το 2025 για δύο μεγάλα οδικά έργα (μέσω ΣΔΙΤ) ύψους 700 εκατ. ευρώ στη Βόρεια Ελλάδα

Χρονιά – ορόσημο αναμένεται να αποτελέσει το 2025 για δύο πολύ μεγάλα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα που προωθούνται μέσω Σύμβασης Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), συνολικής αξίας σχεδόν 700 εκατ. ευρώ, στη Βόρεια Ελλάδα. Ο λόγος γίνεται για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας», εκτιμώμενης αξίας 445 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), αλλά και για τον «Κάθετο Άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη)», εκτιμώμενης αξίας 248,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι δύο διαγωνισμοί, που είναι σε προχωρημένο στάδιο, θα έχουν αναδόχους την επόμενη χρονιά. Κατά συνέπεια, αν δεν έχουμε ανατροπές και δικαστικές «διαμάχες», οι δύο σχετικές συμβάσεις ΣΔΙΤ μπορούν να υπογραφούν μέσα στο 2025 και εν συνεχεία να εκκινήσουν οι εργασίες κατασκευής των έργων που θα κρατήσουν έως 3 χρόνια.

Σύμφωνα με ενημέρωση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η εκτιμώμενη ολοκλήρωση των έργων θα είναι 3 έτη από την υπογραφή της σύμβασης – ΣΔΙΤ. Οι ανάδοχοι θα έχουν και την ευθύνη συντήρησης και λειτουργίας των δύο αξόνων για το σύνολο της σύμβασης που είναι 360 μήνες (30 έτη συμπεριλαμβανομένης και της περιόδου κατασκευής).

Και για τα δύο έργα ενδιαφέρον έχουν δείξει, συμμετέχοντας στις σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – Metlen και η ΑΒΑΞ.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η υποβολή των προσφορών αναμένεται τον Νοέμβριο 2024 (μέχρι τότε θα εκκρεμεί η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου ανάμεσα στις αρμόδιες αρχές και τους κατασκευαστές, όπου θα καθοριστεί το ακριβές τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο κάθε έργου).

Επίσης, οι σύγχρονοι δρόμοι θα βοηθήσουν να σπάσει η απομόνωση περιοχών οι οποίες είχαν μείνει πίσω ως προς το δίκτυο που τις συνέδεε με Θεσσαλονίκη και Εγνατία Οδό.

Αναφορικά με το πρώτο έργο, η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά 6 – 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη -Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.

Η Έδεσσα αλλά και όλη η παραγωγική δύναμη της Πέλλας έρχονται πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη, η Αμφίπολη μισή ώρα πιο κοντά στη Δράμα. Κυρίως, όμως, οι δρόμοι θα αποκτήσουν ευρωπαϊκές προδιαγραφές, διευκολύνοντας χιλιάδες οδηγούς. Επίσης, η προώθησή τους θα συμβάλλει τόσο στην τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας όσο και στην διευκόλυνση των εμπορευματικών μεταφορών της χώρας.

Επιχειρήσεις
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Επιχειρήσεις: Περισσότερα άρθρα