Περαιτέρω διαδικασίες για την κατασκευή ενός κομβικού οδικού έργου για την ευρύτερη περιοχή της Στερεάς Ελλάδας δρομολογεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Πρόκειται για τον διαγωνισμό για την κατασκευή του έργου «Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι, τμήμα Σύνδεση πέρατος παράκαμψης Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού», προϋπολογισμού περίπου 200 εκατ. ευρώ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, στην τελική φάση του διαγωνισμού, όπου θα υποβληθούν οικονομικές προσφορές, προχωρούν οι ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ – ΑΚΤΩΡ, ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ., ΟΔΟΣ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ, TRACE – ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πρόκειται για έναν οδικό άξονα που θα «κουμπώσει» και ενώσει περιοχές της Στερεάς Ελλάδας, από το Αγρίνιο έως τη Λαμία και το Καρπενήσι, προσφέροντας και σύνδεση με μεγάλους αυτοκινητόδρομους όπως η Ιόνια Οδός ή ο ΠΑΘΕ.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν από το υπουργείο, ο Οδικός Άξονας Λαμία – Καρπενήσι αποτελεί τμήμα του Οδικού Άξονα Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο (ΕΟ 38), ο οποίος ανήκει στο δευτερεύον Εθνικό Δίκτυο της χώρας, καθώς επίσης και στο Ελληνικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σε Εθνικό και Περιφερειακό επίπεδο ο ΕΟ 38 προορίζεται να εξυπηρετεί ταυτόχρονα την διαπεριφερειακή σύνδεση Λαμίας – Αγρινίου και ως οριζόντιος άξονας τη σύνδεση των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιόνιας Οδού, καθώς και τη σύνδεση του Καρπενησίου με το κέντρο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, την Λαμία και διαμέσου του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ, με όλες τις Περιφέρειες της χώρας, εκτός των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων νήσων.
Το υπόψη έργο έχει αφετηρία προς τα δυτικά το ανατολικό στόμιο – μέτωπο της υφιστάμενης σήραγγας Τυμφρηστού και πέρας προς τα ανατολικά το δυτικό όριο της υφιστάμενης παράκαμψης Μακρακώμης.
Η αναβάθμιση του ΕΟ 38 μέσω της κατασκευής του νέους αυτού οδικού έργου θα αντικαταστήσει τη σημερινή σύνδεση, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην υλοποίηση όλων των αναπτυξιακών δράσεων στις εξυπηρετούμενες περιοχές, κυρίως στον τουριστικό και στον εμπορικό τομέα.
Συνεπώς η κατασκευή του έργου θεωρείται θεμελιώδους σημασίας, καθώς αποτελεί έργο πολύ μεγάλης ανταποδοτικότητας για την κεντρική Στερεά Ελλάδα, με σημαντική συμβολή στην εθνική οικονομία.
Η κατασκευή του οδικού τμήματος αποσκοπεί στη δημιουργία ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου σύνδεσης της Λαμίας με το Καρπενήσι (και εν συνεχεία με την πόλη του Αγρινίου), ο οποίος θα συμβάλλει αποφασιστικά στην τουριστική και εμπορική ανάπτυξη και συνολικά στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Στερεάς Ελλάδας.
Επιπλέον, βασική σκοπιμότητα του έργου αποτελεί και η άρση της δυσχερούς πρόσβασης στην Ευρυτανία και στο δυτικό ορεινό τμήμα της Φθιώτιδας.