Την υπογραφή τριών συμβάσεων με τις εταιρείες ΑΒΑΞ, ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, συνολικού ύψους περίπου 565 εκατ. ευρώ, που αφορούν σε μεγάλο οδικό έργο στη ΒΔ Ελλάδα (Επέκταση Ιόνιας Οδού: Ιωάννινα – Κακκαβιά) αλλά και σε υποδομές ύδρευσης σε Λευκάδα – Πρέβεζα – Άρτα και Λέσβο, δρομολογεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ειδικότερα, όπως έχει αφήσει να εννοηθεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προσεχώς αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης για το οδικό έργο «Ιωάννινα – Κακκαβιά», αρχικού κόστους 310 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την εταιρεία ΑΒΑΞ. Μέσα στο καλοκαίρι, και μάλλον σε επόμενο στάδιο, εκτιμάται ότι θα «πέσουν» υπογραφές για το έργο ύδρευσης Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας, αρχικού προϋπολογισμού περίπου 141 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), αλλά και για την κατασκευή του φράγματος Τσικνιά στη Λέσβο, άνω των 113, με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ (όμιλος Intrakat).
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο αυτοκινητόδρομος «Ιωάννινα – Κακκαβιά»
Το οδικό έργο «Ιωάννινα – Κακκαβιά», μήκους 70 χλμ., αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα. Είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Οι υπογραφές αναμένονται τον επόμενο μήνα. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων. Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.
Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού. Η διάρκεια του έργου έχει ορισθεί σε 54 μήνες.
Τα έργα ύδρευσης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σε σχέση με τα έργα ύδρευσης / άρδευσης, ενδέχεται οι υπογραφές να έρθουν και εντός Ιουνίου, αν και πάντα τα χρονοδιαγράμματα είναι σχετικά. Σε σχέση με την κατασκευή έργων ύδρευσης σε Πρέβεζα – Άρτα – Λευκάδα (ανάδοχος ΤΕΡΝΑ), το αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνει την κατασκευή νέου δικτύου μεταφοράς πόσιμου νερού με σκοπό την αντικατάσταση του σημερινού υδραγωγείου για την εξυπηρέτηση περιοχών στις περιφερειακές ενότητες Άρτας, Πρέβεζας, Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας.
Ο πρόσθετος πληθυσμός που θα εξυπηρετεί το έργο ανέρχεται σε 108 χιλιάδες άτομα. Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει οριστεί σε 40 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Οσον αφορά στο Φράγμα Τσικνιά (ανάδοχος ΑΚΤΩΡ) θεωρείται έργο μεγάλης αξίας για το νησί της Λέσβου, καθώς θα δώσει διέξοδο στο υδροδοτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το νησί, ιδιαίτερα το καλοκαίρι και την υψηλή τουριστική περίοδο.
Με τη λειτουργία του, θα παρέχει ως και 24.000 κυβικά νερά ημερησίως. Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270 χιλιάδων ατόμων, εντάσσοντας στο δίκτυο επιπλέον πληθυσμό 86 χιλιάδων ατόμων. Το αντικείμενο του έργου, αφορά στην ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς και λειτουργικά ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με πόσιμο νερό της πόλης της Μυτιλήνης και των οικισμών Καλλονής και Αγίας Παρασκευής.
Η διάρκεια της κατασκευής έχει ορισθεί σε 60 μήνες, ενώ στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται επίσης η λειτουργία και συντήρηση του έργου για 24 μήνες μετά τη βεβαίωση περαίωσης. Η έκταση που θα απαλλοτριωθεί αντιστοιχεί σε 2,8 εκατ. τ.μ.