Το πρόβλημα του χάους που επικρατεί, σε καθημερινή βάση, στον πολύπαθο αυτοκινητόδρομο του Κηφισού όπου μοιάζει πλέον με απέραντο πάρκινγκ σταματημένων αυτοκινήτων, προσπαθούν να αντιμετωπίσουν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αν και με καθυστέρηση ή μεσοβέζικο τρόπο.
Οι εικόνες συμφόρησης και τα «σπασμένα νεύρα» των οδηγών που χάνουν αμέτρητες ώρες εγκλωβισμένοι στον οδικό άξονα, οδηγεί το υπουργείο στην αναζήτηση λύσεων για την ανακούφιση των εξαιρετικά σοβαρών κυκλοφοριακών προβλημάτων. Προς την κατεύθυνσή αυτή, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε σύναψη σύμβασης με Τεχνικό Σύμβουλο προκειμένου να αντιμετωπίσει τα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα που προκαλούνται καθημερινά στον Κηφισό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο οποίος θεωρείται μάλιστα και επικίνδυνος δρόμος, με προβλήματα ασφάλειας, οδοστρώματος, επικίνδυνης κλίσης σε κάποια σημεία, με ανεξέλεγκτους εισόδους και κόμβους, με τα ατυχήματα να είναι συχνό φαινόμενο σε έναν οδικό άξονα που κυκλοφορούν καθημερινά και χιλιάδες φορτηγά.
Ειδικότερα, στόχος της μελέτης θα είναι η βελτίωση της κυκλοφοριακής διαχείρισης του άξονα, από τον κόμβο του ΣΕΦ ως τον κόμβο της Αττικής Οδού στη Μεταμόρφωση, με μικρού – μεσαίου μεγέθους παρεμβάσεις της υφιστάμενης υποδομής αλλά και με την αναβάθμιση υφισταμένων ή και κατασκευή εναλλακτικών οδικών αξόνων.
Μάλιστα, οι διαδικασίες θα είναι… εξπρές, καθώς ο τεχνικός σύμβουλος θα επιλεγεί μέσω πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση, και όχι με άλλες χρονοβόρες διεργασίες. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία δύο χρόνια πολλά ακούγονται ή γράφονται για την ανάγκη εξεύρεσης λύσεων για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Κηφισό καθώς μαζί με την Αττική Οδό αποτελούν τους δύο σημαντικότερους αστικούς αυτοκινητόδρομους της Αθήνας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Είναι δε εντυπωσιακό ότι και οι δύο αστικοί αυτοκινητόδρομοι της μητροπολιτικής περιοχής των Αθηνών καθημερινά «φρακάρουν», με αποτέλεσμα να τίθεται το ερώτημα αν τα προβλήματα, ιδίως στον Κηφισό, μπορούν να ξεπεραστούν με παρεμβάσεις μικρού ή μεσαίου κόστους στην υφιστάμενη υποδομή, η απαιτείται πιο «γενναία» επέμβαση ή ίσως και η κατασκευή εναλλακτικών μεγάλων οδικών διεξόδων.
Θυμίζουμε ότι η δημιουργία Επιχειρηματικού Πάρκου στη Φυλή όπου θα μπορέσουν να μεταφερθούν μεταφορικές εταιρείες από Βοτανικό και Ελαιώνα, θεωρητικά, βάσει εκτιμήσεων και αρχικών μελετών, μπορεί να «ελευθερώσει» τον Κηφισό από μερικές χιλιάδες φορτηγά (έως 4.000) που καθημερινά χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο.
Ωστόσο, αφενός χρειάζεται χρόνος μέχρι να γίνει το Πάρκο, αφετέρου, το αν θα δοθούν όντως «ανάσες» μένει να… αποδειχτεί και στην πράξη. Επίσης, να θυμίσουμε ότι για την αντιμετώπιση της σημερινής κατάστασης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε προτείνει τη δημιουργία ενός νέου άξονα που θα λειτουργήσει ως παράκαμψη, από την Ελευσίνα μέχρι τα Οινόφυτα, ως εναλλακτική πρόταση στις μετακινήσεις της Αττικής. Στελέχη του ομίλου υποστήριζαν ότι το οδικό έργο θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του Κηφισού.