Σε 3+1 σημαντικά έργα συμμετέχει, μεταξύ άλλων, το τελευταίο χρονικό διάστημα η ΜΕΤΚΑ (όμιλος Mytilineos) που σχετίζονται κατά βάση με αυτοκινητόδρομους αλλά και μέσα σταθερής τροχιάς, συνολικού ύψους άνω των 600 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, ένα από αυτά τα έργα, ο αυτοκινητόδρομος «Άκτιο – Αμβρακία» (150 εκατ. ευρώ) αναμένεται να παραδοθεί στο τέλος Ιανουαρίου από τη ΜΕΤΚΑ, αποτελώντας και προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Τα εγκαίνια στο Άκτιο – Αμβρακία
Στις 31 Ιανουαρίου παραδίδεται ο νέος οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία (150 εκατ. ευρώ). O οδικός άξονας συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό (από τον Α.Κ Αμβρακίας) με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας.
Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού μήκους σχεδόν 49 χλμ., αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Ηδη έχει παραδοθεί η παράκαμψη Αμφιλοχίας μήκους 17 χλμ. Με την παράδοση του έργου μειώνεται κατά 45 λεπτά ο χρόνος διαδρομής από την Αθήνα έως τη Λευκάδα και, πλέον, οι οδηγοί θα μπορούν να φτάνουν στο νησί του Ιονίου σε 3 ώρες και 20 λεπτά.
Ξεκίνησαν εργασίες σε προαστιακό Δυτικής Αττικής και FlyOver Θεσσαλονίκης
Προ ημερών, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποίησε επίσκεψη στα Μέγαρα, στο εργοτάξιο του υπό κατασκευή έργου της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα.
Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 96 εκατ. ευρώ, εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η ολοκλήρωσή του, με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ, αναμένεται σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα, με κατασκευαστή τη ΜΕΤΚΑ που ήδη ξεκίνησε τις αρχικές εργασίες.
Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι πρόδρομες εργασίες για την κατασκευή του υπερυψωμένου αυτοκινητοδρόμου FlyOver (μέσω ΣΔΙΤ αξίας 370 εκατ. ευρώ), το οποίο έχει αναλάβει η Mytilineos (μερίδιο 50%), μαζί με την ΑΒΑΞ, όπου στόχος είναι η αποσυμφόρηση της κορεσμένης υφιστάμενης οδού και η βελτίωση της προσβασιμότητας στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.
O αυτοκινητόδρομος θα είναι μήκους 13 χιλιομέτρων και θα περιλαμβάνει την κατασκευή οκτώ χιλιομέτρων υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου (εκ των οποίων τα 4 χιλιόμετρα σε συνεχή γέφυρα), εννέα ανισόπεδους κόμβους, 10 νέες γέφυρες, και τρεις νέες σήραγγες.
Στα «σκαριά» η «Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών»
Στα «σκαριά» είναι η κατασκευή της «Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών» (προϋπολογισμού περίπου 200 εκατ. ευρώ), συνολικού μήκους 26,2 χλμ. που αποτελείται από τα εξής τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2 χλμ. και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7 χλμ.
Ως προαίρεση περιλαμβάνονται: α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, μήκους 4 χλμ. περίπου, β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας (συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια).