Οι μεγάλες εταιρίες και επιχειρηματικοί όμιλοι, θα δημοσιοποιούν στο μέλλον, εκτός από τους ισολογισμούς τους, και στοιχεία Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Αυτό προβλέπει Οδηγία στην οποία κατέληξαν το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο - με την καθοριστική συμβολή της Ελληνικής Προεδρίας - όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Η νέα ρύθμιση δεν είναι δεσμευτική ως προς τον τρόπο δημοσιοποίησης των σχετικών πληροφοριών, αλλά παρέχει σημαντική ευελιξία στις επιχειρήσεις ώστε να επιλέγουν οι ίδιες τον τρόπο που θεωρούν καταλληλότερο. Μέχρι το καλοκαίρι του 2018, η Κομισιόν θα συντάξει έκθεση για την καθιέρωση υποχρέωσης των μεγάλων επιχειρήσεων να δημοσιεύουν ετησίως και ανά κράτος-μέλος ή τρίτη χώρα όπου δραστηριοποιούνται, πληροφορίες για τα κέρδη που πραγματοποιούν, τους φόρους που καταβάλλουν και τις δημόσιες ενισχύσεις που λαμβάνουν.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εκσυγχρονίζει με την σχετική Οδηγία, το νομοθετικό της πλαίσιο για την ενίσχυση της διαφάνειας και λογοδοσίας εταιριών δημοσίου συμφέροντος που απασχολούν περισσότερους από 500 εργαζομένους, περίπου 6000 σε ολόκληρη την ΕΕ. Ως εταιρίες δημοσίου συμφέροντος ορίζονται οι εισηγμένες σε χρηματιστήρια, οι τράπεζες, οι ασφαλιστικές εταιρίες καθώς και όσες έχουν σημαντικό δημόσιο ρόλο εξαιτίας του μεγέθους του κύκλου των εργασιών τους και του εταιρικού τους κύρους. Σημειώνεται ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής των νέων κανόνων.
Τα στοιχεία που θα δημοσιεύονται σχετίζονται με την δραστηριότητα των επιχειρήσεων στους τομείς της προστασίας του περιβάλλοντος, της κοινωνικής πολιτικής, της καταπολέμησης της διαφθοράς και της δωροδοκίας, του σεβασμού των δικαιωμάτων του ανθρώπου, καθώς και σχετικά με την ηλικία, το φύλο, το μορφωτικό επίπεδο και τα επαγγελματικά προσόντα των μελών των οργάνων διοίκησής τους.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστής Χατζηδάκης, που προεδρεύει του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά το εξάμηνο της Ελληνικής Προεδρίας δήλωσε:
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εισάγει για πρώτη φορά σχετικούς κανόνες. Οι καταναλωτές, οι πολίτες ζητούν από τις επιχειρήσεις μια πιο κοινωνικά υπεύθυνη συμπεριφορά. Ταυτόχρονα, κοινωνική ευθύνη σημαίνει και ανταγωνιστικότητα, γιατί η πληρέστερα ενημερωμένη αγορά αξιολογεί καλύτερα τις υπηρεσίες που προσφέρει μια επιχείρηση, και αναλόγως εμπιστεύεται και επενδύει.
Είναι θετικό το γεγονός ότι η συγκεκριμένη είναι η τέταρτη οδηγία αρμοδιότητας του υπουργείου Ανάπτυξης που κλείνει μέσα στην περίοδο της Ελληνικής Προεδρίας. Είχαμε δηλώσει εξ αρχής ότι στόχος μας αυτό το εξάμηνο είναι να συμβάλουμε στην επίλυση συγκεκριμένων θεμάτων και να παρουσιάσουμε συγκεκριμένα αποτελέσματα, και αυτό κάνουμε».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μειώθηκαν περαιτέρω τα δάνεια προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά τον Ιανουάριο
Στο ”σφυρί” μεγάλες δημόσιες επιχειρήσεις, μαρίνες και λιμάνια
Θεσσαλονίκη: ”Έγδυσαν” 8 επιχειρήσεις και έβγαλαν 100.000€ – Έκλεψαν από πετρέλαιο μέχρι μηχανήματα!