Παρασκευή, 29 Νοε.
14oC Αθήνα

Νέα εποχή για Apivita χωρίς τους ιδρυτές της : Τα επόμενα βήματα της οικογένειας Κουτσιανά

Νέα εποχή για Apivita χωρίς τους ιδρυτές της : Τα επόμενα βήματα της οικογένειας Κουτσιανά

Μετά από 42 χρόνια επιχειρηματικής δραστηριότητας μέσω της Apivita, ο εκ των ιδρυτών της εταιρείας φυτικών καλλυντικών κ. Νίκος Κουτσιανιάς, αποχώρησε οριστικά από το τιμόνι της, πουλώντας και τις τελευταίες μετοχές που είχε διατηρήσει, αφότου η πλειοψηφία των μετοχών είχε μεταβιβαστεί στην EXEA, της οικογένειας Puig.

Έτσι, ολοκληρώθηκε η συμφωνία εξαγοράς της Apivita από την EXEA, η οποία υπογράφηκε μεταξύ τους το 2017.  Στους όρους της συμφωνίας προβλεπόταν η διατήρηση της προεδρίας, καθώς κι ενός μικρού ποσοστού μετοχών από τον Ν. Κουτσιανά, που μαζί με τη γυναίκα του Νίκη ίδρυσαν την εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita το 1979.  Τον Δεκέμβριο του 2020, βάσει της συμφωνίας, η EXEA εξαγόρασε το υπόλοιπο πακέτο μετοχών του Ν. Κουτσιανά, ενώ την ίδια χρονική περίοδο ο Έλληνας επιχειρηματίας παρέδωσε και τη σκυτάλη της προεδρίας στον Ισπανό Manuel Puig.

Η EXEA προέβη και σε σχετική ανακοίνωση λέγοντας ότι «Όλοι μας ευχαριστούμε τον κ. Νίκο Κουτσιανά για όλα αυτά τα χρόνια στην APIVITA, την οποία ίδρυσε με τη γυναίκα του Νίκη το 1979. Η APIVITA είναι ένα cult brand («μάρκα λατρείας») που προσφέρει φυσικές λύσεις ομορφιάς από μελισσοκομικά προϊόντα και μεσογειακά φυτικά εκχυλίσματα ενισχυμένα με κοσμητολογία αιχμής ως μία καινοτόμα υπεύθυνη εταιρεία (η APIVITA είναι B Corp από το 2017). Η εταιρεία αναπτύσσει σημαντικά τη δραστηριότητά της στην Ελλάδα και στις διεθνείς αγορές, ειδικά στην Ευρώπη και στην Ασία. Όλοι μας ευχόμαστε στον κύριο Νίκο Κουτσιανά επιτυχίες στις επόμενες επιχειρηματικές του δραστηριότητες»,

Με έμπνευση από τη φύση

Φαρμακοποιοί στο επάγγελμα ο Νίκος και η Νίκη Κουτσιανά, διέβλεψαν από πολύ νωρίς τα οφέλη των βοτάνων, τα οποία αξιοποίησαν για να παράγουν καλλυντικά ομορφιάς με την επωνυμία APIVITA, μία λέξη που προέκυψε από τις λατινικές λέξεις apis (μέλισσα) και Vita (ζωή) και σημαίνει η ζωή της μέλισσας.  

Η φήμη των καλλυντικών σε όλον τον κόσμο, αλλά και το βιοκλιματικό εργοστάσιο που έχουν δημιουργήσει στο Μαρκόπουλο, το οποίο εκτός από τα υπερσύχρονα μηχανήματα διαθέτει επίσης ένα βοτανικό κήπο – υπόδειγμα για την παγκόσμια αγορά, (καθώς εμπεριέχει ελληνικά αρωματικά, φαρμακευτικά και ιπποκρατικά φυτά και βότανα που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή φυσικών καλλυντικών), καθιστά την Apivita, εταιρεία πρότυπο του επιχειρείν.  Στην Ελλάδα απασχολεί περί τους 200 εργαζόμενους.

Αν και η εταιρεία είχε δεχθεί κι άλλες προτάσεις εξαγοράς, ωστόσο κατέληξε με την ισπανική Puig, καθώς όπως έχουν δηλώσει ο Νίκος και η Νίκη Κουτσιανά, «αν και τεράστια και εύρωστη, παραμένει μία οικογενειακού τύπου εταιρεία» που συνάδει με τη φιλοσοφία τους.

Το επόμενο βήμα με τη δύναμη των βοτάνων

Τα βότανα για την οικογένεια Κουτσιανά αρχικά αποτέλεσαν την έμπνευσή τους, στη συνέχεια όμως μετατράπηκαν σε τρόπο ζωής.  Την εμπειρία αυτή επιδιώκουν με μεταδώσουν και στον υπόλοιπο κόσμο μέσα από το κατάστημα The Apivita Experience Store, της οδού Σόλωνος στο Kολωνάκι, όπου πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η Σοφία Κουτσιανά, εκπρόσωπος της επόμενης γενιάς.  

Μετά από την οριστική απεξάρτηση της οικογένειας Κουτσιανά με την Apivita, οι ιδρυτές σχεδιάζουν ένα νέο ξεκίνημα που αναμένεται ότι πάλι θα σχετίζεται με τα βότανα, τομέα που γνωρίζουν καλύτερα από οποιοδήποτε άλλον.  Όπως αναφέρουν άνθρωποι του περιβάλλοντός τους,  βοτανικοί κήποι και καλλιέργειες βοτάνων, δεν σταμάτησαν ποτέ να απασχολούν την οικογένεια Κουτσιανά, γι’ αυτό και δεν αποκλείεται σύντομα να υπάρξουν σχετικές ανακοινώσεις.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις