Νέα διεθνή ονόματα από το χώρο του λιανεμπορίου δρομολογούν την είσοδό τους στην ελληνική αγορά, η οποία φαντάζει όλο και πιο ελκυστική, τόσο λόγω της καταναλωτικής τάσης που βαίνει ανοδική, αλλά και κυρίως λόγω των νέων σημείων πώλησης που δημιουργούνται χάρη στις πολυτελείς επενδύσεις του real estate.
Έτσι, σε πόλο έλξης μετατρέπονται το Vouliagmenis Mall και οι εμπορικές γειτονιές στο Ελληνικό, τα εμπορικά πάρκα ανοιχτού τύπου που τελευταία αποτελούν trend στο real estate, ο Πύργος του Πειραιά, το νέο Μινιόν, ο εμπορικός προορισμός στα Σπάτα κι άλλες γειτονιές που αποτελούν «στέκι» για φίρμες του εμπορίου.
Με «άρωμα» Γαλλίας
Την είσοδό της στην ελληνική αγορά δρομολογεί η γαλλική αλυσίδα φθηνών ρούχων Kiabi, που ανήκει στον ίδιο όμιλο με τη Decathlon, φίρμα που λειτουργεί ήδη καταστήματα στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Smart Park στα Σπάτα στο River West στο Αιγάλεω και στο Mare West στην Κόρινθο.
Ειδικότερα, η Kiabi ανήκει στην The Association Familiale Mulliez (AFM), εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Mulliez, που ελέγχει τόσο τη Decathlon, όσο και το σούπερ μάρκετ Auchan. Ιδρύθηκε το 1978 και η ανάπτυξή της ήταν ραγδαία, καθώς σήμερα το δίκτυο της αριθμεί περί τα 580 καταστήματα με παρουσία σε 25 και πλέον χώρες και τζίρο που κινείται στα επίπεδα των 2 δισ. ευρώ.
Η φιλοσοφία της εταιρείας την φέρνει πιο κοντά με τα ανοιχτού τύπου εμπορικά κέντρα που κατασκευάζει η Trade Estates του ομίλου Φουρλή. Έτσι, το πιθανότερο είναι ότι το πρώτο βήμα της γαλλικής φίρμας Kiabi να γίνει σε κάποιο από τα εμπορικά κέντρα του ομίλου.
Την ελληνική αγορά φαίνεται να έχει στα πλάνα της και η Primark, μία από τις μεγαλύτερες ξένες λιανεμπορικές αλυσίδες, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στον κλάδο της ένδυσης – υπόδησης χαμηλού κόστους. Πρόκειται για θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF (Associated British Foods), εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης.
Η βρετανική «φίρμα»
Η Primark είναι μία από τις πιο διάσημες φίρμες στην κατηγορία της και ίσως η πιο πολυσυζητημένη στην Ελλάδα, λόγω του ότι πολλές φορές συζητήθηκε η έλευσή της, υποδεικνύοντας μάλιστα και τα σημεία που θα άνοιγαν τα πρώτα καταστήματα.
Το σίγουρο είναι ότι στο πλάνο της βρετανικής αλυσίδας χαμηλού κόστους, υπάρχει η Ελλάδα, ωστόσο, εξετάζει προσεκτικά το ντεμπούτο της, έχοντας ήδη έλθει σε επικοινωνία με αξιόλογους ιδιοκτήτες ακινήτων. Την τελική απόφαση θα καθορίσει η τοποθεσία, η έκταση του καταστήματος και το ύψος του μισθώματος. Να σημειωθεί, ότι η Primark αποτελεί θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF (Associated British Foods), εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης. Tο πρώτο κατάστημα της αλυσίδας, το οποίο συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι και σήμερα, άνοιξε στο Δουβλίνο το 1969.
Μόδα Πολωνίας
Η Pepco είναι η πρώτη πολωνική εταιρεία με είδη ένδυσης που επένδυσε στην Ελλάδα, ακολούθησε η Sinsay, ενώ φήμες θέλουν κι άλλες εταιρείες του κλάδου να βολιδοσκοπούν την έλευσή τους στη χώρα μας. Η Pepco σε ένα χρόνο από την έλευσή σήμερα διαθέτει δίκτυο 22 καταστημάτων σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ η Sinsay, η δεύτερη μεγάλη αλυσίδα από Πολωνία, εγκαινίασε το δεύτερο κατάστημα στη χώρα μας στα Ιωάννινα. Το πρώτο κατάστημα Sinsay άνοιξε στο Ηράκλειο Κρήτης και ειδικότερα στο εμπορικό κέντρο Talos Plaza αρχές του 2023, ενώ η διοίκηση έχει ανακοινώσει σχέδια για 30 καταστήματα σε πανελλαδική βάση, με προτεραιότητα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο. Να σημειωθεί, ότι η Sinsay είναι μέλος του πολωνικού ομίλου LLP, στην ομπρέλα του οποίου ανήκουν ακόμη τα σήματα: Reserved, Cropp, House και Mohito.