Site icon NewsIT

Νέο «μέτωπο» στη Μ. Ανατολή: Maersk και Hapag-Lloyd σταματούν τη διέλευση τους από τη διώρυγα του Σουέζ μετά τις ανταρτικές επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα

15.12.2023 | 22:10
Νέο «μέτωπο» στη Μ. Ανατολή: Maersk και Hapag-Lloyd σταματούν τη διέλευση τους από τη διώρυγα του Σουέζ μετά τις ανταρτικές επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα

Chebucto Head, Canada - October 20, 2015: A sea level view of Hapag-Lloyd's Budapest Express nearing the mouth of Halifax Harbour.

Μετά τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι ναυτιλιακές εταιρείες Maersk και Hapag-Lloyd δεν θα επιτρέψουν προς το παρόν σε κανένα πλοίο τους να περάσει από τη διώρυγα του Σουέζ. Εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρείας Hapag-Lloyd με έδρα το Αμβούργο δήλωσε την Παρασκευή στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι η απόφαση για την κατάσταση θα ληφθεί εκ νέου τη Δευτέρα.

Η δανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία Maersk ανακοίνωσε ότι ανησυχεί έντονα για την κλιμακούμενη κατάσταση ασφαλείας στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν. Οι τελευταίες επιθέσεις είναι ανησυχητικές και αποτελούν σημαντική απειλή για την ασφάλεια των ναυτικών.

Το πλοίο μπόρεσε να συνεχίσει το ταξίδι του. Σύμφωνα με πληροφορίες, το φορτηγό πλοίο διέσχισε τη διώρυγα του Σουέζ από τον Πειραιά στην Ελλάδα και κατευθυνόταν προς τη Σιγκαπούρη. Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης, μετά τα πυρά εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο πλοίο.

Σε μια ακόμη επίθεση, δύο πύραυλοι εκτοξεύθηκαν σε πλοίο, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ, όπου ξέσπασε επίσης πυρκαγιά. Ένα αντιτορπιλικό του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ βρισκόταν καθ’ οδόν για να έρθει σε βοήθεια του πλοίου.

Αρχικά κανείς δεν ανέλαβε την ευθύνη για τα περιστατικά. Πρόσφατα, αντάρτες Χούτι της Υεμένης επιτέθηκαν σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα. Μόλις την Πέμπτη οι Γερμανοί εφοπλιστές ζήτησαν ως εκ τούτου προστατευτικά μέτρα από τη γερμανική κυβέρνηση και την ΕΕ.

Η ομοσπονδιακή υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ καταδίκασε την επίθεση στο φορτηγό πλοίο της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας. “Οι επιθέσεις των Χούθι σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα πρέπει να σταματήσουν αμέσως”, δήλωσε η ίδια στο Βερολίνο την Παρασκευή. Επιπλέον, οι ναυτικοί που συλλαμβάνονται από πειρατές πρέπει να απελευθερώνονται “αμέσως και σώοι”.

Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο Βούνστορφ κοντά στο Ανόβερο, ο υπουργός Άμυνας Μπόρις Πιστόριους (SPD) δήλωσε: “Εξετάζουμε επί του παρόντος το αίτημα και τις διαθέσιμες επιλογές, αλλά δεν έχουμε φτάσει ακόμη στο τέλος της εξέτασης”.

Από το ξέσπασμα του πολέμου στη Γάζα, οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες Χούτι έχουν επανειλημμένα επιτεθεί στο Ισραήλ με μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους, μεταξύ άλλων.

Απειλούν επίσης να εμποδίσουν στο μέλλον τα πλοία οποιασδήποτε εθνικότητας που ταξιδεύουν προς το Ισραήλ να περάσουν από την Ερυθρά Θάλασσα. Μόνο τα φορτηγά πλοία που παραδίδουν βοήθεια στη Λωρίδα της Γάζας θα επιτρέπεται να διέρχονται. Όλοι οι άλλοι θα γίνουννόμιμοι στόχοι των ενόπλων δυνάμεών μας, δήλωσαν οι αντάρτες.

Ο όγκος εμπορευμάτων μέσω της διώρυγας του Σουέζ αυξήθηκε απότομα

Ο πορθμός Bab al-Mandab, η λεγόμενηΠύλη των Δακρύων, αποτελεί την είσοδο στην Ερυθρά Θάλασσα και είναι ένα σημείο συμφόρησης για το παγκόσμιο εμπόριο. Η θαλάσσια οδός μεταξύ Ασίας και Ευρώπης συνεχίζεται στη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ.

Ο ετήσιος όγκος εμπορευμάτων των πλοίων που ταξιδεύουν μέσω της διώρυγας του Σουέζ έχει σχεδόν τριπλασιαστεί τα τελευταία 20 χρόνια. το 2022, ανήλθε σε 1,4 δισεκατομμύρια καθαρούς τόνους. Ένα μέσο φορτηγό πλοίο με 10. 000 θέσεις εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να μεταφέρει μέγιστο φορτίο 152. 500 τόνων, σύμφωνα με την Handelsblatt.

Την περασμένη εβδομάδα, η Hapag-Lloyd είχε ήδη ανακοινώσει αυξήσεις τιμών σε απάντηση σε ερώτημα της Handelsblatt. “Λόγω της αυξημένης κατάστασης κινδύνου και της αύξησης των λειτουργικών εξόδων, θα πρέπει να εισαγάγουμε αντίστοιχη προσαύξηση με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2024”, δήλωσε εκπρόσωπος.

Οι εισαγωγές στις υπερατλαντικές γραμμές θα είναι τότε κατά 70 ευρώ ακριβότερες ανά τυποποιημένο εμπορευματοκιβώτιο (TEU), ενώ οι εξαγωγές ανά TEU θα είναι κατά 80 ευρώ ακριβότερες – με την τρέχουσα μέση τιμή της spot αγοράς των 943 ευρώ. Βρίσκονται σε επαφή με τις αρχές. Οι στρατηγικές της εταιρείας για την ασφάλεια του πληρώματος θα προσαρμοστούν εάν είναι απαραίτητο.

Οι αντάρτες Χούτι επιτίθενται επανειλημμένα σε πλοία

Η Υεμένη, η οποία βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του στενού, βρίσκεται σε κατάσταση εμφυλίου πολέμου εδώ και χρόνια. Οι Χούθι υποστηρίζονται από το Ιράν στον αγώνα τους κατά της κυβέρνησης. Συνεπώς, ο στρατός των ανταρτών έχει στη διάθεσή του μη επανδρωμένα αεροσκάφη, πυραύλους, ακόμη και πυραύλους κρουζ. Μετά την τρομοκρατική επίθεση της Χαμάς κατά του Ισραήλ και την ισραηλινή επίθεση στη Λωρίδα της Γάζας, οι Χούθι έδειξαν αλληλεγγύη στη Χαμάς, η οποία επίσης εξοπλίζεται από το Ιράν.

Μαζί με τη λιβανέζικη πολιτοφυλακή Χεζμπολάχ, οι Χούθι και η Χαμάς αποτελούν μέρος του “άξονα αντίστασης” που το Ιράν έχει τοποθετήσει εναντίον του Ισραήλ. Τις τελευταίες εβδομάδες, οι αντάρτες Χούθι έχουν επανειλημμένα εκτοξεύσει μη επανδρωμένα αεροσκάφη και πυραύλους προς την κατεύθυνση του Ισραήλ. Ταυτόχρονα, επιτέθηκαν σε διάφορα εμπορικά πλοία τα οποία κατηγορούσαν ότι είχαν διασυνδέσεις με το Ισραήλ.

 

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version