Site icon NewsIT

Ο δρόμος προς την έξοδο, η σουίτα Κασσελάκη, ο πόλεμος για το τιμολόγιο της «Φυσικό Αέριο», το άνοιγμα προσφορών για ΒΟΑΚ και η εμμονή του ΔΝΤ με την αύξηση φόρων και τελών στα καύσιμα

25.01.2024 | 05:53
Ο δρόμος προς την έξοδο, η σουίτα Κασσελάκη, ο πόλεμος για το τιμολόγιο της «Φυσικό Αέριο», το άνοιγμα προσφορών για ΒΟΑΚ και η εμμονή του ΔΝΤ με την αύξηση φόρων και τελών στα καύσιμα

Businessman use tablet and smart phone for Stock Market

Δείχνει την έξοδο!

Το χθεσινό υπουργικό συμβούλιο επιβεβαίωσε ότι άπαντες οι υπουργοί με εξαίρεση τον Μάκη Βορίδη, θα υπερψηφίσουν την ρύθμιση για το γάμο και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών. Η απόφαση του Βορίδη αντί για «όχι» να απέχει, την οποίαν ανακοίνωσε και στους συναδέλφους του, υπουργούς, δεν τον οδηγεί εκτός της κυβέρνησης. Αντίθετα πηγές του Μαξίμου έσπευσαν να ξεκαθαρίσουν ότι η αποχή δεν είναι λόγος απομάκρυνσης του από την κυβέρνηση διότι είχε ήδη εκφράσει την άποψη του πριν αποδεχθεί την πρόταση του πρωθυπουργού να αναλάβει υπουργός Επικρατείας. Έτσι κλείνει το μάτι και σε ένα κομμάτι της εκλογικής βάσης της ΝΔ η οποία αντιδρά στη ρύθμιση για τα ομόφυλα ζευγάρια

Θα απέχει η Κεφάλα

Η διακριτή μεταχείριση Βορίδη αφορά, όμως, μόνο τον ίδιο και όχι τους υφυπουργούς οι οποίοι προσανατολίζονται στο να μην υπερψηφίσουν την ρύθμιση. Αν και δεν θεωρούνται μέλη του υπουργικού συμβουλίου, ο πρωθυπουργός φέρεται αποφασισμένος να μην επιτρέψει το «όχι». Δηλαδή να μην δείξει καμία ανοχή σε υφυπουργό που θα σκεφτόταν να καταψηφίσει την μεταρρύθμιση που αφορά την ισονομία και την αναγνώριση δικαιωμάτων ιδιαίτερα σε παιδιά και οικογένειες που έχουν πλήρη δικαιώματα σε χώρες του εξωτερικού κι εδώ είναι αόρατες.

Φαίνεται μάλιστα να πείστηκε και η υφυπουργός Οικογένειας Μαρία Κεφάλα, κόρη Παππά, και αντί για «όχι», θα απέχει.

Σε κάθε περίπτωση το βλέμμα του πρωθυπουργού είναι στην ψηφοφορία θα γίνει για την έγκριση του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια γύρω στις 12 – 13 Φεβρουαρίου. Εάν ένας υφυπουργός απέχει, μπορεί να μην φύγει αμέσως, αλλά να βρεθεί εκτός στον επόμενο ανασχηματισμό. Τα τηλεφωνήματα έχουν ανάψει. Κάποιοι – και βουλευτές- επηρεάστηκαν και άλλαξαν στάση. Άλλοι είναι ανένδοτοι. Στην κάλπη θα φανεί το αποτέλεσμα των πιέσεων και των ζυμώσεων.

Άφησε τη σουίτα ο Κασσελάκης

Πολλά ρεπορτάζ έγιναν για την χλιδάτη σουίτα στο πολυτελές συγκρότημα «The One Acropolis», με θέα την Ακρόπολη και τον Εθνικό Κήπο, την οποία νοίκιασε ο Στέφανος Κασσελάκης με τον σύζυγο του Τάιλερ Μακμπέθ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ενοίκιο είναι γύρω στις 9.000 ευρώ το μήνα, καθώς διαθέτει και δυνατότητα για υψηλές παροχές όπως προσωπικό σεφ, προσωπικό γυμναστή κλπ. Το ζεύγος Κασσελάκη – Μακμπέθ όμως δεν μένει πια εκεί. Αναζητούν την αγορά σπιτιού με πρώτη προτεραιότητα το Κολωνάκι. Είναι μια περιοχή όπου κάνει τις βόλτες του και πίνει τον καφέ του συχνά ο Τάιλερ.

Αλλαγή στρατηγικής

Υπάρχει αλλαγή της επικοινωνιακής τακτικής του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Κατάλαβε ότι η υπερέκθεση του έκανε κακό. Ακόμη και στις Σπέτσες, στην τριήμερη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, έπαιξε κρυφτό με τα ΜΜΕ. Εδώ και μέρες δεν έχουν βγει ρεπορτάζ και πλάνα από εξόδους του. Ρίχνει το βάρος του στην πολιτική δραστηριότητα. Στερνή μου γνώση να σ´ είχα πρώτη.

Ο Εξαδάκτυλος βλέπει Βρυξέλλες

Οι επαφές για τις υποψηφιότητες για την ευρωβουλή συνεχίζονται. Ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Αθανάσιος Εξαδάκτυλος συζητείται να κατεβεί με την ΝΔ. Η πρώην αν.υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα φαίνεται να έχει αποσύρει το ενδιαφέρον της και έχει επιστρέψει στα ιατρικά της καθήκοντα. Υπήρχαν σκέψεις για την καθηγήτρια Αναστασία Κοτανίδου που διετέλεσε υπουργός Υγείας στην υπηρεσιακή κυβέρνηση μεταξύ των δυο εκλογικών αναμετρήσεων και επί σειρά ετών πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Εντατικής Θεραπείας (ΕΕΕΘ), με κρίσιμο ρόλο και κατά την πανδημία. Η ίδια δεν ενδιαφέρεται για την πολιτική. Έτσι ο ιατρικός κλάδος φαίνεται ότι θα εκπροσωπηθεί από τον Αθ.Εξαδάκτυλο.

«Άδειασε μου την πτέρυγα»

Σκηνές απαράμιλλου πολιτικού κάλλους διαδραματίστηκαν στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Η νέα ένοικος Δόμνα Μιχαηλίδου που πήρε τη θέση του Άδωνι Γεωργιάδη ο οποίος μετακόμισε στο υπουργείο Υγείας, θέλησε να επεκταθεί και έδωσε εντολή στον υφυπουργό Βασίλη Σπανάκη «άδειασε μου όλη την πτέρυγα, να τους στείλεις σε άλλο κτίριο». Υπήρξε μία μικρή κρίση. Κανείς δεν πήγε πουθενά. Κλήθηκε το Μαξίμου να κατευνάσει τα πνεύματα. Αλλά το κλίμα της συγκατοίκησης στο συγκεκριμένο υπουργείο δεν είναι και ότι καλύτερο.

Τα …κιλά

Άρχισαν και οι μπηχτές για τα παραπάνω κιλά του Βασίλη Σπανάκη. Ο ίδιος κάνει χιούμορ. «Θα με ζήλευε ο Μιλτιάδης Έβερτ για να μην πω και ο Ευάγγελος Βενιζέλος» λέει στους συνεργάτες του. Το βέβαιο είναι ότι οι μετοχές του στο πρωθυπουργικό γραφείο είναι ψηλά και αυτό μετράει πάντα για κάποιον που έχει ένα υπουργικό πόστο.

Το Roadshow της Νέας Υόρκης και ο ΔΑΑ

Σημαντική ημέρα για το Χ.Α. σήμερα αφού πραγματοποιείται στη Νέα Υόρκη, έστω χωρίς την παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το Roadshow της JP Morgan για τις εισηγμένες. Στις ΗΠΑ βρίσκονται αρκετοί επικεφαλής ελληνικών ομίλων για συναντήσεις με θεσμικούς επενδυτές. Στην Αθήνα, άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την εισαγωγή των μετοχών του ΔΑΑ, που λειτουργεί το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο Χ.Α. Η διαπραγμάτευση των μετοχών θα ξεκινήσει στις 7 Φεβρουαρίου. Γιορτινές ημέρες για τη Λεωφόρο Αθηνών. Δεν υπάρχει λόγος να αρχίσουν οι …φλόμπες τύπου 1999 – 2000 όπως οι φήμες πως η ΔΕΗ θα αγοράσει τράπεζα που αναγκάστηκε χθες να διαψεύσει η διοίκηση της επιχείρησης. Ας σοβαρευτούμε!

Πόλεμος για το …λίγο μπλε τιμολόγιο της «Φυσικό Αέριο»

Με σκληρές παρεμβάσεις προς τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) τρεις ανταγωνιστές της «Φυσικό Αέριο» ζητούν εξηγήσεις επειδή η θυγατρική της ΔΕΠΑ Εμπορίας δεν έχει αποσύρει μέχρι στιγμής το «ολίγον μπλε» σταθερό τιμολόγιο που έχει, όμως, διάρκεια οκτώ μηνών, παρά την απόφαση της Αρχής. Το τιμολόγιο διαφημίζεται ως σταθερό αλλά χρωματίζεται ως κίτρινο… Οι διοικήσεις των τριών εταιρειών ζητούν διευκρινήσεις για το αν τελικά το τιμολόγιο «Ρεύμα ΜΑΧΙ HOME FIXED» είναι νόμιμο αφού μέχρι στιγμής δεν έχει αποσυρθεί παρά τη σχετική απόφαση της ΡΑΑΕΥ. Η διοίκηση της τελευταίας αναγκάστηκε χθες το βράδυ να εκδώσει σκληρή ανακοίνωση στην οποία αναφέρει πως το συγκεκριμένο τιμολόγιο ελέγχεται για σειρά θεμάτων, από το λάθος χρωματισμό (έπρεπε να είναι κίτρινο και όχι μπλε, λέει η ρυθμιστική αρχή) μέχρι παραπλανητική διαφήμιση! Μιλάμε για κανονικό πόλεμο με την ηγεσία του υπουργείου να τηρεί περίεργη στάση. Καλά, έχουν αναρωτηθεί στο ΥΠΕΝ μήπως δημιουργείται προηγούμενο. Εχει υπάρξει άλλη περίπτωση άρνησης συμμόρφωσης σε απόφαση ρυθμιστικής αρχής;

Σήμερα κρίνεται η σύμβαση των 2 δισ. ευρώ για τον ΒΟΑΚ

Όπως είπε δηλώσει την προηγούμενη εβδομάδα ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος «αν δεν υπάρξουν προσφυγές επί των τεχνικών προσφορών, ανήμερα του Γρηγορίου του Θεολόγου θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για τον ΒΟΑΚ». Προσφυγές δεν υπήρξαν και σήμερα θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για το μεγαλύτερο έργο των τελευταίων ετών, προϋπολογισμού που προσεγγίζει τα δύο δισ. ευρώ, και μία από τις σημαντικότερες συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων στην Ευρώπη. Αφορά το δυτικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), από τον Κίσσαμο μέχρι το Ηράκλειο, μήκους γύρω στα 195 χιλιόμετρα. Τους τελευταίους μήνες υπήρξε αρκετό παρασκήνιο, που έχει μεταφέρει η στήλη, για το ποιος θα αναλάβει, αλλά κυρίως για το ποιοι θα κατασκευάσουν το μεγάλο οδικό άξονα. Τη μάχη δίνουν τρεις διεκδικητές: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ελληνογαλλική κοινοπραξία των ΑΒΑΞ – EGIS – Meridiam και η κοινοπραξία της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με την Mytilineos στην οποία θα συμμετάσχει και η Intrakat. Το μεσημέρι θα γνωρίζουμε ποιος αναλαμβάνει τη μεγάλη σύμβαση παραχώρησης.

Η εμμονή του ΔΝΤ με την αύξηση φόρων και τελών στα καύσιμα!

Όσα έλεγαν στην προηγούμενη έκθεση για την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και των επιβολή άλλων τελών στις μεταφορές ώστε να ανανεωθεί ο στόλος, κυρίως των επαγγελματικών, οχημάτων της Ελλάδας, επαναλαμβάνουν οι ελεγκτές του ΔΝΤ στη χθεσινή έκθεση για τη χώρα μας. Η Ελλάδα έχει τον παλαιότερο και περισσότερο επιβαρυντικό για το περιβάλλον, στόλο φορτηγών και γενικότερα επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη και στο ΔΝΤ θεωρούν πως μόνο αν αυξηθεί το κόστος καυσίμου για τους ιδιοκτήτες θα στραφούν προς νέα οχήματα χαμηλότερων ρύπων. Η κυβέρνηση, ωστόσο, εξακολουθεί να αντιστέκεται στο στενό μαρκάρισμα του ΔΝΤ με κύριο επιχείρημα τις επιπτώσεις από την πρόσφατη ενεργειακή κρίση. Η κρίση στην ενέργεια μπορεί να υποχώρησε, αλλά οι επιπτώσεις είναι ακόμα ορατές σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις είπαν από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών στο ΔΝΤ. Κάτι μας λέει πως και στην επόμενη έκθεση τα ίδια θα λένε τα στελέχη του διεθνούς οργανισμού. Και έχουν κάποιο δίκιο αφού τα ορυκτά καύσιμα εξακολουθούν να καλύπτουν το 80% της ζήτησης στη χώρα μας.

Οι υποδομές και το καμπανάκι ΔΝΤ για την κλιματική αλλαγή

Από την πολυσέλιδη χθεσινή έκθεση του ΔΝΤ αξίζει να συγκρατήσει κάποιος και ένα ακόμα σημείο. Την ανάγκη της Ελλάδας για σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και μηχανισμούς προστασίας από την κλιματική αλλαγή. Στην έκθεση τονίζεται πως το 90% της τουριστικής υποδομής της Ελλάδας και το 80% της βιομηχανικής δραστηριότητας βρίσκεται σε περιοχές υψηλού κλιματικού κινδύνου. Οι συντάκτες της έκθεσης θεωρούν πως οι περυσινές μεγάλες καταστροφές από πλημμύρες και φωτιές αναδεικνύουν την ανάγκη για άμεσα μέτρα προστασίας από την κλιματική κρίση. Το κόστος, προβλέπουν, δεν θα είναι αμελητέο για τον Έλληνα φορολογούμενο. Το υπολογίζουν στο 1,5% του ΑΕΠ σε ετήσια βάση για τα επόμενα 25 χρόνια. Ταυτόχρονα οι στόχοι για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα απαιτούν πρόσθετες πράσινες επενδύσεις που υπολογίζεται στο 20% του ΑΕΠ του 2021! Εντοπίζουν σημαντικό χρηματοδοτικό κενό παρά τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και άλλων κοινοτικών εργαλείων και γι’ αυτό θεωρούν πως η κυβέρνηση πρέπει να λάβει μέτρα προσέλκυσης πρόσθετων ιδιωτικών κεφαλαίων.

Οι μετοχές της πράσινης μετάβασης έχουν την τιμητική τους

Με όλα αυτά που γράφει το ΔΝΤ στις εκθέσεις του είναι λογικό να καλπάζουν οι μετοχές που συνδέονται με την πράσινη μετάβαση όπως η ΔΕΗ και η Μυτιληναίος που κατέγραψαν χθες νέα ιστορικά υψηλά και να παραμένουν στο επίκεντρο εταιρείες όπως η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Intrakat (με ράλι 200% το τελευταίο 12μηνο) και η ΑΒΑΞ. Η συνολική κεφαλαιοποίηση των δύο εταιρειών του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραμένει σχεδόν τριπλάσια από το σύνολο της χρηματιστηριακής αξίας των δύο ανταγωνιστών της σε κατασκευές (Intrakat με κεφαλαιοποίηση 800 εκατ. και ΑΒΑΞ με κεφαλαιοποίηση 250 εκατ. ευρώ). Οι μετοχές της πράσινης μετάβασης θα παραμείνουν για αρκετό καιρό στο επίκεντρο όπως δείχνει η εικόνα του τελευταίου χρόνου στο Χ.Α. Με την ευκαιρία, σήμερα ανακοινώνονται τα οικονομικά αποτελέσματα της Μυτιληναίος.

Πως τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα ευνοούν την Autohellas

Όλα καλά πήγαν με το ομολογιακό δάνειο των 200 εκατ. ευρώ της Autohellas του Ευτύχη Βασιλάκη αλλά η στήλη συγκρατεί ένα -δύο σημεία από το ενημερωτικό δελτίο. Το πρώτο συνδέεται με τα οφέλη που είχε τελικά η εισηγμένη από τις καθυστερήσεις στην παράδοση νέων αυτοκινήτων λόγω των προβλημάτων στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Εξαιτίας των καθυστερήσεων ανέβηκαν οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και έτσι πώλησε σε καλύτερες τιμές τμήμα του στόλου ενοικιαζόμενων οχημάτων που διαθέτει. Το δεύτερο σημείο είναι, όμως, η πίεση που αρχίζει να νιώθει ο τομέας μίσθωσης αυτοκινήτων από την ανάπτυξης άλλων μορφών μικροκινητικότητας και άλλων υπηρεσιών όπως η κοινή χρήση αυτοκινήτων (ride sharing, κ.α.) που αναπτύσσονται διεθνώς.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version