Οικονομία

Ο κορονοϊός έβλαψε τη μπύρα! Τι δηλώνει ο CEO της Αθ. Ζυθοποιίας Αλέξανδρος Δανιηλίδης

«Ισχυρό πλήγμα» προκάλεσε στην αγορά της μπύρας, η εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού τη φετινή χρονιά. Αν και το πρώτο τρίμηνο του 2021 θα είναι δύσκολο, ωστόσο η νέα χρονιά αναμένεται να είναι καλύτερη έναντι του 2020, εάν δεν υπάρξουν αστάθμητοι παράγοντες. 

Η επιστροφή ωστόσο, στα επίπεδα του 2019 αναμένεται το 2022, όπως ανέφερε σε εκπροσώπους του Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, με αφορμή την ανακοίνωση συμφωνίας με τη Bacardi, που προβλέπει τη διανομή των προϊόντων της στην ελληνική αγορά, αρχής γενομένης από την 1η Απριλίου 2021.

Αναλυτικά, όπως ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης, η μειωμένη τουριστική κίνηση, το λουκέτο στην εστίαση και τα δύο lockdown, λόγω της πανδημίας, επηρέασαν «αρνητικά» την κατανάλωση μπύρας, αναμένοντας για φέτος μείωση της τάξης του 25% στην εσωτερική αγορά.  Κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown δε, υπολογίζεται, ότι η κατανάλωση μπύρας μειώθηκε έως 50%.

Παρά τις αντίξοες συνθήκες, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με τη στήριξη της μητρικής Heineken, φέτος, αύξησε τις εξαγωγές της κατά 5% περίπου, ενώ για το 2021 σχεδιάζει επέκταση σε νέες αγορές, «κοιτώντας» προς Ασία και Αφρική.   «Είναι ένα μικρό θαύμα» σχολίασε ο κ. Δανιηλίδης για την αύξηση των εξαγωγών, τονίζοντας ιδιαίτερα τη στήριξη της μητρικής, προς την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, δίνοντας της τη δυνατότητα να εξάγει τόσο τελικό προϊόν, όσο και πρώτη ύλη.  Κάνοντας εκτιμήσεις για το προσεχές διάστημα, ανέφερε ότι «Αν δεν υπάρξουν νέα περιοριστικά μέτρα μετά τον Απρίλιο του 2021 και αν αποδειχθούν σωστές οι εκτιμήσεις για τον τουρισμό, τότε η αγορά της μπύρας και τα μεγέθη της θα ενισχυθούν σημαντικά».

Η συμφωνία με την Bacardi

Αναφερόμενος στο deal με τη Bacardi, ο κ. Δανιηλίδης σχολίασε για τη συνεργασία διανομής των προϊόντων της στην ελληνική αγορά από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία «ιστορική στιγμή», ενώ από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της Bacardi Hellas κ. Κωνσταντίνος Κουβαράς ανέφερε ότι η συμφωνία ήρθε μετά από ανοιχτό διαγωνισμό και η διάρκειά της είναι για πέντε έτη.

Πρόκειται για μια καθαρά ελληνική συμφωνία, που είχε τη σύμφωνη γνώμη της μητρικής Heineken και «στόχο της έχει να δοθεί στη Bacardi η θέση που της αξίζει στην ελληνική αγορά» Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία από την πλευρά της, συμφώνησε ότι θα βοηθήσει όχι μόνο στη διανομή αλλά και στην υποστήριξη των προϊόντων.

Να σημειωθεί, ότι στο χαρτοφυλάκιο της Bacardi που καταλαμβάνει το 12% της ελληνικής αγοράς, περιλαμβάνονται το ρούμι Bacardi, η βότκα Grey Goose, το ουίσκι Dewar’s, το τζιν Bombay Sapphire, τα βερμούτ και οι αφρώδεις οίνοι Martini και η τεκίλα Patron.

Οικονομία
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Οικονομία: Περισσότερα άρθρα