Η αναβίωση των ελληνικών ναυπηγείων αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της κυβέρνησης. Μετά τη Σύρο, σειρά έχει η Ελευσίνα και σύντομα θα ακολουθήσει και ο Σκαραμαγκάς. Ήδη, η ΟΝΕΧ του Πάνου Ξενοκώστα σε συνεργασία με την αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC ετοιμάζονται να καταθέσουν πρόταση για την απόκτηση των ναυπηγείων Ελευσίνας, έως το τέλος του μήνα.
Παράλληλα, με μήνυμα που έστειλαν από την Ουάσιγκτον οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό και των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Αυτό αντιλαμβάνεστε ότι αποτελεί ένα φανταστικά καλό νέο για εμάς. Αν καταφέρουμε μαζί με τα ναυπηγεία Σύρου που έχουμε βάλει ήδη μπρος και τα δουλεύουμε πολύ καλά, να βάλουμε μπρος και την Ελευσίνα και τον Σκαραμαγκά, η κυβέρνηση αυτή θα επιτύχει σε λιγότερο από 1,5 χρόνο να βάλει μπρος ξανά τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα που αποτελούσε έναν παραδοσιακό κλάδο πολλαπλασιαστή της ελληνικής οικονομίας, αλλά τα τελευταία 20 χρόνια είχε πέσει σε πολύ μεγάλη παρακμή» δήλωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης στο 3rd InvestGR FORUM 2020.
Click4more O Ν.Ταβουλάρης μιλάει στο newsit.gr για τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων Ελευσίνας στην ΟΝΕΧ
Να σημειωθεί, ότι η υπό ειδική διαχείριση εταιρεία Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (ΕΝΑΕ) στο Σκαραμαγκά Αττικής είναι το μεγαλύτερο ναυπηγείο της Ελλάδας όπως επίσης και το μεγαλύτερο σε ολόκληρη την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου. Είναι μία ναυπηγική βιομηχανική μονάδα παγκοσμίου φήμης ιδρυτής της οποίας ήταν ο εμβληματικός Έλληνας μεγιστάνας Σταύρος Νιάρχος. Διαθέτει ιστορία άνω των εξήντα ετών και μακρά εμπειρία στην κατασκευή και επισκευή πολλών διαφορετικών τύπων σκαφών, μεταξύ των οποίων τα πιο προηγμένα συμβατικά υποβρύχια παγκοσμίως.
Όσον αφορά τους σχεδιασμούς της ΟΝΕΧ, με τη χρηματοδότηση της DFC, προτίθεται να δημιουργήσει ένα ναυπηγικό κέντρο, που θα συγκροτείται από τα τρία μεγάλα ναυπηγεία, σε Σύρο, Ελευσίνα και Σκαραμαγκά και θα συμμετέχει τόσο σε εξοπλιστικά προγράμματα και προγράμματα συντήρησης σκαφών του Πολεμικού Ναυτικού, όσο και σε υπηρεσίες συντήρησης μεγάλων εμπορικών πλοίων, αλλά και πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.