Site icon NewsIT

Οι μικροί παραγωγοί premium προϊόντων σε ρόλο κλειδί για τον τουρισμό – 3 με 5 Φεβρουαρίου η ΕΞΠΟΤΡΟΦ

30.01.2024 | 06:06
Οι μικροί παραγωγοί premium προϊόντων σε ρόλο κλειδί για τον τουρισμό – 3 με 5 Φεβρουαρίου η ΕΞΠΟΤΡΟΦ

Σε δίαυλο επικοινωνίας για τους μικρούς παραγωγούς, αλλά και σε μέσο προώθησης και προβολής του γαστρονομικού τουρισμού, μπορούν να αναδειχθούν οι εμπορικές εκθέσεις, όπου πρωταγωνιστούν μικροί παραγωγοί με premium προϊόντα. «Η Ελλάδα διαθέτει πολλούς αξιόλογους μικρούς παραγωγούς και όλα τα προσόντα για να μετατραπεί σε γαστρονομικό hub, διεθνούς εμβέλειας» δήλωσε στο newsit.gr και στο περιθώριο εκδήλωσης για την προαναγγελία της ΕΞΠΟΤΡΟΦ 2024 ο εμπνευστής και διοργανωτής της έκθεσης κ. Κωστής Μοσχονάς.

Αναφορικά με τις προοπτικές που έχουν οι μικροί παραγωγοί, είναι τεράστιες, χρειάζονται ωστόσο ενέργειες προκειμένου να επιλυθούν σοβαρά προβλήματα που λειτουργούν ανασταλτικά. Ένα απ’ αυτά είναι, η αναβάθμιση των υπηρεσιών logistics, οι οποίες διασφαλίζουν την ασφαλή μεταφορά προϊόντων και διαμορφώνουν τις σχέσεις των παραγωγών με την αγορά.

Στην πράξη, η αναβάθμιση του δικτύου, σημαίνει την έγκαιρη αποστολή των προϊόντων στον τελικό τους προορισμό, ως επί το πλείστον στα εστιατόρια και στα ξενοδοχεία. Η σημασία της αναβάθμισης του δικτύου διανομής για τους ίδιους τους παραγωγούς και κατ’ επέκταση για τον τουρισμό, προκύπτει μέσα από ένα απλό παράδειγμα:

Ένας παραγωγός για να μεταφέρει μία παρτίδα τυρί από την Νάξο στο γειτονικό νησί της Σύρου, θα χρειαστεί πρώτα να το αποστείλει μέσω Αθήνας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για όλους, από το κόστος με το οποίο επωμίζεται ο παραγωγός, μέχρι τον κίνδυνο να υπάρξουν καθυστερήσεις σε ένα τόσο ευαίσθητο προϊόν, όπως είναι τα τρόφιμα.

Όπως ειπώθηκε, από τους διοργανωτές της έκθεσης, ένα σημαντικό εργαλείο για την προβολή των προϊόντων που προέρχονται από μικρούς παραγωγούς είναι τα βραβεία. Όπως έχει αποδείξει η εμπειρία, οι βραβευμένοι παραγωγοί εξασφαλίζουν το προνόμιο του να επιλέγουν τις συνεργασίες τους.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης της ΕΞΠΟΤΡΟΦ, η οποία θα πραγματοποιηθεί από 3 έως 5 Φεβρουαρίου στο MEC Παιανίας ο κ. Μοσχονάς τόνισε ότι: «Στόχος της έκθεσης είναι η προβολή των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό, βάζοντας στο κάδρο τη Σιγκαπούρη, τον Καναδά, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και άλλες χώρες που ξεκινούν τώρα να εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τη γαστρονομία».

Στη φετινή ΕΞΠΟΤΡΟΦ, μία από τις σημαντικότερες εκθέσεις τροφίμων της χώρας, τιμώμενη περιοχή θα είναι η Κεντρική Μακεδονία, απ’ όπου 23 εταιρείες θα παρουσιάσουν τα δυνατά «χαρτιά» τους, όπως είναι τα τυροκομικά, οι ελιές και το ελαιόλαδο, τα ζαχαρωτά και τα αρτοσκευάσματα, τα παραδοσιακά ποντιακά προϊόντα, κρασιά της περιοχής και άλλα.

Οι εταιρείες αυτές θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν εποικοδομητικές συνεργασίες, για την προώθηση των προϊόντων τους, τα οποία προβάλουν τόσο τον τόπο τους, όσο και την Ελλάδα γενικότερα.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version