Γερό άνοιγμα σε νέες αγορές πραγματοποιεί αυτή την περίοδο η ΔΕΗ, τόσο γεωγραφικά, όσο και τομεακά, με στόχο την μελλοντική της ανάπτυξη.
Μετά την κίνηση για εξαγορά των δραστηριοτήτων της Enel στη Ρουμανία που ολοκληρώθηκε νωρίτερα φέτος, η ΔΕΗ έχει τονίσει ότι διατηρεί το ενδιαφέρον της για επενδύσεις πέραν των ελληνικών συνόρων καθώς επιδιώκει να εφαρμόσει την τεχνογνωσία που διαθέτει ήδη, σε νέες αγορές, πράγμα που η διοίκηση εκτιμά ότι μπορεί να της αποφέρει σημαντική κερδοφορία μακροπρόθεσμα.
Ο λόγος είναι απλός και προφανής: Μια εταιρεία που διαθέτει ήδη υψηλά μερίδια στην εγχώρια αγορά, πρέπει να στραφεί στο εξωτερικό αν θέλει να ενισχύσει σημαντικά το πελατολόγιο και την παραγωγή της.
Παράλληλα, η ΔΕΗ έκανε ήδη την είσοδό της στις τηλεπικοινωνίες μέσω της ανάπτυξης δικτύου οπτικών ινών. Η διοίκηση Στάσση αποφάσισε να μπει σε αυτό το “τρένο” εδώ και μερικά χρόνια καθώς υπάρχουν αυτονόητες συνέργειες: Όταν διαθέτεις ήδη ένα τεράστιο δίκτυο, έχει νόημα να το εκμεταλλευτείς και για υπηρεσίες πέραν του ηλεκτρικού ρεύματος.
Η πρώτη φάση ανάπτυξης των οπτικών ινών προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του επόμενου εξαμήνου και περιλαμβάνει περίπου 440.000 συνδέσεις στην Αττική (FFTH Home Passed), ενώ θα ακολουθήσει η επόμενη με άλλες 1 εκατ. συνδέσεις.
Το δεύτερο βήμα για επέκταση σε νέους τομείς είναι οι υπηρεσίες που θέλει πλέον να προσφέρει η ΔΕΗ στους πελάτες της, οι οποίες εκτείνονται πέραν της απλής προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος.
Τα τιμολόγια περιλαμβάνουν κίνητρα όπως δωρεάν αεροπορικά χιλιόμετρα σε συνεργασία με την Aegean, καθώς και την επιλογή Green Pass για εξασφάλιση 100% ανανεώσιμης ενέργειας. Ταυτόχρονα προσφέρονται λύσεις ενεργειακής αναβάθμισης, εγκατάστασης φωτοβολταϊκών για net metering, συνεργασίες με κατασκευαστές αντλιών θερμότητας και το λεγόμενο “energy coaching” που παρέχει συμβουλές για καλύτερη διαχείριση της ενέργειας.
Οι παραπάνω επιλογές ανοίγουν νέες δυνατότητες για τον δραστήριο καταναλωτή, ο οποίος με αφορμή τον ανασχεδιασμό της αγοράς λιανικής από 1/1/2024 θα κληθεί να επαναξιολογήσει τα δεδομένα στην αγορά και να κάνει τις επιλογές του με μια νέα αφετηρία.
Τόσο η επικοινωνία, όσο και η διάθεση των νέων προϊόντων και υπηρεσιών γίνεται όχι μόνο διαδικτυακά, αλλά και μέσω των καταστημάτων της ΔΕΗ που έχουν αποκτήσει νέα, πιο σύγχρονη εικόνα. Πρόσφατα, άλλωστε, ανακοινώθηκε ότι 13 καταστήματα σε όλη τη χώρα θα λειτουργούν και τα Σάββατα για καλύτερη εξυπηρέτηση, ενώ το ωράριο του τηλεφωνικού κέντρου λειτουργεί πλέον σε 24ωρη βάση.
Ταυτόχρονα, προσφέρεται το myΔΕΗ ServicePoint, όπου οι πελάτες μπορούν να εγγραφούν, να διαχειριστούν εύκολα τα προγράμματά τους, καθώς επίσης να υποβάλλουν αιτήματα και να εξυπηρετηθούν ηλεκτρονικά ή να προγραμματίσουν το ραντεβού τους σε ημέρα και ώρα της επιλογής τους.
Η διοίκηση της ΔΕΗ προβάλει ότι μέσω των παραπάνω κινήσεων ο όμιλος μετασχηματίζεται από μια αμιγώς ενεργειακή επιχείρηση, σε έναν πολυδιάστατο οργανισμό που επιχειρεί να καλύψει ολόκληρο το φάσμα των σύγχρονων αναγκών.
Η αγορά φαίνεται πως έχει επιβραβεύσει μέχρι στιγμής τη στρατηγική της ΔΕΗ, καθώς η μετοχή της σκαρφάλωσε από τα 6,5 ευρώ στις αρχές του 2023 στα 10,6 ευρώ στις αρχές Δεκεμβρίου.
Πλέον, στοίχημα αποτελεί η ταχύτητα με την οποία θα υλοποιήσει η ΔΕΗ το φιλόδοξο σχέδιό της, καθώς ο βαθμός δυσκολίας είναι αυξημένος σε σχέση με το παρελθόν. Ταυτόχρονα, διατηρούνται οι προκλήσεις στο διεθνές περιβάλλον που απαιτούν προσεκτικούς χειρισμούς και αντανακλαστικά.