Η Διοίκηση των ρωσικών σιδηροδρόμων πρότεινε στην κυβέρνηση Πούτιν την αποχώρηση από τοους διαγωνισμούς για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) αλλά και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ ή Rosco).
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στον τομέα των αποκρατικοποιήσεων μετά την απόφαση της διοίκησης των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD για απόσυρση από την επόμενη φάση του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και του ΟΛΘ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ ή Rosco).
Η απόφαση αυτή, που μπορεί να είναι και διαπραγματευτικό κόλπο, αποτελεί ουσιαστικά μία εισήγηση προς την κυβέρνηση Πούτιν.
Η αρνητική εισήγηση αφορά στους διαγωνισμούς:
– Για το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ
– Για το 51% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης
– Για το 100% της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ ή Rosco)
Σύμφωνα με την Ημερησία η αρνητική αυτή εξέλιξη πιθανότατα συνδέεται με την εμφάνιση της εταιρείας αμερικανικών συμφερόντων Watco Companies στον διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που συνέπεσε μάλιστα με την επίσκεψη στην Αθήνα του ειδικού απεσταλμένου των ΗΠΑ για ενεργειακά θέματα, Amos Hochstein.
Πηγή Ημερησία