Οι θερμοκρασίες στην Ευρώπη πλησιάζουν τα επίπεδα στα οποία ορισμένα διυλιστήρια πετρελαίου θα πρέπει να αρχίσουν να παράγουν λιγότερα καύσιμα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.
Η Ελλάδα δίνει μάχη με τις πυρκαγιές και η πρωτεύουσα της χώρας θα μπορούσε να δει θερμοκρασίες άνω των 40C (104F) τις επόμενες εβδομάδες. Στην Πολωνία, η ζέστη μπορεί σύντομα να ξεπεράσει το σημείο στο οποίο ο κορυφαίος προμηθευτής καυσίμων της χώρας μπορεί να λειτουργήσει κανονικά τα διυλιστήριά του.
Η Macquarie Group εκτιμά ότι οι διαταραχές που σχετίζονται με τη ζέστη στα ευρωπαϊκά εργοστάσια έφτασαν περίπου το 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πέρυσι – σχεδόν το 10% αυτού που συνήθως διαχειρίζονται.
Οι θερμοκρασίες στην Ευρώπη είναι πολύ υψηλότερες από τις εποχικές και δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτό θα αλλάξει σύντομα. Κοιτάζοντας πιο μακριά στο μέλλον, η μεγαλύτερη εταιρεία διυλιστηρίων της Σουηδίας λέει ότι η κλιματική αλλαγή δυσχεραίνει την παραγωγή καυσίμων.
«Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του ’60 και του ’70», δήλωσε ο Alan Gelder, αντιπρόεδρος διύλισης, χημικών και πετρελαϊκών αγορών της εταιρείας συμβούλων Wood Mackenzie, συμπληρώνοντας πως «ο κόσμος έχει γίνει πιο θερμός από τότε».