Site icon NewsIT
23:33 | 17.10.13

“Perhaψ You’re an Aθenian too” το μήνυμα προβολής της Αθήνας σε 18 αεροδρόμια

“Perhaψ You’re an Aθenian too” το μήνυμα προβολής της Αθήνας σε 18 αεροδρόμια
Newsit Newsroom

Μνημόνιο συνεργασίας υπεγράφη μεταξύ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και 18 διεθνών αεροδρομίων, που διακινούν 170.000.000 επιβάτες ετησίως, αναλαμβάνοντας τη δέσμευση για προώθηση της Αθήνας ως ελκυστικού προορισμού.

Μέσω του «City Pair», το 2014, η πόλη της Αθήνας θα προβληθεί σε αεροδρόμια στον Καναδά, τις ΗΠΑ, τη Λατινική Αμερική, την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Ρωσία, με κεντρικό μήνυμα «Perhaψ You’re an Aθenian too».

Το μνημόνιο υπεγράφη κατά τη διάρκεια συμποσίου, που διεξήχθη σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της πρωτεύουσας, με πρωτοβουλία του ΔΑΑ και τη συμμετοχή κορυφαίων στελεχών αεροδρομίων, όπως του Λονδίνου, του Μονάχου, του Μόντρεαλ, καθώς και εκπρόσωπους του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων (ACI World / ACI Europe) και των κλάδων Τουρισμού και Αερομεταφορών.

Παράλληλα, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα μελέτης του Οικονομικού Πανεπιστημίου για τη συνεισφορά του αεροδρομίου στην οικονομία.

Τις εργασίες του συμποσίου χαιρέτησε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, η οποία και επεσήμανε πως η ανάπτυξη των υποδομών των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας και η ιδιωτικοποίηση τους, αποτελεί βασική προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης. Πρόσθεσε πως η εντατικοποίηση των προσπαθειών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο προς αυτή την κατεύθυνση καθίσταται ακόμα πιο σημαντική για τη χώρα μας ενόψει και της ανάληψης της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ως κύρια πύλη της χώρας στον κόσμο, διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική αεροπορική αγορά» ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός, υπογραμμίζοντας τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες του «Ελ. Βενιζέλος» για την ενίσχυση της εικόνας της πόλης σε διεθνές επίπεδο.

Σημαντική η συμβολή του ΔΑΑ στην ελληνική οικονομία

Σε 2,63% του ΑΕΠ της χώρας μας ανέρχεται η συνεισφορά του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών στην ελληνική οικονομία, σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Γρηγόρη Πραστάκου, με έτος αναφοράς το 2012. Ειδικότερα, τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι ο ΔΑΑ συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της χώρας μας καθώς η ετήσια προστιθέμενη αξία του για το σύνολο της ελληνικής επικράτειας ανέρχεται σε 5,1 δισ. ευρώ, ποσό που ισούται με το 2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας.

Επίσης, ο ΔΑΑ δημιούργησε από το σύνολο των δραστηριοτήτων του σχεδόν 100.000 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, μέσω άμεσων, έμμεσων και πολλαπλασιαστικών επιπτώσεων, καθώς και μέσω της τουριστικής δαπάνης που δημιουργήθηκε χάρη στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Αναλυτικότερα, από τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται εντός του χώρου του αεροδρομίου σε επίπεδο άμεσων επιπτώσεων, η αξία που δημιουργήθηκε ανέρχεται περίπου στο ποσό των 1,95 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 1,01% του ΑΕΠ της Ελλάδας. Ταυτόχρονα, οι νέες θέσεις εργασίας εντός της αεροδρομιακής κοινότητας ανήλθαν σε 13.160.

Οι έμμεσες επιπτώσεις αναφέρονται κυρίως στις οικονομικές μονάδες, οι οποίες αν και δεν είναι γεωγραφικά εγκαταστημένες στην περιοχή του αεροδρομίου, εξαρτούν την οικονομική δραστηριότητά τους σε σημαντικό βαθμό από την ύπαρξη του αεροδρομίου. Η προστιθέμενη αξία των μονάδων αυτών ανέρχεται σε 49 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο απασχόλησης, οι συνολικές θέσεις που δημιουργήθηκαν είναι 1.600 και αφορούν άτομα που εργάζονται σε διάφορες συνδεόμενες με το αεροδρόμιο υπηρεσίες μεταφορών και ταξιδίου.

Σημαντικές – ως αποτέλεσμα των άμεσων και έμμεσων δραστηριοτήτων του αεροδρομίου – είναι και οι πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις, οι οποίες συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, η προστιθέμενη αξία αυξήθηκε κατά 451 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιπροσωπεύει το 0,23% του ΑΕΠ σε εθνικό επίπεδο. Αξιόλογος είναι επίσης και ο συνολικός αριθμός των 13.436 θέσεων εργασίας που δημιουργήθηκαν.

Επιπλέον, ιδιαίτερα σημαντική είναι η οικονομική και η κοινωνική ανάπτυξη που προκαλεί η λειτουργία του αεροδρομίου σε επίπεδο συνολικής τουριστικής δαπάνης. Βάσει της έρευνας, προκύπτει ότι από την ποσοτικοποίηση της συνολικής τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα που δημιουργείται χάρη στο ΔΑΑ, η προστιθέμενη αξία αυξήθηκε κατά 2,65 δισ. ευρώ, με παράλληλη δημιουργία 71.791 θέσεων εργασίας.

Τέλος, οι συνολικές οικονομικές επιπτώσεις του ΔΑΑ (2,63% του ΑΕΠ της Ελλάδας) κρίνονται σε εθνικό επίπεδο αναμφισβήτητα ικανοποιητικές υπερβαίνοντας σημαντικά αντίστοιχα μεγέθη άλλων διεθνών ευρωπαϊκών αεροδρομίων. Συγκριτικά αναφέρεται ότι το αντίστοιχο ποσοστό ευρωπαϊκών αεροδρομίων κυμαίνεται μεταξύ 1,4% και 2,5% του ΑΕΠ (Μελέτη για το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων – ACI από York Aviation, 2004). Επιπρόσθετα, οι θέσεις εργασίας που δημιουργεί το αεροδρόμιο της Αθήνας σε εθνικό επίπεδο βάσει της επιβατικής του κίνησης είναι σχεδόν τριπλάσιες του μέσου όρου των αντίστοιχων δεικτών άλλων ευρωπαϊκών αεροδρομίων.

Αεροδρόμιο μοχλός ανάπτυξης για τα Μεσόγεια

Η συμβολή του αεροδρομίου στην περιοχή των Μεσογείων, όπως αναφέρεται στη μελέτη, είναι σημαντική για την οικονομική ευημερία της περιοχής και αναδεικνύεται ο ΔΑΑ σε σημαντικό μοχλό οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανάλυσης, το αεροδρόμιο παράγει 716 εκατ. ευρώ προστιθέμενης αξίας προς την περιοχή των Μεσογείων και έχει ενισχύσει την απασχόληση δημιουργώντας περισσότερες από 11.000 θέσεις εργασίας για τους κατοίκους του.

Τέλος, σε περιβαλλοντικό επίπεδο ο ΔΑΑ διαθέτει ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης περιβάλλοντος που εστιάζει σε θέματα θορύβου, ποιότητας του αέρα, κλιματικής αλλαγής, διαχείρισης υδάτινων πόρων, διαχείρισης απορριμμάτων και γενικότερων θεμάτων ελέγχου του φυσικού περιβάλλοντος. Είναι ενδεικτικό ότι στο αεροδρόμιο της Αθήνας απονεμήθηκε τον Ιούνιο του 2013 το βραβείο Eco-Innovation από το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe) για την περιβαλλοντική του απόδοση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΤΑΙΠΕΔ: Δεν υπάρχει ζήτημα κλεισίματος των 22 περιφερειακών αεροδρομίων

Εκτός διαγωνισμών για τα αεροδρόμια Τούρκοι, Ρώσοι, Ισραηλινοί

11 οι “μνηστήρες” για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Χατζηδάκης: Οι Κινέζοι θέλουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Ελ. Βενιζέλος και τα μικρά αεροδρόμια

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version