Να λειτουργήσουν κάποια από τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια αποκλειστικά για εμπορευματικές πτήσεις εξετάζουν στο Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ ΑΕ), όπως αναφέρθηκε στο περιθώριο του προχθεσινού συνεδρίου.
Υποψηφιότητα, σύμφωνα με τα σενάρια που εξετάζονται στο Υπερταμείο, για τη μετατροπή σε αεροδρόμιο μεταφοράς εμπορευμάτων και όχι επιβατών θέτει, μεταξύ άλλων, ο αερολιμένας της Αγχιάλου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στον κατάλογο πιθανότατα θα προστεθεί και κάποιο άλλο ή κάποια άλλα από τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια που παραμένουν στον έλεγχο της ΕΕΣΥΠ μετά την παραχώρηση των 14 μεγαλύτερων στην Fraport Greece.
Όπως προκύπτει από πηγές που ασχολούνται με την παραχώρηση των 22 αεροδρομίων, στο Υπερταμείο επιδιώκουν να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρησή τους, ως ενιαίο πακέτο, μέχρι τα μέσα του 2024.
Δεν ξεκαθαρίζεται αν στο πακέτο θα περιλαμβάνονται και τα 22 ή θα εξαιρεθούν κάποια μικρά που έχουν περιορισμένοι ενδιαφέρον.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αυτοί που στηρίζουν την πρόταση για ενιαίο πακέτο θεωρούν πως έτσι εξασφαλίζεται πως ο παραχωρησιούχος θα έχει έσοδα από τα πλέον εμπορικά αεροδρόμια, όπως της Πάρου, Νάξου και Σύρου προκειμένου να χρηματοδοτεί τη λειτουργία των λιγότερο εμπορικών.
Στον κατάλογο είναι Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κοζάνη και Κάσος.
Με ξεχωριστό διαγωνισμό, που είναι σε εξέλιξη, παραχωρείται για τέσσερις δεκαετίες το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το 23ο από τα μικρά αεροδρόμια που διαχειρίζεται το Υπερταμείο.
Αρχικό ενδιαφέρον στο διαγωνισμό της ΕΕΣΥΠ είχαν εκδηλώσει τέσσερις κοινοπραξίες. Πρόκειται για τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR Airports, Μυτιληναίος – Corporation America Airports, Egis Airport Operation – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Aéroports de la Cote d’Azur, Fraport AG – Delta Airports (όμιλος Κοπελούζου) – ΠΗΛΕΑΣ (όμιλος Κωνσταντακόπουλου).