Δευτέρα, 25 Νοε.
8oC Αθήνα

Ποδαρικό με το δεξί για τον τουρισμό: Κερδίζει δύο μεγάλα στοιχήματα

Ποδαρικό με το δεξί για τον τουρισμό: Κερδίζει δύο μεγάλα στοιχήματα

Με το δεξί έχει μπει ο Σεπτέμβριος για τον ελληνικό τουρισμό. Η δυναμική που είχε διαμορφωθεί στους δύο τελευταίους καλοκαιρινούς μήνες, φαίνεται να διατηρείται και τον πρώτο μήνα του Φθινοπώρου.

Παράγοντες του τουρισμού σημειώνουν ότι η Ελλάδα φαίνεται να κερδίζει μέσα στην πανδημία δύο σημαντικά στοιχήματα. Το ένα είναι η παράταση της τουριστικής περιόδου το δεύτερο η προσέλκυση τουριστών με υψηλότερο οικονομικό επίπεδο.

Τα στοιχεία από το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας καταμαρτυρούν ότι ο τουρισμός κερδίζει την μάχη, τουλάχιστον για την ώρα. Οι πτήσεις συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και πολύ υψηλές πληρότητες.

Όπως προκύπτει μάλιστα και από τα στοιχεία για τις αφίξεις στο 8μηνο, στο Ελ. Βενιζέλος φαίνεται ότι η Ελλάδα επέστρεψε, έστω και αν υπολείπεται κατά πολύ των μεγεθών του 2019, που ήταν και η χρονιά ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό.

Έπρεπε να περάσουν 20 μήνες, για να ξεπεράσει τα 2 εκατ. επιβάτες στο ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ο αριθμός των επιβατών έφτασε τα 2,11 εκατ. Η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 75,3% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2020, παρέμεινε όμως κατά 30,6% χαμηλότερη από τον αντίστοιχο μήνα της του 2019.

Βέβαια η επίδοση  ήταν μικρότερη σε σχέση με τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας κι αυτό γιατί ο κύριος όγκος  αεροπορικών εταιρειών κινήθηκε στα ελληνικά νησιά.

Στο οκτάμηνο ο ΔΑΑ έκλεισε με 6.630.710 επιβάτες, δηλαδή με αύξηση 10,6% σε σχέση με το 2020 αλλά με μείωση 38,4% με το 2019.

Όπως αναφέρουν οι εκτιμήσεις από τον μεγαλύτερο ευρωπαϊκό τουριστικό οργανισμό TUI, υπάρχει ισχυρή ζήτηση για την Ελλάδα, που έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες ακόμη και των πλέον αισιόδοξων παραγόντων της αγοράς.

Παράλληλα παραμένει εν ισχύ η πρόβλεψη για έσοδα πάνω από το 50% αυτών του 2019. Οι δύο τελευταίοι καλοκαιρινοί μήνες, πήγαν εξαιρετικά τουλάχιστον από πλευράς εσόδων και άγγιξαν σε κάποιες περιοχές, ακόμη και το 80% αυτών του 2019.

Από πλευράς αφίξεων βέβαια δεν υπήρξε ανάλογη εικόνα, αλλά αυτό ελάχιστα φαίνεται να απασχολεί τον κλάδο και την κυβέρνηση, αφού εκείνοι που ήρθαν εφέτος στην Ελλάδα, είχαν πιο παχύ πορτοφόλι, σε σχέση με εκείνους που έρχονταν τα προηγούμενα χρόνια.

Όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, Γερμανία, Γαλλία, Σκανδιναβικές χώρες, Αυστρία, Πολωνία, Ολλανδία και Βέλγιο είναι οι ευρωπαϊκές χώρες που επιλέγουν Ελλάδα. Επίσης σε ισχύ παραμένει η δυναμική από τις ΗΠΑ.

Σε καθημερινή βάση πάνω από 7 πτήσεις έρχονται με μεγάλη πληρότητα στην Ελλάδα και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα συνεχίσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμη.

Η χώρα – έκπληξη εφέτος για την Ελλάδα, ήταν η Γαλλία. Και σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού, τον Ιούλιο για πρώτη φορά η Ελλάδα ξεπέρασε την ίδια τη Γαλλία ως κορυφαίος προορισμός για τους Γάλλους. Δηλαδή οι Γάλλοι ταξίδεψαν περισσότερο προς την Ελλάδα απ’ ό,τι στην ίδια τη χώρα τους.

Εκτιμάται πως ξεπερνούν τους 500.000 πλέον οι Γάλλοι που έχουν έρθει στην Ελλάδα για τουρισμό φέτος. Μάλιστα, οι πωλήσεις για την Ελλάδα κατά τον Ιούλιο του 2021 σημείωσαν αύξηση 10% σε σχέση με τις πωλήσεις του ίδιου μήνα το 2019, και το ίδιο συμβαίνει –σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία– και για τον Αύγουστο.

«Είμαστε εδώ για να εργαστούμε ομαδικά, συνολικά και νομίζω ότι, αν και εφόσον αυτό γίνει, θα έρθουν και τα αναμενόμενα αποτελέσματα», δήλωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, μετά το τέλος της πρώτης επίσημης συνάντησης που είχε σήμερα με τα μέλη του Συνδέσμου των Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Οι πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν για τη συνέχιση της τουριστικής δραστηριότητας κατά τη φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο, οι δράσεις για την προετοιμασία της επόμενης θερινής σεζόν, αλλά και η μεσομακροπρόθεσμη στρατηγική για την ενίσχυση του τουριστικού τομέα, ήταν ορισμένα από τα βασικά θέματα που τέθηκαν στη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε.

Ο Β. Κικίλιας αφού σημείωσε ότι ο τουρισμός είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας, σημείωσε ότι πράγματι, η πανδημία δημιούργησε πολλά προβλήματα παγκοσμίως, και σε εμάς, στον τουρισμό. «Όμως, είμαστε εδώ να συνεργαστούμε με τον κοινωνικό μας εταίρο, θεσμικό φορέα, τον ΣΕΤΕ και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς έτσι ώστε να ξαναβάλουμε αυτή την τεράστια και ισχυρή μηχανή στις ράγες», όπως είπε και τόνισε: «Όταν όλοι οι Έλληνες συνεργάστηκαν, γνωρίζετε πολύ καλά ποια υπήρξαν τα αποτελέσματα ιστορικά. Είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση σε ένα ακόμα ασταθές παγκόσμια τοπίο λόγω της πανδημίας. Όμως είμαστε εδώ για να εργαστούμε ομαδικά, συνολικά και νομίζω ότι, αν και εφόσον αυτό γίνει, θα έρθουν και τα αναμενόμενα αποτελέσματα».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, αφού ευχήθηκε καλή συνεργασία, στάθηκε στις προκλήσεις της επόμενης περιόδου σημειώνοντας ότι «μπορούμε με τους κατάλληλους χειρισμούς να συνεχίσει η τουριστική δραστηριότητα όχι μόνο το φθινόπωρο, αλλά και το χειμώνα. Να θυμίσω ότι πολλές μικρές επιχειρήσεις παραμένουν κλειστές από το Μάρτιο του 2020 λόγω της πανδημίας», ανάφερε ο Γ. Ρέτσος.

Και κατέληξε «από εκεί και πέρα, να δούμε και τις προκλήσεις του μέλλοντος, διότι η πανδημία κάποια στιγμή θα περάσει και θα γυρίσουμε στα προβλήματα που είχαμε εντοπίσει ήδη από το 2019 για τον τουρισμό. Πρέπει, λοιπόν, να συζητήσουμε θέματα στρατηγικής μακροπρόθεσμα, για το πώς πρέπει να διαμορφωθεί το προϊόν μας, αλλά και το τι κινήσεις πρέπει να γίνουν στην ενίσχυση των υποδομών, προκειμένου ο τουρισμός να μπει πάλι σε μία νέα μεγάλη αναπτυξιακή περίοδο».

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις