Παρασκευή, 22 Νοε.
18oC Αθήνα

Ποια προϊόντα και υπηρεσίες ακρίβυναν τον Οκτώβριο και ποια έγιναν πιο φθηνά

Ποια προϊόντα και υπηρεσίες ακρίβυναν τον Οκτώβριο και ποια έγιναν πιο φθηνά

Αυξήθηκε ο τιμάριθμος των Οκτώβριο σε σύγκριση με τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ τα στοιχεία δείχνουν περαιτέρω μείωση αν η σύγκριση γίνει με τον Οκτώβριο του 2015.

Η αύξηση των τιμών ήταν 0,4% και σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ οφείλεται στις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,4% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.

β) Κατά 1,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, νωπά φρούτα και νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα κρέατα γενικά, τυριά και στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 0,2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.

γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στην αποκλειστική νοσοκόμα.

δ) Κατά 0,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.

Αντιθέτως αν η σύγκριση γίνει με τον Οκτώβριο του 2015 υπάρχει νέα μείωση τιμών για 44ο σερί μήνα. Η μείωση προήλθε από:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,5% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αβγά, ψωμί και δημητριακά, πατάτες, νωπά λαχανικά και στα νωπά φρούτα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 2,2% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 1,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης και στις μεγάλες οικιακές συσκευές ή μη.

δ) Κατά 1,1% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

ε) Κατά 1,0% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

στ) Κατά 1,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχημάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,5% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

β) Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρα, οδικές μεταφορές επιβατών και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως στις τιμές αγοράς αυτοκινήτου και στις συνδυασμένες μεταφορές επιβατών.

γ) Κατά 0,7% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

δ) Κατά 1,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε