Σημαντική υστέρηση παρατηρείται στην Ελλάδα όσον αφορά τις πράσινες μεταφορές, σύμφωνα με τη Eurostat, συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Τα τελευταία στοιχεία της Eurostat τοποθετούν τη χώρα μας στην τρίτη θέση από το τέλος με ένα ποσοστό μόλις 4,1% των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην κάλυψη των αναγκών στις μεταφορές.
Στον αντίποδα, πρώτη μακράν είναι η Σουηδία με 30% και ακολουθούν η Φινλανδία και η Ολλανδία, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται κοντά στο 10%.
Η συμμετοχή των ΑΠΕ στις μεταφορές αφορά τη χρήση πράσινων βιοκαυσίμων, όπως το βιοντίζελ και το βιομεθάνιο.
Είναι, λοιπόν, προφανές ότι η υπόλοιπη Ευρώπη κινείται πιο γρήγορα προς την κατεύθυνση των πράσινων μεταφορών, ενώ μεγάλη σημασία έχουν πέρα από τα Ι.Χ. και τα βαρέα οχήματα. Στη δική τους περίπτωση, οι πιθανές λύσεις περιλαμβάνουν και το φυσικό αέριο ως καύσιμο με χαμηλότερες εκπομπές.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο ευρωπαϊκός στόχος είναι να φτάσουν οι ΑΠΕ το 29% ως το 2030 στις μεταφορές. Η σχετική οδηγία της Ε.Ε. προσφέρει και μια εναλλακτική, το να υποχωρήσουν οι εκπομπές CO2 των μεταφορών κατά 14,5% ως το 2030 για όποιες χώρες το επιλέξουν.