Να βάλει τις επιχειρήσεις να «τσεκάρουν» με ποιους συναλλάσσονται επιχειρεί το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο να περιορίσει τα πλαστά τιμολόγια και τις εικονικές συναλλαγές, ειδικά με ανύπαρκτες επιχειρήσεις.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, έθεσε σε εφαρμογή την διαδικτυακή υπηρεσίας «Βασικά Στοιχεία Φορολογουμένου (για Μη Φυσικό Πρόσωπο)».
Η υπηρεσία προσφέρει τη δυνατότητα μέσω του ίντερνετ να γνωρίζει κανείς περισσότερα στοιχεία για το με ποια εταιρία συνεργάζεται.
Αρκεί η εισαγωγή του ΑΦΜ ενός μη φυσικού προσώπου στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.gsis.gr/wsnp/wsnp.
* ΑΦΜ
* Κωδικός ΔΟΥ
* Περιγραφή ΔΟΥ
* Ένδειξη Απενεργοποίησης ΑΦΜ (1=ΕΝΕΡΓΟ 2=ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΕΝΟ)
* Επωνυμία
* Τίτλος
* Οδός Αλληλογραφίας
* Αριθμός Αλληλογραφίας
* Ταχ. κωδικός Αλληλογραφίας
* Περιοχή Αλληλογραφίας
* Ημ/νία Έναρξης
* Ημ/νία Διακοπής
* Τηλέφωνο Ε πιχείρησης
* Fax Ε πιχείρησης
* Κύρια Δραστηριότητα
* Περιγραφή Κύριας Δραστηριότητας
Απώτερος στόχος του υπουργείου, εφόσον εξελιχθεί και άλλο το σύστημα αυτό, είναι να καθιστά συνυπόλογο και τον λήπτη πλαστών και εικονικών στοιχείων, που δεν θα μπορεί να επικαλεστεί άγνοια για την πραγματική δραστηριότητα του πελάτη ή προμηθευτή του.
Επιπλέον με τον ίδιο τρόπο επιδιώκεται να μπορεί μελλοντικά να γνωρίζει κάποιος, πριν από μία συναλλαγή, αν μια εταιρία έχει εντοπιστεί για φοροδιαφυγή, προκειμένου να την αποφεύγει για να μην μπλέξει.