Στην τελική ευθεία μπαίνει σήμερα η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς το απόγευμα λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, εαν βεβαίως δεν δοθεί παράταση.
– Η υποχρέωση σύναψης πενταετούς σύμβασης παροχής δημόσιων υπηρεσιών με το Δημόσιο, έναντι ετήσιας αμοιβής 50 εκατ. ευρώ εκτιμάται ως το κυριότερο δέλεαρ για τους επενδυτές
– Η ιδιωτικοποίηση κατά 100% και όχι κατά 49% που είχε ειπωθεί αρχικά
– Ο στρατηγικός ρόλος των ελληνικών σιδηροδρόμων και οι προοπτικές ανάπτυξης τους, ιδίως μετά τη σύνδεση τους με το Λιμάνι του Πειραιά
– Η ταυτόχρονη αποκρατικοποίηση της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού προσελκύουν τα ιδιωτικά κεφάλαια
Το τίμημα για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι περίπου στα 30 εκατομμύρια ευρώ και, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital, οι κυριότεροι ”παίχτες” είναι:
– Κοινοπραξία με τον ελληνικό όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τον ρωσικό κολοσσό RZD, δηλαδή την ρωσική εταιρεία σιδηροδρόμων που εμφάνισε το 2012 κέρδη 18 δισ. ευρώ
– Η κινεζική Rosco που ”ορέγεται”, λόγω του λιμανιού, την εμπορευματική γραμμή Θριάσιο-Ικόνιο
– Ο όμιλος Grampet Group που διαχειρίζεται στη Ρουμανία σιδηροδρομικό δίκτυο χιλιάδων χιλιομέτρων
– Οι γαλλικοί σιδηροδρόμοι Société Nationale des Chemins de fer Français, η Trenitalia και πιθανότατα και η Omnitrax, δηλαδή μία από τις σιδηροδρομικές εταιρείες που κυριαρχούν στις μεταφορές στη Βόρεια Αμερική
Διαβάστε επίσης: