- Η γερμανική εταιρεία καταγγέλλει ότι τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια -για τα οποία πλήρωσε 1,2 δισ. ευρώ- είναι σε κακή κατάσταση - Βάσει συμβολαίου, η Fraport έχει την δυνατότητα να ζητήσει αποζημίωση σε τέτοια περίπτωση - Τι αναφέρει το αποκλειστικό δημοσίευμα του Spiegel
Αποζημίωση 70 εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζεται να ζητήσει η Fraport από το ελληνικό Δημόσιο!
Σύμφωνα με το δημοσίευμα “βόμβα” του Spiegel, η Fraport θα προχωρήσει σε αυτήν την κίνηση, καθώς -όπως καταγγέλλει- τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έχουν σοβαρές ελλείψεις και είναι σε κακή κατάσταση.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το δημοσίευμα, η εταιρεία -που πλήρωσε 1,2 δισ.- για την παραχώρηση των αεροδρομίων φέρεται έντονα δυσαρεστημένη. Έτσι, αναμένεται να κάνει χρήση των όρων του συμβολαίου που υπέγραψε με την Ελλάδα. Το συμβόλαιο της δίνει την δυνατότητα να ζητήσει αποζημίωση σε τέτοια περίπτωση.
Η κοινοπραξία ανέθεσε σε ανεξάρτητο πραγματογνώμονα να συντάξει μια έκθεση για την κατάσταση των αεροδρομίων. Η συγκεκριμένη έκθεση παραδόθηκε τον Ιούνιο και σε αυτήν γίνεται λόγος για σπασμένες πόρτες, χιλιάδες σπασμένες λάμπες και ελλείψεις στα μέσα πυρόσβεσης που δημιουργούν θέματα ασφάλειας.
Όπως αναφέρει το Spiegel, τόσο η Fraport όσο και η ελληνική κυβέρνηση αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις πληροφορίες του περιοδικού.
Ο “πόλεμος” με τον Σπίρτζη
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα -και συγκεκριμένα στις 12 Σεπτεμβρίου- ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, είχε εξαπολύσει δριμεία επίθεση στην κοινοπραξία για πλημμελή διαχείριση, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν καθαρίζει ούτε τις… τουαλέτες.
«Η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», είχε δηλώσει ο υπουργός.
Και συμπλήρωνε: «Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν». Είχε καλέσει τη γερμανική εταιρεία «να καταλάβει ότι είναι μια εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων, δεν είναι μια εταιρεία που θα πει στη χώρα τι έργα να κάνει και ποια δεν θα κάνει» και «να αφήσει τις διάφορες παρατηρήσεις για το πώς και τα ποια έργα θα γίνουν, καθώς τα έργα αυτά είναι στη σύμβαση και είναι υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου, είναι συγχρημαδοτούμενα έργα και έχουν εγκριθεί και οι μελέτες και τα χρονοδιαγράμματα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τους φορείς, που τα επιβλέπουν».
«Δεν υπάρχει καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων ή στον προγραμματισμό της Fraport Greece», ανέφερε μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή-απάντηση της η εταιρεία που έχει αναλάβει τα 14 αεροδρόμια της χώρας.
Ωστόσο, πρόσθετε ότι «τα έργα μπορούν μόνο να ξεκινήσουν αφού πρώτα εγκριθούν από το Υπουργείο και τα 14 Master Plans που έχει ήδη καταθέσει η εταιρεία».
Πηγή: Spiegel