Σε 2,8 δισ. ευρώ ανήλθαν οι δαπάνες των καταναλωτών για αγορές ρούχων στη χώρα μας το πρώτο 10μηνο φέτος, ποσό αυξημένο κατά 3,7%, έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, ενώ αντίστοιχα, εξαγωγές και εισαγωγές της αλυσίδας ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας ακολούθησαν φθίνουσα πορεία, σύμφωνα με την σημερινή ανακοίνωση (27.12.2024) ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ).
Ειδικά για τον μήνα Οκτώβριο, καταγράφηκε σημαντική αύξηση κατά 14,4% των λιανικών πωλήσεων ρούχων στην Ελλάδα, ενώ στον αντίποδα οι εξαγωγές σημείωσαν πτώση κατά 9,5%, λόγω της συνεχιζόμενης μειωμένης ζήτησης στις διεθνείς αγορές.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 ανήλθε σε 1,36 δισ. ευρώ, έναντι 1,56 δισ. ευρώ το 2023, με μείωση κατά 12,9%», σημειώνει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕΕ και προσθέτει ότι οι εξαγωγές ενδυμάτων υποχώρησαν κατά 13,2%, της κλωστοϋφαντουργίας κατά 18,7% και του βαμβακιού κατά 5,1%.
Σε πτωτική πορεία κινήθηκαν και οι εισαγωγές της αλυσίδας, υποχωρώντας κατά 3,3% στο πρώτο 10μηνο φέτος και έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, έχοντας διαμορφωθεί σε 2,76 δισ. ευρώ, από 2,87 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Όπως διευκρινίζει ο ΣΕΠΕΕ στην ανακοίνωσή του, η μείωση των εισαγωγών στην ένδυση ανήλθε σε 0,3% και στην κλωστοϋφαντουργία σε 11,5%.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ