Site icon NewsIT
14:06 | 12.03.25

Στις διεθνείς εμπορικές διαμάχες αποδίδει η Puma την πτώση των πωλήσεων της

Παπούτσια Puma

REUTERS / Abdul Saboor / File Photo

Newsit Newsroom

Το πρόγραμμα μείωσης κόστους θα περιλαμβάνει περικοπή περίπου 500 θέσεων εργασίας, κλείσιμο μη κερδοφόρων καταστημάτων και απλούστευση της γκάμας των προϊόντων της Puma

Η Puma προειδοποίησε ότι η εμπορική αβεβαιότητα και οι γεωπολιτικές εντάσεις θα πλήξουν την ανάπτυξη των πωλήσεων φέτος, στέλνοντας τη μετοχή του γερμανικού ομίλου αθλητικών ειδών στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2016.

Οι μετοχές της Puma υποχώρησαν κατά 23% σήμερα (12.3.2025), αφού η εταιρεία προέβλεψε πτώση των λειτουργικών κερδών φέτος και δήλωσε ότι οι πωλήσεις -προσαρμοσμένες για τις συναλλαγματικές μεταβολές- αναμένεται να αυξηθούν με «χαμηλό έως μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό».

Η γερμανική πολυεθνική αθλητικών δήλωσε ότι οι «εμπορικές διαμάχες» πλήττουν τη ζήτηση στις βασικές αγορές της, όπως η Βόρεια Αμερική και η Κίνα, και προέβλεψε κέρδη προ τόκων και φόρων μεταξύ 445 και 525 εκατ. ευρώ για το 2025. Το εύρος, το οποίο περιλαμβάνει 75 εκατ. ευρώ σε έκτακτα έξοδα που σχετίζονται με το πρόγραμμα αποδοτικότητας, είναι πολύ χαμηλότερο από τα 690 εκατ. ευρώ που ανέμεναν οι αναλυτές και τα 622 εκατ. ευρώ που έβγαλε πέρυσι.

Οι μετοχές του ομίλου έχουν χάσει περίπου το 50% της αξίας τους από την αρχή του έτους, ενώ υπέστησαν πτώση άνω του 20% μέσα σε μία μόνο ημέρα τον Ιανουάριο, όταν έχασε τον στόχο της για τα κέρδη του 2024. Οι μετοχές της ανταγωνίστριας Adidas υποχώρησαν επίσης αυτό το μήνα, αφού ο διευθύνων σύμβουλος Bjørn Gulden -που είχε αποσπαστεί από την Puma πριν από δύο χρόνια- δήλωσε ότι η αύξηση των πωλήσεων θα επιβραδυνθεί φέτος και προέβλεψε χαμηλότερα από τα αναμενόμενα λειτουργικά κέρδη.

Η μετοχή της Puma έχει υποχωρήσει κατά 6% κατά το τρέχον έτος. Σήμερα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Puma, Arne Freundt, δήλωσε ότι «δεν είναι ικανοποιημένος» με τη «στάσιμη κερδοφορία» της εταιρείας και υποσχέθηκε «αποφασιστικές ενέργειες» μέσω ενός προγράμματος περικοπής κόστους που ανακοινώθηκε για πρώτη φορά τον Ιανουάριο. «Έχουμε πλήρη επίγνωση των βαθύτερων αιτιών των προκλήσεών μας και τις αντιμετωπίζουμε με πλήρη εστίαση και αυστηρότητα», δήλωσε. 

Η εταιρεία ανέφερε ότι αντιμετώπισε επίσης ασθενέστερη ζήτηση κατά τους πρώτους μήνες του έτους «λόγω των αδύναμων επιδόσεων στις ΗΠΑ και την Κίνα». Η Freundt δήλωσε ότι οι πελάτες της στις ΗΠΑ είχαν «περιορισμένο προϋπολογισμό λόγω της αυξημένης ανασφάλειας» μετά τις πρόσφατες αλλαγές στην πολιτική των ΗΠΑ, προσθέτοντας ότι η εταιρεία είχε συνυπολογίσει τους νέους δασμούς στις τρέχουσες προοπτικές της.

Η Puma δήλωσε ότι οι πωλήσεις προσαρμοσμένες σε συναλλαγματικές ισοτιμίες θα διαμορφωθούν σε «χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό» πίσω από το πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ τα λειτουργικά κέρδη θα είναι «σημαντικά χαμηλότερα» από τα 160 εκατ. ευρώ που ανέφερε για την ίδια περίοδο πέρυσι. Ο οικονομικός διευθυντής Markus Neubrand δήλωσε ότι η μάρκα αθλητικών ειδών είχε αυξήσει τις παραδόσεις στις ΗΠΑ πριν τεθούν σε ισχύ οι δασμοί και είχε μειώσει τις εισαγωγές από την Κίνα στις ΗΠΑ στο 10%, από 30% που ήταν ιστορικά, μεταφέροντας την παραγωγή σε άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας. 

Ενώ η Puma έχει χάσει σε μεγάλο βαθμό την έκρηξη των ρετρό εκπαιδευτικών που έχει οδηγήσει τις πωλήσεις της ανταγωνίστριας Adidas, ποντάρει στο Speedcat – ένα παπούτσι εμπνευσμένο από την πίστα του αγώνα σε ρετρό στυλ – για να γίνει best seller. Ο Freundt δήλωσε ότι οι πωλήσεις του Speedcat φαίνονται «πολλά υποσχόμενες» και θα κλιμακωθούν αυτό το καλοκαίρι, αλλά οι αναλυτές της Citi προειδοποίησαν ότι οι υποτονικές προβλέψεις της εταιρείας για το πρώτο τρίμηνο δείχνουν «φτωχή δυναμική» για το μοντέλο.

Η Puma δήλωσε ότι το πρόγραμμα μείωσης του κόστους θα περιλαμβάνει την περικοπή περίπου 500 θέσεων εργασίας, το κλείσιμο μη κερδοφόρων καταστημάτων και την απλούστευση της γκάμας των προϊόντων της. Η πρωτοβουλία αυτή αναμένεται να προσθέσει 25 εκατ. ευρώ στα λειτουργικά κέρδη του 2025, αφαιρουμένων των εξόδων.

Η εταιρεία στοχεύει σε λειτουργικό περιθώριο κέρδους 8,5% έως το 2027, από 7,1% το 2024. Οι αναλυτές της Deutsche Bank σημείωσαν ότι – σε σύγκριση με ένα εκτιμώμενο περιθώριο κέρδους 6% φέτος – ο στόχος «μοιάζει φιλόδοξος σε αυτό το στάδιο». Η Puma μείωσε το μέρισμά της στα 0,61 ευρώ ανά μετοχή, από 0,82 ευρώ το προηγούμενο έτος. 

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version