- Σημαντική απόφαση που δείχνει αλλαγή κλίματος - Ως και 4,6 δισ. θα δοθούν για έργα υποδομής - Αντιδρά ο άξονας Γερμανίας-Αυστρίας
Μέσω twitter η δανική προεδρία χαρακτήρισε την απόφαση “ένα σημαντικό ορόσημο για τις υποδομές, την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη”.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε σε ένα σχέδιο να συγκεντρωθούν κεφάλαια για την αναβάθμιση υποδομών μέσω ευρωπαϊκών ομολόγων ανάπτυξης, ωστόσο η Γερμανία συνέχισε να αντιτίθεται στην πιο φιλόδοξη ιδέα της έκδοσης ευρωομολόγων.
Η εξέλιξη σημειώθηκε μια ημέρα πριν από την άτυπη σύνοδο κορυφής στις Βρυξέλλες για την οικονομική ανάπτυξη.
Πολλές ήταν οι χώρες που χαιρέτησαν την απόφαση καθώς πολλοί είναι εκείνοι που τη θεωρούν το πρώτο βήμα πριν την απόφαση για ευρωομόλογο, ωστόσο στο Βερολίνο ανώτατα στελέχη της κυβέρνησης επέμεναν ότι η καγκελάριος Άγγελα Μέρκελ δεν θα υπαναχωρήσει από την αντίθεσή της στην έκδοση ευρωομολόγων ενώ υπέρ της γερμανικής στάσης εμφανίστηκε να τοποθετείται η υπουργός Οικονομικών της Αυστρίας Μαρία Φέκτερ. “Να χρηματοδοτηθεί η ανάπτυξη με χρέος; Αυτές οι ιδέες είναι τόσο πεπαλαιωμένες”
Η άτυπη Σύνοδος σήμερα αναμένεται να κρίνει πολλά προς αυτή την κατεύθυνση καθώς η επίσημη πρώτη του Γάλλου προέδρου που επιχειρεί αλλαγή στο κλίμα θα δείξει εαν και κατα πόσο υπάρχουν περιθώρια σημαντικών αλλαγών.
Το σχέδιο , δεν είναι νέο, είχε προταθεί για πρώτη φορά το 2010, προβλέπει ότι 230 εκατ. ευρώ από τον προϋπολογισμό της ΕΕ θα διατεθούν για την αντιστάθμιση του οικονομικού κινδύνου σε ό,τι αφορά τον δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την υλοποίηση έργων υποδομής.
Οι κοινές εγγυήσεις από μέρους της ΕΕ και της ΕΤΕπ θα μειώσουν τον οικονομικό κίνδυνο για τα έργα, κάνοντάς τα πιο ελκυστικά για τις τράπεζες, τα συνταξιοδοτικά ταμεία και επενδυτικά κεφάλαια που αναζητούν ασφαλείς επενδύσεις, μειώνοντας εν μέρει το βάρος για τις κυβερνήσεις που δυσκολεύονται να χρηματοδοτήσουν δημόσια έργα.
Ο Επίτροπος της ΕΕ αρμόδιος για την Οικονομία Όλι Ρεν είπε ότι το πιλοτικό αυτό σχέδιο, που θα τεθεί σε εφαρμογή πριν από τα τέλη του 2013, θα μπορούσε να μοχλεύσει “έως και 4,6 δισ. ευρώ” ιδιωτικών επενδύσεων για ορισμένα σημαντικά έργα.
Ωστόσο οι Ευρωπαίοι παράγοντες τονίζουν πως από μόνα τους δεν μπορούν να αποτελέσουν λύση.