Site icon NewsIT

Τα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ προϊόντα τις ημέρες του κορονοϊού

13.04.2020 | 15:46
Τα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ προϊόντα τις ημέρες του κορονοϊού

Στους «ρυθμούς» του κορονοϊού κινούνται οι ελληνικές επιχειρήσεις. Αγωνιούν για την επόμενη ημέρα και πώς θα διαχειριστούν τις συνέπειες της εξάπλωσης του επικίνδυνου ιού στο ελληνικό επιχειρείν. Εταιρείες, όπως αυτές που παράγουν όσπρια και ρύζι διπλασίασαν τις πωλήσεις τους, όμως κάποιες άλλες υποχρεώθηκαν να αναστείλουν την παραγωγή τους.

Για τις συνέπειες της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία του ιού στις ελληνικές εταιρείες,  τους προβληματισμούς τους για την παραγωγή, τις πωλήσεις και τις εξαγωγές, καθώς και για τη σημασία των δεσμών που έχουν αναπτύξει με τους εργαζόμενους τους, μιλά στο newsit.gr και τη Μαίρη Παπακωνσταντίνου, ο Άγις Πιστιόλας πρόεδρος της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και μέλος του δ.σ  της Agrino – ΕΥ.ΓΕ Πιστιόλας Α.Ε, ηγέτιδας στην κατηγορία ρυζιών και οσπρίων στην Ελλάδα. Στη συνέντευξη που παραχώρησε ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

Οι κλάδοι που έχουν υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα λόγω κορονοϊού

«Υπάρχουν εταιρείες, που υπό το βάρος των νέων συνθηκών αναγκάστηκαν να διακόψουν την παραγωγή τους. Για παράδειγμα, εταιρείες που παράγουν σχολικά είδη, εταιρείες ξηρών καρπών, καθώς κι αυτές που παράγουν οινοπνευματώδη είχαν σημαντικό θέμα επειδή η αγορά του χονδρεμπορίου έχει καταβαραθρωθεί. Από την άλλη υπάρχουν εταιρείες που κρατάνε ακόμα κάποιες δυνάμεις, καθώς αντιμετωπίζουν μεν πτώση της ζήτησης, όχι όμως τόσο μεγάλη, ενώ υπάρχουν κι εταιρείες που είχαν αύξηση της ζήτησης,  επειδή παράγουν. Ωστόσο, ακόμα κι αυτές που αυξήσανε την παραγωγή τους έχουν να αντιμετωπίσουν πρωτόγνωρα προβλήματα, καθώς βρίσκονται μεν σε καλύτερη θέση, ωστόσο δεν είναι γι΄αυτές ένα ευτυχές γεγονός για τρεις λόγους: Ο πρώτος είναι ότι σε έκτακτες περιστάσεις η αύξηση της παραγωγής οδηγεί και σε αύξηση του κόστους παραγωγής του προϊόντος, ο δεύτερος είναι ότι θα το βρουν μπροστά τους, διότι η υπεραποθεματοποίηση δεν βοηθάει κανέναν στην πραγματικότητα, αφού κάποια στιγμή έχεις ξαφνικές υψηλές καταναλώσεις, άρα παραγωγές, άρα υψηλότερο κόστος παραγωγής  και στη συνέχεια έχεις μια μεγάλη προβλεπόμενη μείωση, όταν βγούμε από την κρίση, οπότε πρέπει να προσαρμόσεις ξανά τον κόσμο σου. Ο τρίτος λόγος, είναι ότι επειδή μπαίνουμε σε μία περίοδο πιο ζεστή, προϊόντα που είναι «ζωντανά», όπως το όσπριο, απαιτούν αυξημένη προσοχή στους όρους υγιεινής των χώρων που αποθηκεύονται, καθώς ένα προϊόν μπορεί να επιμολύνει και τα υπόλοιπα».   

Κοινή στρατηγική από τα μέλη του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ

«Σχετικά με τα ειδικά μέτρα προστασίας, καθαριότητας και υγιεινής που κρίνονται απαραίτητα λόγω κορονοϊού, στα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ λειτουργούμε με συλλογικότητα γι΄αυτό και ανταλλάσσουμε απόψεις για τις πρακτικές που ακολουθεί η κάθε μία εταιρεία. Επίσης, ενώσαμε τις φωνές μας, όταν θέλαμε να αυξήσουμε τους ΚΑΔ (Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας των κλάδων που πλήττονται από την εξάπλωση του κορονοϊού)».

Το στοίχημα των εξαγωγών

«Όπως στην Ελλάδα, έτσι και στο εξωτερικό, οι τάσεις, αυξητικές ή μειωτικές, είναι κοινές. Υπάρχουν δύο βασικές κατηγορίες αγορών, η λεγόμενη ζεστή αγορά (σούπερ μάρκετ και λιανεμπόριο) και η κρύα αγορά (ξενοδοχεία, εστίαση, τουριστικές περιοχές). Παγκοσμίως έχει αυξηθεί η ζεστή αγορά και έχει δραματικά μειωθεί, έως μηδενιστεί, η αγορά του food service, των ξενοδοχείων, των catering και της εστίασης. Άρα, παρατηρείται, στα κανάλια που είναι τα τυποποιημένα προϊόντα, να υπάρχει αύξηση πωλήσεων και αύξηση των εξαγωγών, ενώ αντίθετα, στα χύμα προϊόντα που εξυπηρετούν την κρύα αγορά, υπάρχει μείωση. Οπότε συμβαίνει το εξής περίεργο, ένας αντιπρόσωπος μιας εταιρείας που παράγει τυποποιημένο και χύμα προϊόν, -δηλαδή, ο ίδιος να σερβίρει και την λιανεμπορική αγορά και το catering – έχει μεγάλη πτώση στη μία αγορά και αύξηση στην άλλη, οπότε υπάρχει ισορροπία. Όποιος όμως δραστηριοποιείται σε μία από τις δύο αγορές, τότε θα έχει αντίστοιχα είτε μεγάλη πτώση είτε μεγάλη αύξηση».

Το μέλλον των εργαζομένων στις ελληνικές επιχειρήσεις

«Η κρίση στην Ελλάδα βρίσκεται σε άμεση συσχέτιση με το τι θα γίνει στο παγκόσμιο περιβάλλον. Ας ξεχάσουμε όμως, το παγκόσμιο περιβάλλον και ας δούμε τι μπορεί να γίνει στη χώρα μας. Οι εταιρείες που ανήκουν στο ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, είναι αρκετά χρόνια στην ελληνική αγορά και τα στελέχη τους, οι εργαζόμενοί τους είναι μέλη της οικογένειάς τους. Οπότε αυτή τη στιγμή τους προστατεύουν σαν να ήταν μέλη της οικογένειάς τους με τη βοήθεια των μέτρων της κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  Σε ένα φάσμα των επομένων μηνών, δεν νομίζω σε μέσα επίπεδα ότι θα υπάρχει κάποιο ζήτημα. Υπάρχουν εταιρείες νοικοκυρεμένες, που έχουν προβλέψει να υπάρχει κάποιο ταμειακό διαθέσιμο και αυτό είναι η σοφή κίνηση που πρέπει να κάνουν όλες οι εταιρείες ακόμα και με την υποστήριξη των τραπεζικών υπηρεσιών. Οπότε είμαι βέβαιος ότι, σαν μέσος όρος για τους επόμενους μήνες, οι εργαζόμενοι δεν έχουν να φοβηθούν». 

Τα μέτρα της Κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη στήριξη των επιχειρήσεων

«Στο βαθμό των δυνατοτήτων που μας παρέχουν οι συνεργάτες μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, νομίζω ότι τα μέτρα που έχουν μέχρι στιγμής αποδοθεί είναι στη σωστή κατεύθυνση. Το θέμα, όμως δεν είναι τι θα γίνει στη χώρα μας, αλλά στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον. Τα τελευταία χρόνια η οικονομία μας στηρίζεται στην υποστήριξη των υπολοίπων χωρών και κυρίως της Ε.Ε. Το πρόβλημα είναι τόσο μεγάλο, που ακόμα και η Ε.Ε. θα πρέπει  να συνεργαστεί με τις υπόλοιπες μεγάλες οικονομικές δυνάμεις για να βρεθεί μια λύση μακροοικονομική. Και βέβαια όλα αυτά, υπό την αίρεση, ότι κάποια στιγμή θα λάβει ένα τέλος. Στηριζόμαστε όλοι στους επιστήμονες».

Κατακόρυφη ζήτηση για ρύζια και όσπρια

«Το Μάρτιο υπήρξε διπλασιασμός των ποσοτήτων που καταναλώθηκαν από τα σούπερ μάρκετ.  Προφανώς κάποιες ποσότητες έχουν καταναλωθεί καθώς μένουμε σπίτι, οπότε ελπίζουμε ότι αυτή η υπεραποθεματοποίηση θα διαρκέσει λιγότερο χρόνο. Όμως αυτό που συμβαίνει δεν είναι συμφέρον για το κοινωνικό σύνολο όλης της χώρας»

Ενέργειες ΕΚΕ της Πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ

«Πρέπει να είμαστε περήφανοι ως Έλληνες. Είναι πολύ θετικό, το να αναφερόμαστε από τα παγκόσμια μέσα ως παράδειγμα προς μίμηση, με τη συμπεριφορά που δείξαμε. Επίσης είναι πολύ θετική εξέλιξη, γιατί καθώς πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι, βγαίνουν οι ανάγκες για την τουριστική διεργασία και βλέπουμε ότι είμαστε πάλι στις λίστες των χωρών που θα θέλανε πρώτες να επισκεφθούν, προφανώς και για το λόγο των χαμηλών κρουσμάτων που έχουμε. Τα μηνύματα αυτά είναι πολύ αισιόδοξα. Όσον αφορά τα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ προφανώς η χώρα στα δύσκολα ενώνεται, όπως συνέβη και σε προηγούμενες κρίσεις. Εκεί, φαίνεται η ψυχοσύνθεση του Έλληνα. Τα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, είναι πρωτοβουλία με έδρα, παραγωγή και ιδιοκτησία στην Ελλάδα, άρα μένουμε Ελλάδα και προσπαθούμε να χτυπήσουμε το πρόβλημα της χώρας που είναι το παραγωγικό της έλλειμμα. Άρα ως Έλληνες, είμαστε παρόντες σε αυτήν την κρίση. Πάρα πολλές εταιρείες είτε το δείχνουν είτε δεν το δείχνουν, υποστηρίζουν με ό,τι μέσα διαθέτουν την κοινωνία. Εκτός από στήριξη που υπάρχει από πολλά μέλη μας στο βαθμό των δυνατοτήτων στο υγειονομικό προσωπικό και τον εξοπλισμό των νοσοκομείων, έχουμε και σημαντική στήριξη με τα προϊόντα μας στους αναξιοπαθούντες και στις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες, που τώρα λόγω κορονοϊού έχουν πολύ μεγαλύτερες ανάγκες από πριν. Η στήριξη των εταιρειών μας αφορά όλη την επικράτεια, καθώς εταιρείες, στηρίζουν τα περιφερειακά νοσοκομεία. Με το ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος), ξεκινάμε συνεργασία σε διάφορες περιοχές υψηλής ευαισθησίας όπως στην Καστοριά, στην Ξάνθη, την Αττική στηρίζοντας ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Το κάνουμε συνέχεια και θα το κάνουμε πιο έντονα σε σχέση με άλλες περιόδους.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη

Ο Άγις Πιστιόλας στο newsit.gr

 

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version