Site icon NewsIT

Τα… “κλειδιά” του ΟΛΠ στην Cosco – Ολοκληρώθηκε η συμφωνία

10.08.2016 | 16:06
Φωτογραφία Eurokinissi

Φωτογραφία Eurokinissi

Έναντι 368,8 εκατ. ευρώ η Cosco απέκτησε και με τη... βούλα το 67% του ΟΛΠ. Η κινέζικη εταιρία έχει πλέον στα χέρια της τον έλεγχο της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού.

Η συμφωνία ανάμεσα στις δυο πλευρές, που είχε ανακοινωθεί στις αρχές Ιουνίου από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και επισφραγίστηκε με την επίσκεψή του στο Πεκίνο, “έκλεισε” με κάθε… επισημότητα την Τετάρτη (10.08.2016) με την καταβολή, από πλευράς της Cosco, του ποσού των 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 51% του ΟΛΠ.

Σε ειδικό λογαριασμό υπέρ του δημοσίου, η κινέζικη εταιρία κατέθεσε άλλα 88 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο υπόλοιπο 16% του μετοχικού κεφαλαίου, το οποίο θα αποκτήσει αφού ολοκληρώσει τις επενδύσεις τις οποίες έχει δεσμευτεί να κάνει.

Το πρωί της Τετάρτης, η Cosco και το ΤΑΙΠΕΔ υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης. Οι υπογραφές για τη μεταβίβαση του 51% του ΟΛΠ στην Cosco “έπεσαν” σε ειδική τελετή, όπου το παρών έδωσαν διευθυντής του διοικητικού συμβουλίου και πρόεδρος της Cosco Shipping Wan Min, ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Cosco Shipping Ye Weilong, o γενικός διευθυντής στρατηγικής και εταιρικής διαχείρισης Feng Boming, ο πρόεδρος της Cosco Shipping Hong Kong Zhu Jianhui, ο πρόεδρος της Cosco Shipping Europe Lin Ji, ο γενικός διευθυντής του ΣΕΠ Fu Chengqiu καθώς και ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας.

Στη συνέχεια, με πρόσκληση του προέδρου του ΧΑΑ Ιακώβου Γεωργανά και του διευθύνοντος συμβούλου Σωκράτη Λαζαρίδη, και συνοδευόμενος από τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, ο Wan Min μετέβη στο Χρηματιστήριο για να κρούσει το καμπανάκι του Χρηματιστηρίου, εγκαινιάζοντας την αρχή μίας νέας εποχής για το λιμάνι του Πειραιά. Στην εκδήλωση, το παρών έδωσαν μεταξύ άλλων ο Gao Wengi, σύμβουλος και επιτετραμμένος της πρεσβείας της Κίνας και ο Χαράλαμπος Γκότσης, πρόεδρος της Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης, η Cosco θα επενδύσει 293,8 εκατομμύρια ευρώ σε μια σειρά έργων, στα οποία περιλαμβάνονται:
– η επέκταση των υποδομών για τα κρουαζιερόπλοια
– η αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και
– η κατασκευή ενός πολυώροφου χώρου στάθμευσης πλησίον του λιμανιού των οχηματαγωγών (RORO).

«Οι μελλοντικές επενδύσεις του Ομίλου έχουν ως στόχο τη μετατροπή του λιμένα του Πειραιά στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, καθιστώντας το στρατηγικό σημείο στην Ευρώπη καθώς και το μεγαλύτερο λιμάνι αναχώρησης στον κόσμο για εταιρείες κρουαζιέρας. Η Cosco Shipping θα επενδύσει σε αποβάθρα βεληνεκούς 300,000DWT καθώς και στην αναβάθμιση των γύρω υποδομών, με στόχο την ενίσχυση της δυνατότητας επισκευής πλοίων, καθώς και στην ανεύρεση ευκαιριών σε ότι αφορά την επισκευή υπεράκτιου εξοπλισμού.

Παράλληλα, ο Όμιλος θα επενδύσει στο λιμάνι οχηματαγωγών και στον πολυώροφο χώρο στάθμευσης, που θα καταστήσει τον Πειραιά ως το σημαντικότερο τερματικό αυτοκινήτων στην Μεσόγειο. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος θα επιταχύνει την κατασκευή του China-Europe Land-Sea Express Line, φέρνοντας την Κίνα και την Νοτιοανατολική Ευρώπη ένα βήμα πιο κοντά.

Ο Όμιλος θα αναλάβει την ανάπτυξη των logistics και της αποθήκευσης, τη στρατηγική πρωτοβουλία “One Belt One Road”, καθώς και το γεωγραφικό πλεονέκτημα του λιμανιού να αναπτυχθεί ως το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, καθώς και η νότια πύλη προς της Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και των Βαλκανίων. Οι επενδύσεις αυτές αναμένεται να δημιουργήσουν περισσότερες νέες θέσεις εργασίας καθώς και μια καλύτερη πλατφόρμα ανάπτυξης για τις νεότερες γενιές Ελλήνων», αναφέρει η Cosco σε ανακοίνωσή της.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ «το δεύτερο στάδιο της συναλλαγής προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός πέντε ετών από σήμερα με την εκπλήρωση των όρων της Συμφωνίας Αγοραπωλησίας Μετοχών (SPA), εκ των οποίων βασικός είναι η επιτυχής ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων συνολικής αξίας 300 εκατ. ευρώ, οπότε η Cosco (Hong Kong) Group Limited θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ επιπλέον 88 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει το μερίδιό της στoν ΟΛΠ κατά 16%, σε 67%.

Η συνολική αξία της συμφωνίας αποτιμάται στα 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει: την ανωτέρω προσφορά των 368,5 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ), αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2052»,.

Ποια είναι η China COSCO Shipping Corporation Limited

Η China COSCO Shipping Corporation Limited (China Cosco Shipping), που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των COSCO Group και Chins Shipping Group, ανακοίνωσε επίσημα την ίδρυσή της στις 18 Φεβρουαρίου 2015 στη Σαγκάη. Ο νέος όμιλος είναι εγγεγραμμένος στην Ελεύθερη Ζώνη Εμπορίου Lujiazui της Σαγκάη, με εγγεγραμμένο κεφάλαιο ύψους 11 δισ. RMB. Το ενεργητικό του Ομίλου ξεπερνά τα 610 δισ. RMB , και απασχολεί πάνω από 118.000 εργαζόμενους. 

Ο συνολικός στόλος της China COSCO Shipping απαρτίζεται από 1.114 πλοία χωρητικότητας 85.32 εκατ. DWT, κατατάσσοντάς την ως τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως. Ο ιδιόκτητος στόλος ξηρού φορτίου της COSCO (365 πλοία / 33,52 εκατ. DWT),ο στόλος tanker (120 πλοία / 17,85 εκατ. DWT), καθώς και ο στόλος γενικών και εξειδικευμένων φορτίων (3 εκατ. DWT), κατέχουν την πρώτη θέση στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας.

Η Εταιρεία έχει στην ιδιοκτησία της πάνω από 46 τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων σε όλο τον κόσμο, με πάνω από 109 θέσεις ελλιμενισμού. Η παγκόσμια δυναμικότητα των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων ανέρχεται σε 95 εκατ. TEU, η δεύτερη μεγαλύτερη παγκοσμίως. Ο παγκόσμιος όγκος πωλήσεων των καυσίμων των πλωτών δεξαμενών της ξεπερνά τα 25 εκατ. τόνους, κατατάσσοντάς τη στη δεύτερη θέση παγκοσμίως. Ο κλάδος της μίσθωσης χρηματοκιβωτίων ξεπερνά τα 2,7 εκατ. TEU, κάτι που τον καθιστά τον τρίτο μεγαλύτερο στον κόσμο. Η χωρητικότητα του στόλου εμπορευματοκιβωτίων είναι 1,58 εκατ. TEU, ήτοι ο τέταρτος μεγαλύτερος στον κόσμο. Η υπεράκτια επάρκεια μηχανολογικής κατασκευής και το vessel agency της China COSCO Shipping είναι επίσης από τα κορυφαία παγκοσμίως.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version