Αλλάζει άρδην το τοπίο σε τουριστικούς προορισμούς, που από τις αρχές του έτους είχαν εξασφαλίσει το 100% της πληρότητας των ξενοδοχείων τους. Η υγειονομική κρίση του κορονοϊού δημιουργεί εκ νέου τα θεμέλια που θα κινηθεί η φετινή καλοκαιρινή σεζόν, αρχής γενομένης από την 1η Ιουλίου, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα. Πως είναι η εικόνα σε Σαντορίνη και Δωδεκάνησα.
Σαντορίνη για όλα τα βαλάντια
«Στη Σαντορίνη υπάρχουν δωμάτια για όλα τα βαλάντια. Είναι ευκαιρία για τους Έλληνες να επισκεφθούν το δημοφιλές νησί και να απολαύσουν τις ομορφιές του, καθώς φέτος, η τουριστική κίνηση θα είναι αισθητά μειωμένη, σε σχέση με πέρυσι» δηλώνει στο newsit.gr o κ. Νομικός.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στο δημοφιλές νησί που ετησίως δέχεται περίπου 3 εκατομμύρια τουρίστες το χρόνο, οι κρατήσεις στα ξενοδοχεία είχαν καλυφθεί σχεδόν εξ΄ολοκλήρου από το Φεβρουάριο, λίγο, προτού ληφθούν τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση του κορονοϊού.
Όμως, τα νέα δεδομένα και το γεγονός ότι οι πτήσεις τσάρτερ θα καθυστερήσουν να ξεκινήσουν, υποχρεώνει τους επαγγελματίες στη Σαντορίνη να χαράξουν νέα στρατηγική.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Έτσι, οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες είναι αποφασισμένες να παραμείνουν κλειστές τη φετινή σεζόν. Αντίθετα, πληρότητα προβλέπεται για τα ξενοδοχεία που βρίσκονται στην καλντέρα, καθώς υπάρχει μεγάλη ζήτηση από ξένους τουρίστες, που περιμένουν εναγωνίως την επανέναρξη των αεροπορικών πτήσεων. Από την πλευρά τους μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που είναι περισσότερο ευέλικτες, στηρίζουν τις προσδοκίες τους στον εσωτερικό τουρισμό.
Ξενοδοχειακοί παράγοντες εκτιμούν ότι φέτος η τουριστική κίνηση στη Σαντορίνη θα φθάσει στο 40% σε σχέση με πέρυσι, εκτιμώντας ότι, εάν τα ξενοδοχεία λειτουργήσουν από την 1η Ιουλίου, το δημοφιλές νησί θα επισκεφθούν 500.000 τουρίστες.
Αγωνία στα Δωδεκάνησα
πεπεισμένοι, ότι απλά θα δουν κόσμο και όχι ότι θα γεμίσουν ασφυκτικά – όπως προσδοκούσαν στις αρχές του χρόνου – είναι στη Ρόδο και την Κω. Τα δύο πιο δημοφιλή νησιά των Δωδεκανήσων, τις καλές εποχές τα επισκέπτονται 3,5 εκατ. τουρίστες, όταν τα υπόλοιπα νησιά του συμπλέγματος προσελκύουν μόλις 500.000 άτομα το χρόνο.
Μεταφέροντας στο newsit.gr την αγωνία των παραγόντων της αγοράς ο κ. Πάππου αναφέρει πως: «Η εκτίμηση του συνόλου της αγοράς είναι ότι ο τζίρος από την καθαρόαιμη τουριστική περίοδο σε Ρόδο και Κω, δεν θα προσεγγίσει το 50% της περυσινής. Εάν γίνει το 40% της περυσινής, θα είμαστε τυχεροί».
Εξάλλου, φοβούμενοι για κρούσματα κορονοϊού και πώς θα τα αντιμετωπίσουν, πολλοί ξενοδόχοι προτιμούν να «χάσουν» τη σεζόν.
Με κριτήριο την τόνωση του τουρισμού και προκειμένου η νησιωτική Ελλάδα να γίνει ανταγωνιστική έναντι της γειτονικής Τουρκίας, ο κ. Πάππου τονίζει για μια ακόμα φορά ότι: «Η μείωση του ΦΠΑ αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να καταστεί ανταγωνιστική η τουριστική μας βιομηχανία. Περισσότερο από ποτέ, χρειαζόμαστε έσοδα από την κατανάλωση».
Όσον αφορά τον εγχώριο τουρισμό, ο ίδιος, τονίζει, ότι υπάρχει μεγάλη γκάμα σε ξενοδοχεία που απευθύνονται σε όλα τα οικονομικά στρώματα. Το απαγορευτικό ωστόσο, είναι το υψηλό κόστος των μεταφορικών, κρούοντας για μια ακόμα φορά το καμπανάκι για μείωση του κόστους των αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.