Τα εκπτωτικά καταστήματα, αποτελούν το μεγάλο στοίχημα του λιανεμπορίου. Οι επενδύσεις για νέα καταστήματα που εκτείνονται από λίγα τετραγωνικά μέτρα και βρίσκονται σε εμπορικές γειτονιές, μέχρι πολυκαταστήματα, που στους χώρους τους «φιλοξενούν» επώνυμες μάρκες σε τιμές στοκ, «κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος». Στην πραγματικότητα, «τα outlet στηρίζουν το λιανεμπόριο», όπως τονίζουν στο newsit.gr, παράγοντες της αγοράς.
Παρά την οικονομική κρίση, η αγορά των outlets μετρά τζίρο γύρω στα 200 εκατ. ευρώ. Η στροφή των καταναλωτών σε εκπτωτικά προϊόντα, ωθεί τις επιχειρήσεις στο να δημιουργήσουν το δικό τους outlet.
Τα επιχειρηματικά βήματα για τα καταστήματα
Στο πλαίσιο αυτό, την «είσοδό» της στην κατηγορία outlet, ανακοίνωσε πρόσφατα η Intersport του ομίλου Fourlis, που διαθέτει αλυσίδα με 51 καταστήματα. Tο πρώτο outlet σημείο εγκαινιάστηκε στην λεωφόρο Κηφισού, στο παλιό κτίριο της κλωστοϋφαντουργίας Μουζάκη που αναπτύχθηκε από τη Hines, ενώ στο τέλος του μήνα ένα νέο corner 300 τ.μ. της αλυσίδας θα δημιουργηθεί στο Factory Outlet του αεροδρομίου. Λίγο νωρίτερα, τα Factory Outlet ανακοίνωναν επίσης, ότι για τη φετινή σεζόν, η γκάμα εμπλουτίζεται με νέες φίρμες, όπως Benetton και Unity. Όσον αφορά την πορεία που καταγράφουν τα τρία πολυκαταστήματα Factory Outlet, σε Πειραιά. Εμπορικό Πάρκο Αεροδρομίου και Άγιο Στέφανο, αυτή κινείται ανοδικά.
Μικρότερες επίσης, αλυσίδες, επιλέγουν να δημιουργήσουν αυτόνομα σημεία πώλησης για να στεγάσουν το στοκ εμπόρευμά τους, επιλέγοντας συχνά το εκπτωτικό κατάστημα που θα ανοίξουν, να γειτνιάζει με το κατάστημα που φιλοξενεί την νέα κολεξιόν. Αυτή την λύση επέλεξε η Sports Café αλυσίδα που δραστηριοποιείται με 6 σημεία πώλησης και ήδη ετοιμάζεται να ανοίξει ένα νέο outlet κατάστημα, στα Βριλήσσια, όπου ήδη δραστηριοποιείται εδώ και καιρό. Κάτι ανάλογο έχει πράξει και στα νότια προάστια, όπου το κατάστημα που πουλά την καινούργια συλλογή, βρίσκεται σε κοντινή απόσταση με αυτό που πουλάει εμπορεύματα της περασμένης χρήσης, σε εκπτωτικές τιμές.
Τρέχουν οι εξελίξεις
Προχωρημένα σχέδια για να δραστηριοποιηθεί στην αγορά outlet είχε κάνει και ο όμιλος Χαραγκιώνη. Το αρχικό πλάνο προέβλεπε τη μετατροπή του άλλοτε εμπορικού κέντρου Athenian Capitol επί των οδών 3ης Σεπτεμβρίου και Ιουλιανού, σε εκπτωτικό κέντρο, απόφαση που τελικά έδωσε τη «σκυτάλη» στη δελεαστική πρόταση της πολυεθνικής Sitel, για να χρησιμοποιήσει το κτίριο ως έδρα για παροχή τηλεφωνικών υπηρεσιών.
Όσον αφορά την προσέλευση των καταναλωτών στα εκπτωτικά καταστήματα, σε ανοδική τροχιά κινείται η επισκεψιμότητα σε εκπτωτικές «γειτονιές» όπως το Mc Arthur στα Σπάτα. Ιδιαίτερα τις Κυριακές, που το εκπτωτικό χωριό καθιέρωσε να μένει ανοιχτό, μετά από την καραντίνα και τον κορονοϊό, η προσέλευση ξεπερνά κάθε προσδοκία. Ανάλογη είναι η επισκεψιμότητα και στο Fashion City Outlet στη Λάρισα, καθώς και στο One Salonica Outlet στη Θεσσαλονίκη.
*Της Μαίρης Παπακωνσταντίνου.