Η λογική του υπουργείου πάντως έχει δυο βάσεις. Η μια είναι ότι δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση τα έσοδα από τα τέλη να πέσουν κάτω από τα 1,1 δισ. ευρώ, αλλά ταυτόχρονα να υπάρξει σαφείς εξορθολογισμός της τιμής των τελών με βάση την αξία του αυτοκινήτου και τους ρύπους που αυτό εκπέμπει.
Υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος είπε στο newsit.gr ότι ακόμη δεν έχει παρθεί καμία απόφαση. Ωστόσο θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας για παλιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού οι ιδιοκτήτες των οποίων καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας κατά χιλιάδες καθώς πλέον η κίνησή τους είναι ασύμφορη, ενώ και η τιμή τους είναι μικρή για να πωληθούν.
Κατά τις πληροφορίες του newsit.gr τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό, την ηλικία, τους ρύπους και την εμπορική αξία.
Ο συνδυασμός αν ισχύσει για όλα τα αυτοκίνητα θα φέρει τα πάνω κάτω στα τέλη καθώς ένα αυτοκίνητο του 2008, 1.400 κυβικών εμπορικής αξίας 10.000 ευρώ θα έχει σαφώς μεγαλύτερα τέλη κυκλοφορίας από ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο του οποίου η αξία είναι 5.000 ευρώ.
Αντίστοιχα εάν ισχύσει και η επιβάρυνση για τους ρύπους και τα δύο παραπάνω αυτοκίνητα ανεξάρτητα απ’ την εμπορική τους αξία θα επιβαρυνθούν σημαντικά.
Την ίδια στιγμή τα αυτοκίνητα προ του 2010 θα επιβαρυνθούν σημαντικά σε σχέση με τα πιο καινούργια αυτοκίνητα λόγω των ρύπων.
Για παράδειγμα καινούργιο ένα 1.400αρι 150 ίππων αξίας 20.000 ευρώ πλήρωσε πέρυσι τέλη 108 ευρώ. Ένα 1.400αρι του 2008 με 150 ίππους που σήμερα αξίζει 10.000 ευρώ πλήρωσε πέρυσι 255 ευρώ. Αν υπολογιστούν οι τέσσερις παράμετροι το καινούργιο αυτοκίνητο θα επιβαρυνθεί ως προς την εμπορική του αξία, όμως το παλιό θα επιβαρυνθεί για τους ρύπους.
Θα δοθεί μεγαλύτερο βάρος στους ρύπους ή στην αξία του αυτοκινήτου;
Στην Ευρώπη η… μόδα θέλει τους ρύπους να καθορίζουν τα τέλη. Αν αυτό ισχύσει τότε τα παλιότερα αυτοκίνητα θα επιβαρυνθούν περισσότερο, αν υπερισχύσει η τιμή τότε τα καινούργια θα χάσουν και θα υπάρξει και πρόβλημα στην αγορά.
Τη… σπαζοκεφαλιά καλείται να λύσει το υπουργείο που όπως “ομολογεί” δεν έχει λάβει αποφάσεις.
Όλα αυτά ενώ μπαίνουμε στον Οκτώβριο, ένα μήνα και κάτι δηλαδή πριν “ανέβoυν” στο taxisnet τα τέλη του 2017 που μάλλον θα επιφυλάσσουν δυσάρεστες εκπλήξεις για τους περισσότερους.