Από σενάριο σε σενάριο το πάει το θέμα των τελών κυκλοφορίας τον τελευταίο καιρό και για το μόνο που υπάρχει διαβεβαίωση από επίσημα χείλη είναι ότι όσοι έχουν παλιό αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού το οποίο … χρυσοπλήρωναν ως τώρα, θα δουν σημαντική ελάφρυνση. Τελευταίο σενάριο, ως προς αυτό είναι ότι θα υπάρξει μείωση των τελών κυκλοφορίας 10% στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού άνω των 5 ετών.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σε ότι αφορά στην πλειοψηφία των ιδιοκτητών αυτοκινήτων, εκείνους δηλαδή που έχουν αυτοκίνητα από 1.000 ως και 1.600 κυβικά τα σενάρια που κυκλοφορούν είναι δύο.
Το πρώτο λέει ότι θα ξεκινήσουν να υπολογίζονται τα τέλη με βάση του ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα από το 2007 και μετά.
Το δεύτερο σενάριο λέει ότι με βάση τους ρύπους θα υπολογίζονται τα τέλη για όλα τα αυτοκίνητα από το 2003 και μετά.
Είτε με το ένα, είτε με το άλλο σενάριο οι ιδιοκτήτες αυτών των αυτοκινήτων θα βρεθούν να πληρώνουν πολλαπλάσια τέλη καθώς οι ρύπου που εκπέμπουν είναι περισσότεροι σε σχέση με τα νέας τεχνολογίας.
Ωστόσο το υπουργείο λέει ότι ο υπολογισμός θα είναι συνδυαστικός ώστε να μην υπάρξει σημαντική επιβάρυνση.
Θα συνυπολογίζεται δηλαδή και η παλαιότητα και έτσι όσο πιο παλιό είναι το αυτοκίνητο τόσο μεγαλύτερη θα είναι η έκπτωση στα τέλη κυκλοφορίας.
Την ίδια ώρα όμως έρχονται και δυο… τρομο-σενάρια για αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας μέσω της μείωσης του ορίου απαλλαγής για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά. Το ίδιο σενάριο λέει ότι το όριο απαλλαγής θα πέσει από από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 85 ή και 80 γραμμάρια με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτου που αγόρασαν ένα αυτοκίνητο με στόχο να απαλλαγούν από τα τέλη να πληρώσουν τελικά φόρο!
Την ίδια ώρα το υπουργείο ετοιμάζεται με βάση ακόμη ένα σενάριο να κάνει… Ευρωπαίους όσους έχουν πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.
Με λίγα λόγια υπάρχει ένα σενάριο που λέει ότι θα μπει “καπέλο” μια προσαύξηση στα τέλη κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών για… περιβαλλοντολογικούς λόγους.