Τρίτη, 19 Νοε.
15oC Αθήνα

Τέλη Κυκλοφορίας αυτοκινήτων – Όποιος μετακινείται πληρώνει!

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ EUROKINISSI

Δεν είναι μόνο η αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού. Παίρνουν φωτιά και τα καύσιμα έτσι ώστε να πληρώνουν περισσότερα όσοι κινούν το αυτοκίνητό τους!

Ως προς το τέλος ταξινόμησης όλα δείχνουν ότι θα λαμβάνεται υπόψη η προ φόρων τιμή του αυτοκινήτου και όχι τα κυβικά εκατοστά. Εδώ δεν αποκλείεται να δούμε και ένα ενιαίο σύστημα υπολογισμού με βάση… αντικειμενικές αξίες.

Ως προς τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ωστόσο ο υπολογισμός με βάση την αξία είναι μια εξίσωση κάτι παραπάνω από δύσκολη καθώς μετά τον αρχικό υπολογισμό της αξίας ακολουθεί… χάος. Με λίγα λόγια η αξία του αυτοκινήτου αλλάζει ανά έτος και έτσι είναι πολύ δύσκολος ο υπολογισμός των τελών με βάση την αξία υπό την έννοια ότι η αξία ενός αυτοκινήτου είναι κάτι το μεταβλητό. Μια λύση θα μπορούσε να είναι η αξία με βάση την οποία υπολογίζεται η ασφάλιση του αυτοκινήτου, ωστόσο αυτή είναι μια μάλλον πρόωρη συζήτηση.

Πάντως με τον τρόπο αυτό πολλά είναι τα αυτοκίνητα που θα βρεθούν να πληρώνουν αυξημένα τέλη,  καθώς αν και μικρού κυβισμού έχουν μεγαλύτερη αξία. Έτσι  ένα αυτοκίνητο 1.400 κυβικών με αξία 25.000 ευρώ θα πληρώνει πολύ περισσότερα τέλη απ’ ότι σήμερα που τα τέλη υπολογίζονται με τον κυβισμό. Αντίθετα ένα 1.600 κυβικών αυτοκίνητο αξίας 18.000 ευρώ θα πληρώνει λιγότερα από το παραπάνω 1.400αρι…

Το ίδιο σενάριο για τα τέλη κυκλοφορίας λέει ότι θα είναι μεικτό το νέο σύστημα. Θα υπάρχουν τα λεγόμενα πάγια τέλη, τα οποία θα είναι κάπως πιο μειωμένα σε σχέση με τα σημερινά με στόχο να έχουν τη δυνατότητα περισσότεροι να τα πληρώσουν και να μην υπάρχουν φαινόμενα κατάθεσης πινακίδων και από εκεί και ύστερα τα έσοδα του κράτους που χάνονται από τη μείωση των τελών να αυξάνονται μέσω της έμμεσης φορολογίας των καυσίμων. Με λόγια θα υπάρξει τέλος επί της τιμής των καυσίμων, δηλαδή αύξηση των καυσίμων έτσι ώστε να επιβαρύνονται περισσότερο εκείνοι οι οποίοι κινούν το αυτοκίνητό τους.

Κάπως έτσι ωστόσο και με βάση το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι “εργαλείο” εκτός της επιβάρυνσης στην τσέπη του μέσου πολίτη θα υπάρξει τσουνάμι αυξήσεων σε μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών μέσω της αύξησης των καυσίμων.

 

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε