“Θα μεταφέρουμε φορολογικό βάρος από φθηνά και μικρά σε μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξιάδης, δίνοντας το περίγραμμα της κατεύθυνσης που έχει δώσει το υπουργείο για τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα έρθουν μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου και θα πρέπει να πληρωθούν ως την 31η Δεκεμβρίου.
Ο υπουργός βέβαια σε παλιότερες δηλώσεις του έσπευσε να διευκρινίσει πως ακόμη δεν είναι έτοιμος να πει κυβικά ή ποσά αξίας που θα επιβαρυνθούν με μεγαλύτερα τέλη κυκλοφορίας , ωστόσο άφησε ξεκάθαρα να εννοηθεί ότι φορολογικά θα υπολογίζεται κυρίως η αξία.
Σε ό,τι αφορά στα υβριδικά αυτοκίνητα ή τα αυτοκίνητα με μικρούς ρύπους ο υπουργός επίσης ξεκαθάρισε πως “εάν έχουν μεγάλο κυβισμό ή είναι ακριβά θα φορολογηθούν”.
Το γενικότερο πλαίσιο είπε ο κ. Αλεξιάδης είναι να μην υπάρχει καμία αλλαγή στα μεσαίας αξίας και μεσαίων κυβικών αυτοκίνητα, ενώ να υπάρξει σαφής ελάφρυνση στα μικρού κυβισμού και μικρής αξίας αυτοκίνητα.
Ουσιαστικά οι αποφάσεις αυτές είναι μονόδρομος για την κυβέρνηση που είχε προϋπολογίσει στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές ποσό 400 εκατομμυρίων ευρώ από τον ΦΠΑ στην εκπαίδευση. Οι κοινωνικές αντιδράσεις ωστόσο ήταν τέτοιες που τελικά έφεραν μικρότερους του 23% συντελεστές και αυτό δεν “πέρασε” από την Κομισιόν που ζητά είτε 23% ΦΠΑ, είτε άλλο μέτρο που να αποφέρει το ποσό των 400 εκατομμυρίων ευρώ.