Διαψεύδει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης τα σενάρια που διακινούνται τα τελευταία 24ωρα σύμφωνα με τα οποία προκειμένου να βρεθούν τα 400 εκατομμύρια ευρώ από την μη αύξηση του ΦΠΑ στην εκπαίδευση, τα τέλη κυκλοφορίας θα γίνουν απλησίαστα. Ο κ. Αλεξιάδης μιλώντας στο Newsit.gr διέψευσε με κατηγορηματικό τρόπο ότι θα υπάρξουν τέτοιες αυξήσεις. Αυτό δηλαδή που τονίζει ο κ. Αλεξιάδης είναι ότι δεν θα αυξηθεί το προσδοκώμενο έσοδο κατά 400 εκατομμύρια ευρώ.
Δεν θα είναι δηλαδή τα τέλη ένα από τα ισοδύναμα για να μην πάει ο ΦΠΑ 23% στην Παιδεία αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στα τέλη και μεγάλες αυξήσεις τόσο γι’ αυτούς που έχουν μεγάλο και ακριβό αυτοκίνητο αλλά και γι αυτούς που δεν πλήρωναν μέχρι σήμερα. Η κυβέρνηση υπόσχεται φθηνότερα τέλη κυκλοφορίας για όσους έχουν μικρά, φθηνά ή παλιά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο τιμολόγιο θα προβλέπει:
– Σύνδεση τιμής & κυβικών
– Μεγαλύτερη αύξηση σε ακριβά και μεγάλου κυβισμού
– Μικρότερη σε φθηνά χαμηλού κυβισμού
– Κατάργηση εξαιρέσεων από τέλη κυκλοφορίας (αντιρρυπαντικά κλπ.)
Οι κλίμακες που έχουν προταθεί έως τώρα είναι τέσσερις:
– 1η κλίμακα: Αύξηση 50€
– 2η κλίμακα: Αύξηση 100€
– 3η κλίμακα: Αύξηση 150€
– 4η κλίμακα: Αύξηση 200€
Παραδείγματα
Ένα Ι.Χ. αξίας 50.000 ευρώ, 3.000 κυβικών, εξαετίας: τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 880 ευρώ και με την αύξηση στην 4η κλίμακα θα πληρώσει 1.080 ευρώ. Η αύξηση, δηλαδή, θα είναι 200 ευρώ.
Σε ένα Ι.Χ. αξίας 15.000 ευρώ, 1.600 κυβικών, τετραετίας και με εκπομπή CO 201 – 250 (γρ./χλμ.): τα τέλη κυκλοφορίας σήμερα είναι 2,8 ευρώ. Με την κατάργηση εξαίρεσης θα πληρώσει: 50 ή 100€, δηλαδή η αύξηση είναι 47-97 ευρώ.
Το πρώτο σχέδιο προβλέπει κατά το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση των αυτοκινήτων που ως τώρα εξαιρούνταν, καμία αλλαγή στα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και μικρής αξίας και από ΄κει και πέρα αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα μεσαία και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα η οποία θα μεγαλώνει ανάλογα με την εμπορική αξία του αυτοκινήτου.