Αναρτώνται μέσα στις επόμενες ημέρες στο Taxis τα τέλη κυκλοφορίας για το 2021, τα οποία δεν έχουν καμία απολύτως διαφορά με τα περυσινά και η προθεσμία πληρωμής τους είναι παραδοσιακά η 31η Δεκεμβρίου.
Ωστόσο εφέτος λόγω των ειδικών συνθηκών είναι πολύ πιθανό να δοθεί παράταση για την πληρωμή τους. Χθες μάλιστα ο υπουργός Οικονομικών, όταν ρωτήθηκε σχετικά απέφυγε να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στο υπουργείο Οικονομικών βλέπουν με καλό μάτι ένα τέτοιο ενδεχόμενο και για έναν ακόμη λόγο και αυτός είναι δημοσιονομικός. Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε περίπου 1,3 δις ευρώ. Αν αυτά τα χρήματα δεν εισπραχθούν εντός του 2020, θα δημιουργηθεί μία μικρή μεν, αλλά ισόποση «μαύρη τρύπα», η οποία όμως με βάση την ευελιξία που υπάρχει λόγω Covid – 19, δεν δημιουργεί προβλήματα. Και το 2021 δεν θα υπάρχουν αυστηρές δημοσιονομικές υποχρεώσεις, ωστόσο είναι σίγουρο ότι θα υπάρχει κάποια κατεύθυνση και κάποιες «οδηγίες». Κατά συνέπεια θα βόλευε και την κυβέρνηση να μεταφέρει ένα κονδύλι που έχει υψηλή εισπραξιμότητα από το 2020 στο 2021.
Αναλυτικά, οι τιμές των τελών κυκλοφορίας για οχήματα που είναι αγορασμένα από το 2006 και μετά:
- Από 1.072 κ.ε – 1.357 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 135 ευρώ
- Από 1.358 κ.ε – 1548 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 255 ευρώ
- Από 1.549 κ.ε – 1.738 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 280 ευρώ
- Από 1.739 κ.ε – 1.928 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 320 ευρώ
- Από 1.929 κ.ε – 2.357 κ.ε ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 690 ευρώ
- τα ΙΧ με κυβισμό από 2.358 έως και 3 λίτρα πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας από 820 έως και 920 ευρώ
- Από 4.001 κ.ε και άνω ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει 1.380 ευρώ
Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να ισχύσουν για όσα οχήματα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Ιανουαρίου 2021, καθώς τίθεται σε εφαρμογή το νέο πρότυπο μέτρησης εκπομπών CO2 το λεγόμενο WLTP το οποίο αυξάνει από 15% τις μέσες εκπομπές CO2 των οχημάτων.
Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης φαίνεται να εξετάζει να αυξήσει τα όρια των εκπομπών CO2 όπου και αλλάζουν οι συντελεστές χρέωσης κατά 20%, ώστε οι ιδιοκτήτες οχημάτων να μην επιβαρυνθούν από τις νέες αυξημένες εκπομπές CO2. Ωστόσο, υπάρχει και ακόμη μία πρόταση σύμφωνα με την οποία θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα ρυπογόνα μοντέλα.