Πρόκειται για το ποσό των εξωτερικών πληρωμών τους που είναι εκτεθειμένες σε διακυμάνσεις της συναλλαγματικής ισοτιμίας της στερλίνας, καθώς οι ΜΜΕ δεν έχουν συνάψει μακροπρόθεσμα συναλλαγματικά συμβόλαια ενόψει του δημοψηφίσματος της 23ης Ιουνίου.
Η έρευνα που διεξήχθη ανάμεσα σε 730 βρετανικές ΜΜΕ από τη διεθνή εταιρία πληρωμών World First και την εταιρία δημοσκοπήσεων YouGov έδειξε ότι, παρά το γεγονός ότι η μεταβλητότητα της στερλίνας αυξήθηκε κατά 75% το πρώτο τρίμηνο, μόνο το 35% των ΜΜΕ προχώρησε σε συμβόλαια αντιστάθμισης συναλλαγματικού κινδύνου με μεγαλύτερη διάρκεια.
Οι βρετανικές ΜΜΕ συχνά προστατεύονται έναντι των διακυμάνσεων της συναλλαγματικής ισοτιμίας, ‘κλειδώνοντας’ αυτήν για μεγαλύτερη διάρκεια με προθεσμιακά συμβόλαια. Η έρευνα έδειξε μια κάμψη αυτής της τάσης λόγω φόβων για την ενδεχόμενη έκβαση του δημοψηφίσματος.
«Η αβεβαιότητα για την έκβαση του δημοψηφίσματος για την ΕΕ εμποδίζει την ικανότητα των ΜΜΕ να σχεδιάζουν μελλοντικά και αυτό αποτυπώνεται στην αναποφασιστικότητα των ΜΜΕ σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των συναλλαγματικών τους στρατηγικών», ανέφερε ο Τζέρεμι Κουκ, επικεφαλής οικονομολόγος στην World First.
«Ο φόβος είναι ότι με το να μην καταφέρνουν να προχωρούν σε κινήσεις αντιστάθμισης κινδύνου για μεγάλο διάστημα μετά την 23η Ιουνίου, πολλές βρετανικές ΜΜΕ βρίσκονται στο έλεος μεγάλων διακυμάνσεων στην ισοτιμία της στερλίνας που θα μπορούσαν να είναι επιζήμιες για την επιχείρησή τους και την ευρύτερη οικονομία».
Σύμφωνα με την έκθεση, το 31% των εταιριών ανησυχούν για τον αντίκτυπο που η αβεβαιότητα θα μπορούσε να έχει στην επιχείρησή τους, το 55% πιστεύουν ότι η στερλίνα θα συνεχίσει να είναι ευμετάβλητη το δεύτερο τρίμηνο και 13% προέβλεψαν ότι θα είναι πολύ ευμετάβλητη.
Η ευρωζώνη είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Βρετανίας και το ευρώ είναι το ξένο νόμισμα που χρησιμοποιείται περισσότερο στις συναλλαγές των βρετανικών ΜΜΕ, αντιστοιχώντας σε σχεδόν τις μισές (49%) από όλες τις συναλλαγές σε ξένα νομίσματα.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ