Απογοήτευση των εμπόρων απο τη μειωμένη κίνηση παρά τις εκπτώσεις. Τα 3 δισ. ευρώ έφτασαν το 2009 οι ακάλυπτες επιταγές τους.
Βρισκόμαστε είδη στον πρώτο μήνα των εκπτώσεων και η κατάσταση στην αγορά όλο και χειροτερεύει.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Γενικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου Δημήτρη Αρμενάκη, οι καταστηματάρχες περίμεναν τις εκπτώσεις για να μπορέσουν να γεμίσουν τα ταμεία τους, αλλά άσπρη μέρα δεν έχουν δει ακόμα.
Τα στοιχεία μιλούν για πτώση του τζίρου κατά 15% σε σχέση με πέρυσι, την ίδια εποχή των εκπτώσεων.
“Ο καταναλωτής μετανιώνει και αναβάλλει συνεχώς τις αγορές του” επισημαίνει ο κ.Αρμενάκης στο Νewsit και προσθέτει: “Το πιο ανησυχητικό είναι ότι αγοράζει σε περίοδο εκπτώσεων είδη βασικής ανάγκης και όχι κάτι παραπάνω”.
Η Γενική Συνομοσπονδία εκπροσωπεί 200.000 επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία, το 2009 οι ακάλυπτες επιταγές έφτασαν τα 3 δισ. ευρώ ενώ για το 2010 η εκτίμηση του κ.Αρμενάκη είναι ότι θα τα ξεπεράσουν.
“Όποιος φτάσει σε τζίρο τα περσυνά επίπεδα θα πρέπει να είναι ευχαριστημένος” λέει στο Newsit ο Σωτήρης Αντωνίου, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. “Η πτώση του τζίρου σε μερικές περιοχές της Αθήνας φτάνει και το 40% σε περίοδο εκπτώσεων, γεγονός που δείχνει ναι μεν την έλλειψη ρευστότητας αλλά και την αδυναμία των τραπεζών να χορηγήσουν καταναλωτικά δάνεια” προσθέτει. “Υπάρχουν καταναλωτές που βλέπουν 20% έκπτωση σε ένα προϊόν και φεύγουν ενώ πλησιάζουν από το 50% και πάνω, τονίζει ο κ.Αντωνίου, γεγονός που δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στους επιχειρηματίες αφού πολλές φορές πουλούν σε τιμή μικρότερη της αγοράς”.
“Αναγκάστηκα να διώξω πελάτη διότι μου ζητούσε παράλογη έκπτωση λέει στο Newsit η Σοφία Αρβανιτίδου, ιδιοκτήτρια καταστήματος ρούχων” στον Πειραια.
Ο Ανδρέας Τριανταφυλλίδης, ιδιοκτήτης εμπορικού καταστήματος στον Πειραιά μιλάει για διπλό πλήγμα στον εμπορικό κόσμο. “Από την μία οι καταναλωτές που δεν ψωνίζουν ακόμα και με εκπτώσεις και από την άλλη τα υψηλά ενοίκια που πρέπει να δίνουν οι καταστηματάρχες” αναφέρει χαρακτηριστικά. “Με τόσο υψηλά ενοίκια να το κλείσω και να πάω να ανοίξω την ίδια επιχείρηση στο Μιλάνο διότι πιο φθηνά θα μου έρθει” τονίζει ο κ.Τριανταφυλλίδης στο ΝewsΙt. “Bέβαια ο πελάτης όταν μπαίνει στο μαγαζί μου δεν τον ενδιαφέρει τι πληρώνω εγώ αλλά τι θα βγάλει από την τσέπη του”.