Σάββατο, 23 Νοε.
11oC Αθήνα

«Θύμα» του κορονοϊού οι ηλεκτρονικές πωλήσεις! Οι κλάδοι με το μεγαλύτερο πλήγμα

«Θύμα» του κορονοϊού οι ηλεκτρονικές πωλήσεις! Οι κλάδοι με το μεγαλύτερο πλήγμα

Παρόλο που το ηλεκτρονικό εμπόριο, αποτελεί το τελευταίο διάστημα διέξοδο για τους καταναλωτές, που καθώς μένουν σπίτι, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, επιλέγουν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ωστόσο μια μεγάλη μερίδα από καταστήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου, αντιμετωπίζει ραγδαία μείωση των πωλήσεων.

Σύμφωνα με έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A) oι κλάδοι που πλήττονται περισσότερο είναι αυτοί των ειδών μόδας, αθλητικών, κοσμημάτων, ειδών σπιτιού, λευκών συσκευών.

Click4more Κλειστά τα σούπερ μάρκετ την Κυριακή: Το νέο ωράριο των καταστημάτων

Στην έρευνα που διεξήχθη το διάστημα 18/3 έως 21/3 συμμετείχαν 307 επιχειρήσεις, τόσο από τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, όσο και τα μέλη του συνδέσμου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας για τις επιπτώσεις του κορονοϊού στο ηλεκτρονικό εμπόριο δείχνουν ότι το 92% των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα ανέφερε ότι οι τρέχουσες συνέπειες της πανδημίας έχουν ήδη επηρεάσει τις online επιχειρήσεις.

Απογοητευτική εικόνα για το 74% των ηλεκτρονικών καταστημάτων

Τα ευρήματα δείχνουν ότι, για παράδειγμα, το 74% των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα λαμβάνει το εξεταζόμενο διάστημα σημαντικά λιγότερες παραγγελίες σε σχέση με πριν. Βέβαια, υπάρχει και ένα ποσοστό 15% των καταστημάτων, που είδε αύξηση των παραγγελιών το ίδιο διάστημα.

Τα προβλήματα με τα οποία έρχονται, κατά κύριο λόγο, αντιμέτωπες οι επιχειρήσεις του κλάδου από το ξέσπασμα της πανδημίας είναι οι καθυστερήσεις παράδοσης ή διακοπή των προμηθειών (42%), οι καθυστερήσεις σε σχέση με τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών μέσω courier (31%) και τα θέματα ασφάλειας των εργαζομένων (27%).

Μετ΄ εμποδίων οι εξαγωγές

Στο μεταξύ, σχεδόν μία στις τέσσερις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας απαντά ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στην πώληση των προϊόντων της εκτός συνόρων, με τα προβλήματα να εντοπίζονται, κυρίως, σε ευρωπαϊκές αγορές και ιδιαίτερα σε αυτές της Ιταλίας και της Κύπρου. Επίσης, 48% των εταιρειών δηλώνει ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στην παραλαβή προϊόντων με επίκεντρο αυτά που έρχονται, κυρίως, από την Ιταλία και την Κίνα.

Εκτιμήσεις για το 2020

Η έρευνα διερεύνησε, επίσης, τις εκτιμήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων της χώρας σχετικά με τις σημαντικότερες επιπτώσεις του κορονοϊού το 2020. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, οι ίδιες οι εταιρείες απαριθμούν ως σημαντικές αναμενόμενες επιπτώσεις τη συνολική μείωση των πωλήσεων (84%), τη μείωση της ζήτησης (67%), τα προβλήματα ρευστότητας και χρηματοδότησης (64%). Επίσης, το 79% αναμένει μείωση κερδών λόγω των μειωμένων πωλήσεων, το 77% μείωση πωλήσεων λόγω χαμηλότερης ζήτησης και το 34% μείωση πωλήσεων λόγω της μείωσης των αποθεμάτων.

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου σημειώνει ότι οι επιπτώσεις του κορονοϊού δείχνουν τον δρόμο στους υπεύθυνους λήψης των ευρωπαϊκών, αλλά και εθνικών αποφάσεων “για την υιοθέτηση της καλύτερης δυνατής προσέγγισης για έναν τομέα που μπορεί να διαδραματίσει καίριο ρόλο σε αυτήν την κρίση”.

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις